Dumma veterinärer :(
Sitter på veterinär kliniken dom skulle ta ett urinprov med ultraljud så dom höll fast honom på rygg. Jag sa att det inte skulle gå utan lugnande men dom lyssnade inte! Nu fick jag åka hem utan min katt ett par timmar för att han blev så stressad att han hamnade i chock! Så nu har dom kvar honom på dropp och syrgas! Han både kissade ner sig å hyperventilerade :( usch vad jag känner mig ledsen just nu!
Stackars kise! 😕
Får hoppas att han kommer ur chocken. Man blir så trött på en del veterinärer och djursjukvårdares okunnighet på katt! 😕
/Elisa
Jag håller helt med! Min kattunge blev stucken 3 gånger i nacken när de skulle id-märka honom!! Den nålen är stooor!!! De är hemska en del veterinärer. Håller tummarna för din kisse.
Ja verkligen! Förstår inte varför utsätta dom för en sådan stress! Dom märkte ju hur stressad han blev då borde dom ju avbrutit å gett honom lugnande! Men dom fortsatte till och med efter att han kissat ner sig :(
Stackars lilla kissen! När Gibson var på kliniken igår så stack dem fel när han skulle få kanyl och fick raka och sticka i både fram och bakben. Fast det är ju å andra sidan lätt hänt på människor också.

Men så skall det ju inte få gå till! Sista gången du går till det stället hoppas jag!!
När du får hämta kissen så visa hur förbannad du är på behandligen, tala om att de måste lyssna på ägarens önskemål vad gäller djuren, det är ju du som betalar. Nu är jag riktigt arg, hoppas även du är det. Ingen katt ska behöva komma i ett sådant tillstånd så dom är tvungen att behandla katten för chock, betala inte ett öre för droppet mm.
Då tycker jag att du inte borde betala för hans behandling orsakat av deras felbedömning av situationen. Men, jag skulle ta upp det med klinikens chef efteråt, inte nu.
Det bästa nu är att se till att de tar hand om katten ordentligt och senare skulle jag verkligen sagt till dem och klagat!!! 😡
Jag blir så upprörd när jag hör eller läser om sådant!
Kram till dig och din lilla katt, hoppas att han blir bra snart! ❤️
Jelena - Moderator & Medarbetare Siames IFokus
Men vad är detta för klinik!?! Usch vad upprörd jag blir.
Ta absolut upp detta med klinikchefen efteråt. Stackars katten och dig, så får det inte gå till.
Anna - Moderator & medarbetare Siames iFokus
Usha!!! :((((((( Sånt får inte hända!!
Amanda Hurtigh
SE*Aconcagua's Orientaliskt Lång- & Korthår.
aconcaguas.se
amanda@aconcaguas.se
Är de inte kloka! Lilla katt, den här behandlingen riskerar ju hans förtroende för människor öht, blir helt förtvivlad av din beskrivning!😕
Håller med ovanstående, allt fokus på att han blir stabil nog att kunna komma därifrån, och när han väl är hemma så kontaktar du klinikchefen och framför dina klagomål och bestrider de omkostnader som orsakats av deras förfärliga hantering. Massa kärlek till din stackars kisse!
Lo- Moderator och Medarbetare Siames IFokus
jag läser det här gång på gång och blir argare och argare. Så här arg kan jag även bli när folk blir illa behandlade av läkare. Fy säjer jag bara. Berätta hur du hanterade detta efteråt när du fått tänkt över detta lite, ibland behöver man det.
Låter ju fruktansvärt, så okänsligt och oprofessionellt ;(!!!! Håller med övriga, det primära är att din lilla pidde stabiliseras och får det han behöver här & nu. Sedan skall du helt klart gå vidare till den som ansvarar för kliniken. Håller tummarna för att din goding återhämtar sig snabbt nu & sänder en stor styrkekram till dig!
Stackars er! Det var ju väldigt klumpigt, okänsligt och oproffsigt gjort, fy vad förbaskad man blir. Klaga!!
Fy vad jag hade blivit arg! Vem känner katten bäst om inte densamma ägare!!! Vad tänker du säga till dem när du hämtar han?? Jag hade skällt ut dem i det läget faktiskt!! Så dåligt!!!
Tack för erat stöd!
Men jag som skrev ett jätte långt inlägg å så står det bara tack för erat stöd?
Detta är ju skrämmande. Att personal som ska vara utbildad och faktiskt borde ha stor erfarenhet av katter, ännu ingenting kan om katters psyke och beteende! Jag blir bara så förbannad och ledsen.
Flera ggr har jag varit med om att veterinärer har tagit urinprov från mina katter. De har alltid gett lugnande. Och detta är hos distriktsveterinärerna.
Det jag har lärt mig i mina kontakter med djursjukvården är att man måste vara beredd att ta strid för sin katt. Om man som kattägare säger att det där inte kommer att funka och personalen ändå ska envisas med att försöka vet man att de inget kan om kattbeteende och då måste de fås att lyssna på vad man säger. Man får för sjutton bli arg och förbannad och det ska du bli. Du har all rätt i världen. Och det är inte ditt fel att det här hände!
Nu hoppas jag, som alla här gör, att din katt blir bra igen och får komma hem.
Hur har det gått? Har du kunnat hämta honom?
Vägra betala för den ev. behandling han fått nu efter att du var tvungen att låta honom stanna. För det var inte ditt fel att katten hamnade i chock!
Håller tummarna att han inte blir för skadad av denna chocken.
/Elisa
Hvis ikke veterinæren hadde respektert meg når jeg ba vedkommende om å slutte, hadde jeg tatt med meg katten og gått! INGEN gjør noe mot mine dyr som jeg ikke er enig i
Jag har äntligen fått hem honom! Stackaren är så trött att han sovit konstant i fyra timmar! Han somnade redan i bilen på vägen hem! Dom hade tagit blodtryck och blodprov å massa för att kolla så han var ok. Och dom skämdes nog rejält! Jag tog faktiskt bara katten å åkte tänkte ringa på måndag å tala om vad jag tycker! Men jag är väldigt känslig pga att jag är gravid så jag var så chockad att jag inte fick fram ett ljud! Men jag ska tala om ordentligt på mån för chefen där vad jag tycker! Jag behövde inte betala nåt! Blir extra ledsen med för han är världens snällaste annars brukar inte vara något problem att ta honom till veterinären det är bara när dom håller fast honom på rygg och gör det provet som han blir stressad! Och sist försökte dom med utan lugnande men då sa frågade jag å då fick han! Denna gången visste han vad som vänta så han stressade upp sig massor! Tyckte dom borde ha slutat när han kissade på sig men nej dumma veterinärer :( vet att jag skulle stått på mig mer men jag blev verkligen chockad å mådde så dåligt så jag var tvungen att gå ut å ta luft när han hamnade i chock! Brukar inte vara så känslig men det är väl mins hormoner! Och han är ju som mitt lilla barn! Oj vad långt detta blev! Tack för att ni lyssnar å för stödet!
vad skönt att höra att han mår bra!!!!!!!
Så skönt att han är hemma igen!
Hos veterinären är det svårt då man vill lita på deras vana och expertis, och ofta klandrar sig själv för att vara soft-hjärtad och kanske lite sjåpig. Förstår att även du blev chockad och reagerade med att vilja gå ut, inte alls konstigt. Ring på Måndag och stå på dig bara, trots att du nu slapp betala. Var din katt nära och ha en lugn skön återhämtningshelg tillsammans! ❤️
Lo- Moderator och Medarbetare Siames IFokus

