Siames iFokus

Siames

Etikettavelshane
Läst 2725 ggr
Celia
0

SIA n-hanar?

Tips sökes på brunmaskade avelshanar.

Fyll på med alla ni känner till, gärna med länkar, så kan alla som söker SIA n använda denna tråd även i framtiden :)

Bilder är ju inte fel heller…

yahtzeecats
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Funderar på om inte denne kille kommer kunna vara en bra pappa när han blir vuxen och vuxit ut de mysiga mulliga babyformerna Flört

S*Yahtzee's Jaykay, SIA n

(Yahtzee's Fella Inthemood  x Bailabailan Alli Ahne). Uppfödare är Joanna Dickinson och när den rätta nya ägaren dyker upp får jag komplettera informationen här.

Rovardotters
0

Med risk att "svära i kyrkan" lägger jag här upp Pluto som blivande avelshane, hans mamma är vår svarta orientalhona Zilla och pappa är Koosje van Tutte's Oh Boy SIA b 21. Han ska i första hand användas för att göra orientaler men även siamesdamer kan få para med honom om man är hågad. Mycket trevlig hane, känns väldigt stark och bra på alla sätt! Inavelsgrad 0% i sex generationer (på 9 generationer är inavelsgraden 1,52%, några luckor finns dock fortfarande långt bak i pawpeds).

Celia
0

#1 - det ser ut som en mini-Sakhee :) Är han inblandad?

Celia
0

#2 - ja det är honom jag sett tidigare och gillar skarpt - Pluto :)

Ingen som har någon fertil, jag måste ha tag i en SIA n till Bodil inom kort och vill fortsätta i det bruna temat :)

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
yahtzeecats
0

#1 Här kommer en bild till på den unge hanen. Mycket stark och sund och klok ska man förstås tillägga också. Skrattande Klokare kull har inte skådats. Det beror förmodligen på att deras pappa är dito och mamma är en oerhört klok dam likaså. Inget kan hetsa upp henne. Hon syns här bakom i bild.

Celia
0

*suck* Kyss

yahtzeecats
0

#5 Så kan det gå när kattungar kliver på en tangent som råkade betyda 'publicera kommentar'. Flört

# 3 Ja, kanske, det har jag inte tänkt på :-) Sakhee är farfarsfar, så det stämmer! Glad

Juliette-
0

#2 Pluto är helt fantastiskt en sådann vill jag ha

yahtzeecats
0

#4 Den här killen blir ju fertil om några månader… skulle du inte få en hane till i present? Skrattande

yahtzeecats
0

#4 I Danmark finns ju en supersnygg ren SIA-hane hos Dorte Kaae - mina danska tips har varit framgångsrika hos dig förr om åren så jag vet att du inte ryggar för lite längre utflykter t ex över bron för att få det rätta. Med en så blåblodig stam som Bodil har, så förtjänar hon inte något annat än lika blåblodiga linjer ju.

Celia
0

#11 - jo och den hanen hade jag kunnat hämta för länge sedan, men mina planer har kollapsat pga det lite mer privata planet och det blir ingen mer katt på ett tag :( Tanken var att aijmers kille (finns till salu härinne) skulle flyttat hem här, så nu hoppas jag att någon annan som kan hålla hane blir intresserad :)

#12 - är det Texas eller något liknande han heter? Eller har hon en yngre förmåga? Jo jag diskuterade just DK tidigare idag, men jag har ju inte rabiesvaccinerat Bodil :(

Wikrita
0

Denne her killen er etter SW'04'05 D-Shiva's Leonardo og Marilljos Kokomo. Siden han har bare siamesere i stamtavlen, ønsker vi å fortsette denne tradisjonen, og låner ham bare ut til siameserdamer. Han er sjokoladebærer og dillusjonsbærer.

Han har et flott temperament, rimelig god tannhelse, vært syk kun 1 gang i livet, ulempen er at han ikke liker andre, fertile hanner og han har utviklet halefett.

I 2008 blir han kastrert. Hans navn er GIC Marilljos Poka Yoke.

