Siames iFokus

Siames

Etikettkattprat
Läst 1311 ggr
GunillaSverkersson
3

Vardagslyx för kattägare

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag tjatar om min självgående dammsugare, har haft sådan i två år och är helnöjd det är en neato xv signature pro. Den bästa som finns, just nu sitter jag här och den dammsuger.  den tar hår bra även på hallmattan. Det finns andra fabrikat tex philips den funkar bara som en dålig sopborste.

http://www.siba.se/product/14469535/xv-signature?gclid=CMrJpZL-wLsCFY5b3godsV0A_g

3700kr ganska dyr , men dammsuger varje dag när jag är på jobbet. Man lär sig att hänga upp sladdar och ta undan sådant som kan fastna. Vi har även tänkt på detta när vi köpte soffan, ben som är 12 cm så att dammsugare kommer in under.

Vi har långhåriga kattungarKyss hos oss   www.broddans.se Glad

Aleya
0

Jag har bara en fråga angående dammsugaren: Kan den skada katten om katten exempelvis vill peta på det som finns under dammsugaren?

Började bara fundera då min mamma menade på att den kanske är designad som en gräsklippare och kanske kapar av tår på katten.(ingen av oss vet hur dessa dammsugare är designade så därför frågar jag)

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[yellowriver]
1

#1, Det är nog bara borst under den och insug som på en vanlig dammsugare om den var som en gräsklippare skulle den frisera mattorna 🤪 

Det skall jag skaffa mig låter mycket praktiskt och en robotgräsklippare skulle oxå vara skönt till sommaren 😃

kalindas
1

Har funderat på en sådan också. Men det är ju inte så billiga tyvärr. Får se när jag flyttar till huset om jag skaffar en sådan.

/Elisa

amandahurtigh
1

Tycker du att den låter mycket? Hur reagerar katterna på den?
Jag måste nog skaffa en, är så less på att dammsuga ;)

Amanda Hurtigh
SE*Aconcagua's Orientaliskt Lång- & Korthår.
aconcaguas.se
amanda@aconcaguas.se

Lejonhjarta
1

Hade varit toppen om man hade haft hus utan trösklar och enplans…. Sååååå tråkigt å dammsuga!

Attacks
1

Har kjøpt en slik en i julegave til foreldrene mine i år. :-) Ikke i den prisklassen,men  så får dem være "forsøkskaniner" i jakten på hybelkaninene der oppe. Har en vanlig støvsuger i hver etasje, så klarer meg godt enda.   (Jeg ville så gjerne puttet på en smily,men jeg får  visst ikke lov) :-)

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

GunillaSverkersson
3

Mina katter flyttar sig inte ens för dammsugaren, den får köra runt den, så den är nog helt ofarlig för katterna. Det är borstar och gummilist, som roterar.  Den låter lite, men tror att den måste låta eftersom den suger så bra.Den tar allt hår och damm eftersom den blåser fram det, det blir lite grus kvar i hörnen. Jag hänger upp sladdar så det inte ligger mycket på golvet av sladden. Små saker får man plocka upp. Jag är supernöjd. Vi har öppen planlösning där dammsuger den varje dag, schemalaggt när jag åkt till jobbet, sedan åker och laddar sig när batteriet tar slut och fortsätter om den ej hann klart. I stängda rum måste man lyfta in den, men då kan man ju stänga dörren om den för att slippa höra ljudet. Köpte nyss nya batterier till min gamla som är 2 år(500:-) den blev som ny. Med tanke på hur många robottgräsklippare det finns, borde folk ha fler dammsugare, de andvänder man ju året runt. Låga trösklar klarar den, men jag har tröskel och nivåskilnad in i badrummet, där har jag satt en magnetlist, den kör inte över magnetlister. Jag får sätta in dem manuellt i badrummet, och då kan den ju inte åka och ladda sig så jag får lyfta dit den när den är klar i det rummet.

Vi har långhåriga kattungarKyss hos oss   www.broddans.se Glad