Jag är jätteledsen att du och din katt fick genomgå detta.
Själv är jag väldigt skeptisk till att låta okända ta i mina katter utan att jag kan säga ifrån. Tack och lov finns det ofta bra veterinärer och veterinärassistenter… Hade en gång en veterinärassistent som hävdade att min snälla, översociala tjej var aggressiv när hon ville hälsa. Tur att det fanns en annan vet ass som hade lite större vana med siameser <3 Man måste komma ihåg att alla inte är dåliga eller dumma bara för att en eller två är det.
Sandra - moderator & medarbetare Siames iFokus
Vad gott att han är hemma igen! Försök att inte klandra dig själv. Vi är nog många här inne som är känsliga när det rör våra älskade djur. Förstår att du reagerade som du gjorde, det låter ju som en klart traumatisk upplevelse för både din lille kisse och dig! Ta hand om din goding & dig själv nu, hoppas ni får en lugn & fin helg och så tar du nya tag på måndag.
Skönt att han är hemma igen! Ta nu hand om er
Skönt att du fått hem honom! Du ska absolut ringa chefen på måndag och tala om detta och vad du ansåg om din katts behandling.
Hoppas han hämtar sig och blir sig själv igen.
/Elisa

Ja jösses, är man gravid så har man ju massa hormoner flödande så det är inte ens konstigt att bli upprörd utan det… Har hittat en veterinär nu som verkar förstå det här med mina katter, är så nöjd med detta!!! Stå på dig, du känner din älskling bäst! <3