Siames iFokus

Siames

Etikettavel
Läst 1374 ggr
Lejdet
6

Den fula ankungen...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

…har berättat i en tidigare tråd om min hona Xavi´s ungar där det föddes en hane med någon form av defekt i gommen. Han behövde flaskmatas dygnet runt de första veckorna. Han är nu 8 veckor, är döpt till Toker stackaren och var hos veterinären i onsdags och blev vaccinerad, chippad och kollad. 

Jag fick nästan en chock när jag träffade min fodervärd Annso och hon tar fram Toker och hans syster Snövit. Från en liten skraltig kille med dåliga odds, så har det växt fram den finaste Balinesen jag någonsin fått fram! Jag hade inte sett ungarna på 3 veckor drygt.

Hans päls är underbar, ögonen knallblå, öronen perfekta och hela han är underbar! Dock är han fortfarande liten till växten och lite sen i utvecklingen, men han kan nu springa och busa och äter själv som en häst!

Lejdet
4

Han ska självklart inte gå i avel, men kommer säkert att ställas ut

Lejdet
4

Det finns bara en liten hake..han har vita tår och jag vet ännu inte om det är en tillfällighet, eller ej. För övrigt hittar jag inga fler vitfläckar på honom så antingen är han en Balines med pigmentfel på tårna eller så är han en SYL med för lite vitt för att vara godkänd. Jag hoppas att färgen jämnar ut sig på tårna. För övrigt trodde jag att de båda var choklad när de var små, men visst är de lila?

carinbrack
0

Bedårande!

Missannas
2

Han ser jättefin ut! Tänk vad bra det kan bli ibland trots att starten inte är den bästa.

Anna - Moderator & medarbetare Siames iFokus

kalindas
0

😍

/Elisa

Nebel
0

Så fin och underbart att han utvecklas på ett positivt sätt 💙!

[Mustangcab]
0

Så söt❤️

Lejdet
3

Tack, ja där ser man att man inte ska ge upp för tidigt. Jag är övertygad om att han kommer att få ett bra liv som sällskapskatt.