Siames iFokus

Siames

Etiketthälsa
Läst 1567 ggr
SacredSouls
0

Så urettferdig

I dag har vært en fryktelig trist dag hos oss. Min elskede,herlige Lizzie er syk.

Hvis noen lurer på hvorfor jeg går ut med det så er det fordi at det har så lett for å bli rykter i kattemiljøet og jeg vil gjerne unngå det + at jeg ville dele det med dere her inne.

Forrige uke (tirsdag) oppdaget jeg en kul under/på siden av magen til Lizzie. Vi var hos veterinæren og han tok noen prøver..men så ikke noe unormalt..avtalen var at vi skulle komme tilbake uka etter..men i løpet av helgen ble det både flere og de vokste, så da vi var der på tirsdag igjen fikk vi henvisning videre til veterinærhøyskolen for en raskere diagnose. I går var vi der og tok prøver og de skulle ringe i dag morges.

Å vente på den tlf var grusomt, men beskjeden var enda værre. Alle cystene de tok prøver av var ondartet. (det var en cyste forrige tirsdag,nå er det rundt 8 eller fler)

9 august var hun i kjempe form ,løp og ingenting var unormalt.. nå bare en liten stund etter ligger hun og er dødsyk. Hun kaster opp og vil ikke spise.Jeg tenkte /håpte det var en mage tarm infeksjon siden kattungene hadde det for en god stund siden. Det er så urettferdig. Jeg griner og griner og klarer ikke stoppe.Veterinæren sa han hadde aldri vært borti en lignende utvikling og så raskt.

På mandag skulle visst kreft eksperten komme dit så vi skulle ringe da for å høre. (og for å få litt mer informasjon) Vi vet ikke mer enn at det er ondartet for øyeblikket.

Uff så vondt det gjørGråterGråter Alle er så lei seg,spesielt ungene også. Lizzie forguder barn og i dag har hun ligget å sovet i armene til Maja hele dagen.Det er så vondt for hun ser så fryktelig syk ut allerede.

Den realistiske delen av meg vet at hun har kort tid igjen..men den fornektende delen sier de har tatt feil av prøvene etc.. HUFF…

Gråter Line

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

zeldtrix
0

Våra tankar finns med dig SacredSouls. Det är hemskt när en älskad katt blir sjuk Gråter. Skickar en massa stora styrkekramar från oss.

Himmeltinden
0

Nei, nei,nei Gråter

Så trist dette er. Vakre søte dokka di. Uff hvor jeg føler meg deg Line, dette var utrolig leit å lese.

Tenker masse på deg.

store trøsteklemmer fra nord

SacredSouls
0

Tusen takk… Hun er liksom min stolthet og den vakreste av alle både utvendig og innvendig. Ingen kan få oss til å le som hun med alle de rare påfunnene sine.Den snåle halen som er i veien for alt og alle.. hvordan hun river ned ting fra bordet fordi hun deiser borti det med halen.

Ingen hopper høyere enn henne etter fjærleken og bare tanken på at hun ikke skal gjøre det mer er helt uutholdelig.Gråter

Jeg håper hun kommer seg såpass nå at vi kan få litt tid og forsone oss med tanken på den siste turen før det må skje.

Hailstorms
0

Så helt forferdeligGråter  At noe så grusomt kan skje så kjapt, er jo forferdelig skremmende.

Tenker på dere.

Uff dette var veldig trist å lese. :(

Helenaf76
0

Tänker på er  och håller tummarna att hon ska bli bra!

Kram!!

kalindas
0

Jag vet hur jobbigt detta är Gråter
Tröstkramar från mig också…

/Elisa

[hakkapelitta]
0

Tröstkram till dig!

Attacks
0

Det er så utrolig sterkt av deg å orke å gå ut med det. Og jeg syns så ufattelig synd på dere. Du vet du har meg på msn om du vil snakke mere igjen,eller så kan du bare ringe.

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

MijmuPix
0

Å vad ledsamt att läsa! Gråter Jag skickar en massa kramar till er!

