Utställning i Norge
Jag tänkte åka till Fredrikstad i Norge i oktober och ta det sista utländska certet :-) Tänkte inte behöva boka hotell utan åka direkt. Nu undrar jag om det är några tider man måste passa? Vägtullar som öppnar? När öppnar dom isåfall? Eller är det bara att åka? Och vad jag förstått det, så behöver man inget särskilt bara den vanliga vaccinationen? Eller?

Vi åker en del på utställning i Norge och har åkt olika tider. Öppet när som. En del vägtullar är så du betalar med kort och Norska pengar och några är så att du får hem en räkning. Jag var där i slutet på september å fick nyss min räkning på vägtull…. Bara vaccineringspapper med som vanlig t en utställning men jag har aldrig blivit stoppad vid gränsen. Går att hämta ut pengar i norska bankomater, heter minibank där har ja för mig, men ja brukar alltid växla in på tex Forex innan vi åker. Så det är bara att åka dit å njuta av vackra landskap. :-)

Tack för svaret!! Man behöver inget djurpass, rabiesvaccination osv?

Inte för Norge. För ett år sedan tog dom bort att man skulle ha avmaskningspapper med sig. Katterna måste vara avmaskade rätt så strax inpå resan då dom inte ville ha in den masken d hade hittats i räv i Sverige. Men d är som sagt borttaget.

OK! Tack!

Lycka till. :-)
Skulle åkt till Drammen som vanligt i september men den är inställd så i år blir d inget Norge för oss…