Solid Orientalerhanne, sort eller sjokolade ?
Jeg er på utkikk etter en solid orientalerhanne, sort eller sjokolade. Jeg ønsker og låne han på min sjokolade orientalerjente i løpet av høsten.
Synes ikke det er så lett og finne solide hanner som er til utlån verken i Norge eller Sverige.
De solida Orientalhanar som jag så här direkt vet är fertila är en röd och en rödvit.
Den röde heter Kalindas Heike och bor i Säffle. Sen så har du Kalindas Tamlin som är rödvit och bor i Falkenberg.
Tror att S*Sandvretens katteri kan ha en chokladhane till avel. Svarta hanar vet jag inga alls för tillfället.
/Elisa

S*Canoodle's Fats Domino finns till utlåning. Han bor i Finspång. Det finns några bilder på http://www.fats-cats.se/
Om du är intresserad skicka mig ett pm så ska du få telefonnr. Liza, som äger honom, bor tillfälligt hos sin mamma eftersom hon precis har fått barn.
Är han choklad eller svart? På vissa bilder ser han svart ut. Andra choklad. Snygg var han iallafall. Synd att han bor så långt bort bara…
/Elisa

Oj, glömde skriva att han är choklad, han är dessutom cinnamonbärare om det kan intressera någon!!

Solida n & b är nog lite av en bristvara tyvärr men jag skulle ändå kika lite runt på SOG´s avelshanelista då och då www.sogrupp.se och sedan gäller det nog att surfa runt en hel del på uppfödarnas hemsidor, själv har jag letat bilder på svarta orientaler och via SOG´s uppfödarlista /orientaluppfödare så fann jag några gobitar…..efter idogt surfande :-) OBS!! jag snor inga bilder utan lov ;)) Det är långt ifrån alla som annonserar ut sina hanar men med lite detektivarbete och en smula flax så kanske du finner vad du söker till slut
Louise

Han ser fin ut.Det er alltid flott og se en vakker havanna.