Canoodles
0

Massor med kramar till både dig och Lizzi, fy så fruktansvärt för er….. Du har allt mitt medlidande. Ska hålla tummarna för er.

Rovardotters
0

Verkligen tråkigt, att det kan gå så fort? Otäckt och ledsamt.

SacredSouls
0

Tusen takk alle sammen for alle varme ord.Det gjør godt.

Jeg ante ikke at det kunne skje så fort. Men det var jo tydelig at noe lignende hadde aldri veterinæren vært med om før heller.

Kanskje det er slik at hun har hatt det en stund og at det er spredningen vi ser nå.. jeg vet ikke. Det merkelige er jo at det er normalt kjønnsdriften/ reproduksjon etc det går først ut over.Men hun fikk jo en kattunge i Juni og hadde sin aller første løpetid etter fødsel nå 9 august,løp helt normalt og like gal som før.

Nei jeg forstår det ikke og har bare lyst til å fornekte det. Maja spurte meg isted (hun spør nå om alt også da) Hvor skal Lizzie ligge når hun er død mamma for jeg vil plukke blomster til henne.Gråter

Jaja forhåpentlig får vi vite litt mer på mandag hvordan vi skal gripe dette an.

Juliette-
0

Många kramar tänker på er och hoppas de löser sig

Liljekatten
0

Stackars stackars er! Så ledsamt att sånt här ska hända.

zignes
0

Tycker verkligen synd om dig och din familj…….

Vänligen
Maria

Nilla
0

Min Schäfertik hade elakartade juvertumörer. Vi opererade bort dem och hon fick leva några år till. De kom tillbaka då hon blev gammal, tyvärr och då valde vi att inte låta henne genomgå ännu en operation. Har din flicka inte fått metastaser, kanske det går att operera?

"-Vi har djuren bara till låns…", säger min mentor. Men de orden är ibland svåra att ta till sig. Stor kram till dig!

Pernilla

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Celia
0

Gråter NEJ!!! Gråter Massor av pussar till henne och stor KRAM till dig!

Canoodles
0

Söta Maja, hon vill att Lizzie ska ha det fint.  Barn är ju ofta väldigt osentimentala och mer praktiska i sitt sätt ;-)

Tänker på er.

Bokskogens
0

Verkligen fruktansvärt… Tänker på er från Sveriges västkust…

@-)--

AFamosa
0

#0 & 12 Vilka dygn du måste genomlida nu. Så hemskt! 
Känner dig- det gör jag inte men känna med dig fullt ut, det gör jag.  Jag hoppas på det allra bästa för din älskade katt. 

Om *om* det nu är som du själv misstänker- att hon haft detta en tid så vill jag försöka återupprepa orden som dåvarande chefsvet.vid Bagarmossens djursjukhus en gång sade till oss (appropå "haft en tid") avs. en av våra hundar

"Detta förlopp kan ha pågått under en längre tid för att plötsligt galoppera med aggressiv spridning och det är först då som symptom uppvisas- Igår var det fjällvandring, lek och glada jakter. Livet kändes evigt, idag skall vi planera för… eftermiddagen. Detta symptomfria,osynliga, snabba och förmodligen, tills nu, smärtfria förlopp är oftast också bara djuren förunnat…Vi människor oroar oss till döds innan ens symptom på sjukdom uppvisas…oro skapar smärta som kan ge sjukdom i själen, våra djur äger lyckligtvis inte den förmågan"

Tänker på dig och din älskling

Louise

SacredSouls
0

Tusen takk igjen alle sammen for alle de gode og varme ordene.

HeidiK
0

Åå Line! Gråter

Så trist å høre! Jeg har krysset fingrene hele helgen for Lizzie frøkna.

Hun er en av de vakreste jeg vet av.

karitzy
0

Dette er fryktelig trist lesning. Ord blir så små i en slik situasjon, men jeg lider med deg Line

hilsen Sol… som krysser det jeg har for dere nå.

Karitzy(。❤‿❤。)

paivi
0

Hur går med med katten nu??