SacredSouls
0

#7 * sukk* For å bruke et svenskt ord : Helt underbara begge toKyss

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Caelitus
0

Enig. Kjempe fine begge to. Har forelsket meg fullstendig i Jaykay.

yahtzeecats
0

#13, ja IC Felitan Texas Ranger. Har funnits i flera år i Danmark, men ännu har ingen svensk uppfödare från sydsverige masat sig dit. Förvånad

yahtzeecats
0

#15 #16 Tusen tack!! Skrattande

yahtzeecats
0

#14 En så stilig herre! Glad

Wikrita
0

#19 Jeg er stolt over å få eie denne vakre hannkatten, som bare jeg har brukt i oppdrettet mitt.

Dessverre så forsvinner vel hans linjer fortere enn vi får tenkt oss om, fordi mange dommere og oppdrettere bare tenker type - og ikke stamtavlen som helhet….

yahtzeecats
0

#21 Fast hans pappa har väl en del avkommor som går vidare i avel? Vem är mamman efter?

Micare
0

En brunmaskad hane som jag har fött upp kanske kan vara tillgänglig. Han är 1 år och har fått 1 kull och har 1 på väg. Han bor hos en familj i Jönköping.

Han är efter IC Applejack Coccocbina JW & Gullstras Bernadette. Jag tror inte han är besläktad med Bodil.

zignes
0

Hej!

Jag har en brunmaskad hane, också han efter Koosje van Tuttes OhBoy, men efter franska Samsara Virgule. Dock inget nytt kort på honom men han finns på SO-gruppen, bland avelshanar; Koosje van Tuttes Zipper Unzip. Är på väg mot sitt IC, men han har "oturen" att möta Okonors Kobold på varje utställning så det är inte lätt att komma till panelen………Inte ren Siames dock, en oriental i 4:e led. På förtjänstsidan kan nämnas ett särdeles gott temperament (kattungarna har diat honom bla), lång kropp och svans, bra öron, profil, mycket bra ögonform och färg. Stor och mycket muskulös, bra päls. Skulle önskat honom ljusare på kroppen och pointsen på frambenen ännu ej helt färdiga. Han fyllde 1 år i april och väntar sin första kull med den svarta orientalen Tuskulums Sheila for Antero. Det ska verkligen bli spännande och se vad han kan ge! Har tänkt använda honom själv innan han blir kastrat. Själv är jag ute efter en "ren" Siameshane, brunmaskad, som kan tänka sig att para en Siames med oriental i 6:e led…..Tips mottages tacksamt!

Hälsningar från Maria

S*Zignes Siameser

Celia
0

#17 - nej jag vet :( Jag har själv försökt locka dit folk från Göteborgstrakten (lite närmare då Dorte bor högt upp på Jylland), men ingen har kommit så långt…

Jo dina DK-tips har fört lycka med sig tidigare. Synd att inte fler åkte till Bölle t ex. Där fick vi 8 honkatter, friska och helt defektfria. Jag är så glad att jag fick en över och behöll henne. Inte den bäst typade, men en fantastisk mamma :)

Wikrita
0

#21 Ballawhane Damien, SIA n og  Ivathes Nifty Nelly, SIA n     Ellers ligger alle stamtavleopplysninger på hjemmesiden www.wikrita.com

Nizeli
0

For noen super flotte hann katter der var her da,jeg sier bare Wow!Skrattande

smultronsiamesen
0

Gisle gutten kommer att vara tillgänglig inom en snar framtid,,,

smultronsiamesen
0

Glömde att skriva att vi bor i Vilhelmina,,,

tuska
0

tillgänglig för avel FIV/FeLv testad .Mycket stilig grabb. 

S*Tuskulums Sputnik Spanare SIA n

Mor: CH S* Tuskulums Ungberta Solist

Far: EC S*Ödebys Fernando

Kontakta Ylva Nordström tel:0226/60170  Fagersta

zignes
0

Inte är väl det "den" Ylva Nordström som har Hjorthund, Galeritas kennel?

Hälningar
Maria

tuska
0

Jo den Ylva är det som äger Sputnik.   En hona kommer för parning  i höst. han kommer förhoppningsvis att få lämna en kull efter sej.

tuska
0

Shela som varit upp till dej för parnig och Sputnik är kull syskon,men det har du kanske räknat utFundersam

zignes
0

Kul! Men inte visste jag att Ylva hade Siames, har hon fler än en?

Maria

tuska
0

I dagsläget blir det inga fler, hon ställer ut Sputnik båda dagarn på DÄKS utställning  sen har hon tagit hand om en avlivninghotad Rex å 2 bonnisar.