Siames iFokus

Siames

Etikettofftopic
Läst 840 ggr
Juliette-
0

Hur kan någon göra detta?

Läste på ett annat forum detta och eftersom hon uppmana alla att sprida de vidare tyckte jag de var smart att lägga de här. Tycker de är så fruktansvärt att man knappt tror de är sant. Jag hoppas verkligen deras katt kommer hem oskadd snart

**Här är ett brev som vi komponerat ihop och skickat till alla vi känner. Om ni känner för det får ni gärna sprida det vidare:

Hej alla godhjärtade medborgare. Snälla läs denna varning och uppmaning och hjälp oss sprida den till så många som möjligt.

För sju dagar sedan, den 12e Augusti 2007, försvann vår skygga innekatt Natte från mina kattvaktande föräldrar. När vi fick reda på det blev vi förstås väldigt oroliga att något skulle kunna hända honom och ledsna över att han kanske inte skulle komma tillbaka. Men oron minskade för varje dag som gick och för varje kattägare vi pratade som berättade om katter som återvänt efter så lång tid som sex månader, visserligen magra och tilltufsade men i övrigt vid gott mod.

Men idag när vi var ute för att sätta upp fler lappar om Natte blev vi chockade när vi på en anslagstavla såg en arg lapp från en ledsen kattägare. Lappen var riktad till de sjuka människor som MISSHANDLAT och TORTERAT hennes katt. Hon önskade gärningsmännen samma behandling som de utsatt katten för och riktade hot om vedergällning till dessa kallblodiga själar. Vi blev som sagt chockade över vad vi just läst. Chockade över att sådana människor fanns i vår direkta närhet. Fega och sjuka människor som tar ut sina lustar och aggressioner på försvarslösa och oskyldiga små djur, i samma område som vår katt nu troligtvis springer omkring vilsen och rädd.

När vi så kom hem efter vår kattjakt och nästan glömt lappen ringde en kvinna till oss efter att ha sett vår efterlysning. Hon berättade att hennes katt kommit hem misshandlad och varnade oss för ett gäng ungdomar som misshandlar katter i Rotebro. Vi trodde att hon var densamme som satt upp lappen vi sett, men det här var en annan person och en annan katt som skadats.

Läs nu och försök förstå hur en människa kan göra så här mot ett oskyldigt litet djur.

Kvinnan i telefonen berättade att hennes katt en dag i maj kommit hem alldeles förstörd. Den hade fått svansen bruten på två ställen. Alla fyra tassarna bar märken efter glödande cigaretter liksom båda öronen. Hos veterinären kräktes katten något blått och tyvärr oidentifierat men helt klart giftigt för katter och som gärningsmännen tvingat eller lurat i katten. Efter ett flertal operationer och insatser från veterinärer till ett värde av närmre 50000 kronor (mer än vad en normal djurförsäkring täcker) var man tvungen att avliva katten då dess skador inte gick att åtgärda.

Vi är nu efter att först ha lugnat oss och nästan blivit säkra på att vår älskade Natte ska komma hem oskadd en vacker dag LIVRÄDDA att vår underbara vän ska hamna i klorna på dessa vidriga sadister.

Vår önskan är att du som läser det här hjälper oss att dels sprida denna historia till alla du känner i hopp om att nå antingen de skyldiga i detta fall eller personer som håller på med liknande saker i andra delar av Sverige. Få dem att förstå att det dom håller på med inte bara är olagligt utan också helt etiskt och moraliskt oförsvarbart.

Få dem att förstå att deras sjuka gärningar inte bara skadar den stackars katten de glatt torterar utan att det också skadar det förtroende vi idag har gentemot våra medmänniskor. Vi vågar tyvärr inte längre släppa ut vår andra orädde katt i samma område eftersom vi inte vet vilka som kan tänkas missbruka hans godtrogenhet bara för att brännmärka honom och misshandla honom med sparkar och slag.

Låt det här brevet bli en del i kampen mot allt sjukt djurplågeri som pågår i Sverige idag. Det kanske sker närmre än du anar.

Med hoppfulla hälsningar från två förtvivlade kattägare.
Oskar Göransson och Charlotte Jakobson**

IngelaS
0

Men herregud, hur står det till med människan? Dom där ungdomarna kommer att utvecklas till tvättäkta psykopater, ingen frisk människa gör så mot djur.

Jag mår illa när jag läser sånt här, stackars katter Gråter

tuska
0

Detta kommer att straffa sej va så säker. Dessa ungdommar är faliga även för människan. katter är väldigt utsatta djur för människans hat  FY F…n

Celia
0

Gråter

Sotis
0

Fyy vad hemskt=( Att man bara att göra så mot katter!Gråter

Minsi
0

GråterOch vi säger oss vara de smartaste djuren, vi människor. Det är helt tvärtom. Vi har maktbegär dödar, skadar utan några som helst rättigheter. Fyfan för männskor som tror att dom har rätt att vara så grymma…. Vad försigår i deras hjärnor kan man ju undra..

zeldtrix
0

Fy f-n!

[hakkapelitta]
0

Det är ungefär som den kattungen som fick svansen avsliten på en parkeringsplats här i Sundsvall för att några ungar svingade den. Man blir illamående, vart är mänskligheten på väg?

kalindas
0

Gråter
För jävligt helt enkelt.

/Elisa

peregrintook
0

Ursäkta mig för mitt språk, men fy fan vad vidrigt! Att vi "kattägare" inte kan lita på andra människor…

Himmeltinden
0

Gråter

Mia-
0

Skrikandes

aijmer
0

Skrikandes

Liljekatten
0
hanski
0

Gråter Det är ju bara för djävligt att dessa försvarslösa små djur kan behandlas så illa av dessa idioter!!! Skrikandes

smultronsiamesen
0

Det gör så ont så ont så ont i mig att läsa detta,,,tårarna rinner utför kinderna, och hjärtat värker,,,jag blir alldeles lamslagen av sådant här,,, jag har inte ord,,, det är så fruktansvärt fruktansvärt VIDRIGT,,, jag fattar inte hur de som gör sån´t här kan sova överhuvudtaget på nätterna,,,, fattar inte!!! Och hur kan de titta sig i spegeln! Så ofattbart,,, man vill bara gråta och glömma,,,men det är det vi inte får göra,,,, vi måste stå upp och kämpa!!!! för våra husdjurs skull….

Jag hoppas att de får de straff de förtjänar,,,om inte nu så får dom det säkert sedan i ett annat liv, i en annan dimension,,, de kommer att få sitt straff på det ena eller andra sättet - var så säker mina vänner!!!!

Labolina_73
0

GråterGråterGråter fyyyyyy.

Labolina_73
0

GråterGråterGråter fyyyyyy.

Hyacint1
0

ÚCHH HUU ,HUU JAG RYSER…. och man blir så ledsen när man läser sådant, man vill ju inte tro att sådana hemska människor ska finnas….. men tyvärr så gör dom ju det … jag skulle vilja träffa dom och………..GråterLedsen