Kramar, det behöver ni, båda du och stackars katten.

Caelitus
0

Så grusomt! Jeg krysser fingrene for deg!

SacredSouls
0

Tusen takk dere.

Joda jeg synes hun er i ganske fin form i dag. Hun har spist litt og ikke kastet opp. Knut har bursdag i dag så mamman min har vært her og hadde med seg en kattetunnell (for vår gamle var gått i stykker) Tilogmed Lizzie har lekt i den så det er kjempe fint.

Jeg har et lite håp om at det skal være mulig å operere da..man kan jo ikke gi opp helt. Har alltid tenkt at om noe slikt skulle skje noen av mine katter så skulle jeg la de slippe etc.. men når man står oppe i situasjonen så blir det jo noe helt annet. Jeg har jo lyst til å gjøre det som er mulig for å få lov til å beholde henne.Samtidig så vil jeg jo ikke at hun skal lideGråter 

Vi får se hva muligheten er når de har fått tatt litt flere tester og funnet ut litt mere.

Attacks
0

Så flott Lizzie er i god form tross alt. Ta en dag av gangen,og jeg krysser alt jeg har for at der finnes en ordning på at hun kan leve lenge. Kjempesnillt av mamman din å tenke litt på kattene også på Knut sin bursdag.

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

Helenaf76
0

Tänker på er och håller tummarna att allt ska sluta lyckligt *kram*

ossilian
0

Hoppas verkligen det går åt rätt håll med Lizzie. Det är så jobbigt att se de små lida.

Kram och energi till er

aijmer
0

Fy vad tråkigt med din katt, men det kanske ordnar sig nu, när hon verkar piggare.

Sänder många kramar till er

SacredSouls
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I  dag fikk vi snakket med kreft eksperten og prognosen hennes er dårlig. Hun ga henne null sjanse for helbredelse. Toppen 6 mnd med kjemoterapi og uten medisinering..noen ukerGråter

Vi skal inn dit i morgen for noen flere tester etc. OM vi skulle bestemt oss for kjemoterapi så må hun inn dit to ganger i uken i begynnelsen (bare reisen tar 4 timer) teste blodet hver gang som tok en time og få medisinene intravenøst..Behandlingen varer i 6mnd.. det vil si hele den tiden hun ble forespeilet.

Og jeg tenker på hvor mye stress det ville blitt for henne,alle stikk og hvor mye ubehag og smerter det ville ha påført henne.. kun for å beholde henne 6 mnd til.

Jeg har lest så mye om det,meldt meg inn i en yahoo gruppe og hørt om så mange suksess historier at jeg nesten var innstilt på at dette skulle gå så bra.

Men nå vet jeg ikke.jeg vil at hun skal ha det så bra som mulig den tiden hun har igjen. 

Vi får høre hva hun sier i morgen.

Her er et bilde av Lizzie fra i dag.Hun er blitt ganske tynn nå,men er like vakker som alltid.Gråter

Canoodles
0

Det var inga roliga besked du fick idag…. Tänker på er och sänder kramar till er.

Att tillbringa 6 månader med kemoterapi utan att bli bra i slutänden tror jag inte jag skulle satsat på.

Det går aldrig att råda men hade Lizzie varit min katt hade jag nog haft henne hemma de veckor som är kvar och pysslat om henne efter bästa förmåga och när hon hade det för jobbigt så hade jag låtit henne få somna in.

Många kramar

Attacks
0

Uff for et valg du står for nå Gråter Jeg er nok enig i det Canoodles sier.

SacredSouls
0

JaGråter

Nei vi får bare vente til i morgen å høre hva hun sier etter at hun har sett på Lizzie.Hun har jo ikke sett henne engang. Ja ikke at det skal hjelpe men…jeg synes jo det er viktig at hun iallefall sjekker absolutt alt før hun kommer med bare noen uker igjen og null sjanse..

Ziamizzimo
0

Huff så trist Line, det var vikelig trist lesning. Skjønner reaksjon din, at du vil vente legst mulig i håp om noe positivt. Skal sende positive tanker til dere.

