Siames iFokus

Siames

Etikettkattprat
Läst 971 ggr
mis
0

Sår i örat!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! I dag upptäckte jag en sårskorpa i Otis ena öra. Blir ju lite fundersam vad det kan vara. Kanske troligast att han har blivit riven. Eller vad tror ni här som är lite mer kunniga på kattåkommor.? Han verkar inte vara besvärad av det o kliar inte. Skickar med bild om det kan hjälpa bedömningen. Jag är förmodligen bara hönsig men man vill ju att allt ska vara bra! Tack för ev råd eller så. Kicki

mis
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En till

mis
0

Den andra kom visst på fel ledd men det syns ju ändå!

kalindas
0

Kan nog vara att han haft en liten skada och sen har det kliat när det läkt, alternativt en mindre allergisk reaktion.

Du har inte bytt mat, tvätt/sköljmedel eller liknade nyligen?

/Elisa

mis
0

Elisa - har smugit över till annat torrfoder. (har inte gått över helt än) . Det är det enda annars inget nytt. Så jag hoppas det är något som går över av sig själv.

kalindas
0

Kolla om det är något i det fodret som inte fanns i det gamla. Kan nog misstänka en allergisk reaktion då.

/Elisa

[SE* Qjou´z]
1

Kicki, du vet att du gärna får höra av dig till mig som är Otis uppfödare om du undrar och om det blir och är något med honom det skulle jag uppskatta😉

Att byta foder kan vara vanskligt ibland…vilket foder har du bytt till? hemma har Otis ätit Bozitas och veterinärmat som han fått välja mellan samt nötfärs och BARF i stor mängd 🙂

Ring gärna//Lisa

mis
1

Ja då Lisa - det gör jag. Är bara nyfiken på andras åsikter o erfarenheter som finns här. :-D