Siames iFokus

Siames

Etikettkattungeprat
Läst 3832 ggr
shibbe
3

En liten tiger

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det är inte bara en söt liten hona vi har hemma, hon är riktigt tuff också. Envis som synden är hon med, hon ger sig inte om hon vill ha något. Har vi gäster hemma ska hon prova alla knän och charmar även folk som inte är så glada för katter.

shibbe
3

Här tar hon en holmgång med Theo som är flera nr större.

shibbe
3

Det slutar som det brukar Theo föser lätt bort henne, men hon testar honom om och om igen.

tuska
0

Bild nr 2  va en höjdareSkrattande

Beige
0

Skrattande Där var det storleksskillnad! Liten men tuff Cool

kalindas
0

Liten sötnos med attityd! *s*
Är det lugnare i hemmet nu eller sörjer Theo fortfarande?

/Elisa

Emenna
0

Vilken söt liten tuffing!
Så roligt det ser ut när Theo har tassen på hennes huvud Kyss

Siameshona
0

Tuff & söt tjej där. Ja, kort nr.2 var helt underbart! vilken strl. skillnad. Theo ser så där lagom nonchalant utSkrattande

Helenaf76
0

Vilket söt tjej! <3

MissMaven
0

Underbara bilder! Skrattande

Jelena - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

shibbe
0

Tack alla, hon är en riktig goding!

5# Theo sörjer fortfarande han letar efter Shibbe om kvällarna innan han kommer till ro. Han började rymma ut från altanen så vi satte på honom halsband och låter honom gå fritt en stund, han sköter det bra han är ute en stund men kommer tillbaka igen efter ett litet tag och det har hjälpt. Efter att han har fått gå ut ett par tillfälle har han lugnat sig och är inte lika avisande mot Meici som tidigare.

Han har även blivit mer tillgiven mot oss.

kalindas
0

Skönt att det verkar lugna sig. Han blir nog sig själv om ett tag. Bra att han har det lilla vilddjuret som kompis. Så han slipper känna sig helt ensam.Glad

/Elisa

shibbe
1

En bild säger mer än tusen ord.

shibbe
1

Tusen ord till ;-)

kalindas
0

Bestämd dam det där..*s*

/Elisa

kattguld
0

Åh, ljuvlig!

Mockfjardingen
0

Vilket charmtroll!

berthagenn
0

Hej!

Tösen och Teo är ju hur söta som helst. Hade också en katt som dog och de andra leatde efter honom en tid.

Det kommer att lugna sig med tiden ska du se.

Funderar du inte på att köpa en siames? Eller är det helt uteslutet?

När jag var yngre, när någon dog, så ville jag abslöout inte ha en ny medlem.

Idag är det väldigt annorlunda. Kanske pga av min ålder, 41 år, så har jag no time to waste…

När min första siames dog av cancer som 1,5 åring grät jag i dagar. Chefen skicka hem mig från jobbet.Min flock därhemma kändes sorgsna. Inklusive matte…

Såg en vacker siameskille från Jönköping som var till salu. EFter 2 månader så åkte jag och hämtade hem honom.

Efter det var det som om hemmet och flocken fick en nystart igen. Det ångrar jag inte en sekund.

Kram MalmöCool

shibbe
0

#17 Hej Malmö det kändes väldigt sorgligt när vi var tvugna att ta beslutet för Shibbe, min första reaktion var att detta är baksidan med husdjur, ett sådant här beslut vill jag inte behöva ta igen.

Men nu med lite distans till det hela kunde jag inte gjort annorlunda för Shibbes skull, det hade blivit en plåga för honom, det verkade som han slutade kämpa till sist. Hela familjen saknar honom trots att vi har två katter till, de är lika men ändå så olika.

Visst skulle jag vilja ha en Siames igen det är något visst med dem, jag är här inne, titt som tätt och tittar på alla fina bilder, det finns många vackra katter här både Orientaler, Sysar och Siameser.

Vi har funderat på att låta Meici få en kull med någon trevlig hane och eventuellt behålla en själva.

Min yngsta dotter som är nio år älskar katterna och skulle bli överlycklig om det blev så (förmodligen jag också).

Nu låter vi sommaren gå och Theo får vänja sig vid att inte ha Shibbe här och Meici får växa upp i lugn och ro.

Hälsningar Bosse

shibbe
2

Hej det var ett tag sedan, här hemma är det numera bra harmoni mellan Meici och Theo. Meici delar med sig av mjukmaten och Theo är inte alls avisande mot henne längre, tvärtom de har blivit bästa vänner.

Vi har blivit medlemmar i Hallandskatten och kommer att åka till Varberg 23/10 med bägge katterna. Jag är väldigt nyfiken på Barbros (Zamirs) siameskull som hon ska ta med sig till Varberg.

Här kommer en bild på två trötta godingar.

shibbe
2

Hej det var länge sedan jag skrev något här, har varit inne och läst ibland och tittat på bilder av fina katter. Här hemma går rullar det på katterna mår bra. Vi hade tänkt att Meici skulle få en kull men tyvärr utveklade hon sternumskrok (inget hon har ont av) därför valde vi att sterilicera henne. En bild på en nöjd tjej

shibbe
2

En bild med både Meici och Theo

kalindas
0

Fina båda två! ❤️
Härligt att se att Theo mår bra. 🙂

/Elisa

shibbe
4

Kul när julklapparna uppskattas, God fortsättning på er alla.

kalindas
0

Fina de är! 😍

/Elisa

Nebel
0

Rara kompisar 💞