Hun er jo så vakker din lille prinsesse, så jeg ønsker det beste for dere.

Nilla
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har haft en Orientalkille med lymfom. Han var bara 4 år och jag övervägde, som du, kemoterapi till vansinniga kostnader…jag var desperat och chockad, grep efter varje halmstrå!

Han fick somna in här hemma i min famn i fåtöljen. Jag hämtade honom från Blå Stjärnan efter flera dgr intensivvård och vi fick en sista dag med honom. På morgonen kom lantveterinären. Det var så fruktansvärt…men nödvändigt. Han led.

Han var testad mot FeLV, ska jag tillägga….vissa katter får lymfom ändå.

Nu ligger han under äppelträdet och jag har lagt en blå sten med ett guldhjärta på hans grav. Vi glömmer honom aldrig, vår älskade Jonathan.

Så…jag vet precis hur du känner nu. Gråter

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

MijmuPix
0

Jag har tänkt så mycket på er i helgen, det är verkligen orättvist och ledsamt hur livet kan ta sina vändningar ibland Gråter 

Skickar många, många styrkekramar till er! Pussa fina Lizzie!

SacredSouls
0

Tusen takk alle som tenker på oss.

#36 så nydelig han varGråter

I dag fikk vi vite mer.  De mener det har startet i hjertet for hun hadde svulster rundt hele hjertet. Det hadde gått til vevet og videre til blodet hvor det da også kom til lymfekjertlene.

Sånn helt hvilken type lymfekreft det var var hun ikke helt sikker på,men siden det hadde startet i hjertet så var det vel den som heter mediastinal Lymphoma som var mest trolig.Men som hun sa.. hele katten var full av kreft. De tok prøver av lever og nyre også.

Lymfekreft er jo veldig assosiert med Felv. Som regel er det Felv positive katter/gamle katter som får det.

I de tilfellene de er unge og negative for felv er det ofte siameser/orientaler det dreier seg om… Uff en erfaring og læring jeg gjerne skulle vært foruten.Gråter Bare det å vente på den Felvtesten var en forferdelig påkjenning.

Men nå har vi altså bestemt oss for å ikke prøve å behandle.Hun ga oss ikke noe håp om bedring for Lizzie.Og jeg orker ikke utsette henne for det.

Hun skal få kortison nå den siste tiden hun har igjen for at hun skal få økt livskvaliteten sin. Utifra formen hennes i dag så ga hun henne maks 2 mnd. Mest trolig mindre.

Ja. så nå må jeg prøve å komme meg ut av denne fornektelsen jeg er i, å avfinne meg med at vi om ikke lenge må la henne få slippe.Akkurat nå klarer jeg ikke. Hun leker rundt her og virker i så fin form.Gråter

Attacks
0

Gråter Jeg er virkelig tom for ord,det er bare å grusomt trist alt sammen. Sender en stor trøsteklem til dere alle.

Himmeltinden
0

Må bare si at tårene rant så det var så vidt jeg greide lese innlegget. Dette er så ufattelig trist at jeg aner ikke hva jeg skal siGråter

Tenker på deg. og mange  trøsteklemmer i fra oss i nord

Canoodles
0

Fy så tråkigt. Det är verkligen riktigt bedrövligt.  Ta nu och hämta andan och njut av tiden ni har kvar tillsammans.

kalindas
0

Nej vad ledsamt..Gråter
Fick ju ta bort Caramel nyligen så jag vet hur jobbigt det är.
Säger som Canoodles här ovan. Njut nu av er tid tillsammans.
Pussa på den vackra flickan!

/Elisa

HeidiK
0

Å Line Gråter

Jeg er så lei meg på deres vegne og finner ingen ord Gråter

Livet er ikke rettferdig noen ganger Gråter

paivi
0

:(  

Vad hemskt att även läsa…

Pussa henne för min del oxå!

aijmer
0

Vad tråkigt Gråter 

Sänder dig många styrkekramar……

Juliette-
0

Gud vad tråkigt att höra.. Lider verkligen med dig.. har ju så nyligen förlorat en underbar kisse jag med.. Njut av den tid ni har tillsammans nu..

kramar

AFamosa
0

gillar inte dessa små "känslouttryckare" men då inte ord räcker till… GråterGråter..

Louise

Rovardotters
0

Verkligen tråkigt, det känns alltid orättvist och skrämmande med oväntade och svåra sjukdomar och för tidig död. Ledsen

SacredSouls
0

Tusen takk alle sammen.

Vi får ta godt vare på den tiden vi får beholde henne.Hun er i veldig god form og løper rundt her. Hadde jeg ikke visst bedre skulle man trodd det var ingenting galt.Så lenge hun har det sånn så nyter vi tiden med henne og pusser og koser hele tiden.

Liljekatten
0

Jag blev så ledsen när jag läste detta. Stackars lilla stumpan och stackars er.

none

[hakkapelitta]
0

jag tänker på dig då och då!

Nizeli
0

Å men dette var trist å lese.Gråterdette må være det værste som kan skje med noen man er så fryktelig glad i.Gråter.Tenker masse på dere,og gi Lizzie en klem.

SacredSouls
0

Tusen takk for alle som tenker på oss innimellom.

Hun er i fin form fortsatt. Men det er tydelig at svulsten i brystet har vokst nå for brystet hennes er veldig stort. Hun har ingen pusteproblemer eller andre ting.Hun er blitt tynn og det er vel det eneste.men hun leker og koser og er nesten som hun alltid har vært.

Det er fælt å si det..men jeg kunne ønske det hadde vært slik at hun hadde dødd raskt i en ulykke eller noe lign. istedet. Da hadde man fått en sorg og kunne gjort seg ferdig med det.

Men nå går jeg med sorgen hele tiden istedet. Ikke klarer jeg å "la henne slippe" nå som hun er i så fin form heller.

Knut og ungene har klart å avfinne seg med at hun skal dø.. jeg derimot må nok være mester i fornektelse har jeg lært av dette her..

Prøver liksom å si til meg selv.. hallo.. det er en katt du går helt ned i kjelleren for…men det hjelper ikke.Hun er min store kattekjærlighet tror jeg..Gråter

Usj.. dette ble klagende og triste greier.. sorry.

(Nå gjorde jeg hele forumet deppa…)

kalindas
0

Vet hur svårt det är. Gick ju själv i förnekelse med Caramel, var samtidigt beredd på att en dag så måste jag låta henne somna. Gråter
Så man går där och tittar på katten och säger sig själv att: Idag mår hon lite bättre! Sen blev hon svag igen dagen efter igen…

Ang. cancer så brukar tamtåttor få den typ av cancer där svulsten växer väldigt fort. Råttan magrar av pga att all näring som den bör ta upp hamnar i svulsten. Råttan själv brukar vara pigg ganska länge. Men till sist tar svulsten över djuret helt och hållet.

Hur hemskt det än är så är det upp till dej att bestämma när det är dags att ta farväl…
Det är bara så otroligt mycket svårare när man inte har ett akut sjukt djur att säga när det är dags…Gråter

/Elisa

Himmeltinden
0

Uffa meg Line.  Men jeg skjønner hvor vond du har det. Dette er bare helt forferdelig. Og at hun er din kjærlighet, har jeg skjønt hele tiden. Derfor syns jeg enda mer synd i deg. Men alle sår gror, med tid og stunder. Tenker på deg:)

Jeg mistet min vikki som jeg forgudet over alt på jord av kreft, fikk ha henne i 6 månder etter at vi fikk diagnosen. Og jeg savner henne enda, selv om det er over 7 år siden hun døde. Vikki ble bare 4 år.

Attacks
0

Dere er sterke alle sammen, Line. Det beundrer jeg dere så masse for. Men jeg er enig med deg.Det er hjerteskjærende å se en av sine kjæreste blir mer og mer syk for hver dag som går,og det ikke er noe å gjøre. Gråter