Siames iFokus

Siames

Etikett: tillsalu
LĂ€st 3086 ggr
Sploutt
0

Kattungar inom kort?

Hej allihopa đŸ‘‹

Min dröm Àr att inom kort (feb-mars typ) fÄ ta hem en liten orientalhane/hona till oss. Jag har suttit lÀnge och gÄtt igenom hemsidor och letat uppfödare, men ofta Àr sidan inte uppdaterad, inga planer pÄ kattungar finns eller sÄ bor dom uppe i norrland.. :) puh! Jag tÀnkte frÄga er om ni vet uppfödare som har planer för Kategori 4-kissar? Skriv gÀrna hemsida om ni vet!

Jag vill ju sĂ„ gĂ€rna fĂ„ en energisk liten kompis hem till oss â€ïž

Min mailadress: ellen@linawennstrom.com

Mvh Ellen

kalindas
1

LejonhjÀrtas i Bollebygd tror jag vÀntar kattungar.
I lÀnken nedan stÄr det uppfödare. Skriv dock inge frÄgor i den trÄden utan skriv hÀr eller skicka PM till de som Àr av intresse.

http://siames.ifokus.se/discussions/528b6c678e0e7444be00071f-lista-over-uppfodare?discussions-1

/Elisa

Sploutt
0

Ja jag har kollat igenom den listan maaassa gÄnger, men jag tÀnker att det borde finnas mer Àn 22 uppfödare i sverige? Finns det mer listor, förutom pÄ sogrupp.se kanske? Det kÀnns sÄ utspritt!

S*Cupcakes
1

Jag vĂ€ntar tvĂ„ kullar. 

www.cupcakes-cattery.se

Jenny - SajtvÀrd pÄ Siames iFokus

Sploutt
0

#3 norrland! typiskt ;)

[lisme]
0

Er Sundsvall virkelig i Norrland?

S*Cupcakes
3

Ja, det Àr Norrland men det Àr bara 3,5h tÄg frÄn Sthlm och vi har flygplatsen 1mil frÄn dÀr vi bor :)

Jenny - SajtvÀrd pÄ Siames iFokus

Sploutt
0

VÀsternorrland enligt wikipedia :) Hur som helst lÄngt bort frÄn Göteborg.. Det Àr ju inte omöjligt, men jag hade tyckt att det var skönt om katten slapp Äka massamassa timmar i bil det första den gör.

[yellowriver]
5

Jag bor i skövde och vÀntar smÄtt pÄ julafton mellan siahonan Humlan och Orientalhanen Q. Du Àr vÀlkommen in pÄ min blogg som slltid Àr uppdaterad www.figgelina64.bloggagratis.se Finns Àven inlÀgg pÄ SIF Lisa Prytz SE Qjouz

[idaskoog]
1

Jag har SIA och sys-ungar med leverans i feb/mars. Kolla min hemsida www.snorkfrokens.hemsida24.se om du inte tvunget mÄste ha osh

Sploutt
0

Ja dom Ă€r fantastiskt söta dina smĂ„ snorkungar! :) Och nĂ€e det MÅSTE inte vara oriental, men det var den rasen jag ursprungligen blev förĂ€lskad i, sĂ„ jag har fastnat lite i vinkelvolten ;)

Lejonhjarta
1

Som #1 skriver sĂ„ vĂ€ntar vi pĂ„ 2 kullar i början av januari. SIA, OSH, sys och vitflĂ€cksoriental kan det bli. Bor 5 mil öster om Gbg. TyvĂ€rr lite dĂ„lig pĂ„ att uppdatera hemsidan men finns pĂ„ lejonhjarta@svedjorna.se 😃

Sploutt
2

Det Àr givetvis tusen gÄnger viktigare med temperament Àn utseende. FÄr jag önska hejvilt sÄ vill jag ha en plÄsterkatt som Àr otroligt social och tillgiven, fÄr vÀldigt gÀrna vilja vara med och vara i vÀgen dygnet runt :) Men det mÄste ju funka med mina tvÄ ragdolls, allt annat spelar mindre roll.

Sploutt
1

#11 SpÀnnande! Det vill jag gÀrna veta mer om :)

Lejonhjarta
2

#13 Ärver dom temperamentet frĂ„n fadern som dom allra flesta gjorde sist sĂ„ Ă€r det plĂ„stermodellen pĂ„ dessa Ă„xĂ„. 😉 HĂ„ller med, temperament i första hand! 😊

cerwinvegas
5
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hej jag har ett gĂ€ng hĂ€rliga oriental killar 3 med vitt & 1 utan till salu  leverans klara i  feb.. Vi finns i Ludvika Dalarna

Sploutt
2

#14 lÄter hur bra som helst! Jag mailar dig sÄ fÄr vi prata mer :)

#15 herrejösses vilka sötingar!

AngelsCo
1

Och jag har ocksÄ siameser som Àr leveransklara i februari www.angelsco.se

Sandra - moderator & medarbetare Siames iFokus

Sploutt
0

#17 Vad roligt! Har varit inne mÄnga gÄnger pÄ din hemsida. Vackra katter! Min pojkvÀn Àr speciellt förtjust i Zaza ;)

cerwinvegas
0

Sandras  Iggy Ă€r pappa till vĂ„ran kull đŸ˜

AngelsCo
1

#18 Zaza Àr en speciell dam i sina bÀsta Är
 Men visst Àr det nÄgot speciellt med svarta orientaler!

Sandra - moderator & medarbetare Siames iFokus

Mockfjardingen
4

Jag planerar en kull som ska födas hos en kompis till mig i Göteborg, pĂ„ foder. Mamman Ă€r lilasköldpadda, min lilla Ninni,  och pappan lilatickad, S*MockfjĂ€rdingens Qing of Quesadillas. BĂ„da orientaler.
Stamtavla

Bara mammakatt vill börja löpa och pappakatt vet vad han ska göra sÄ hoppas vi pÄ bebisar :)

Lejdet
1

I julklapp kommer min hona xavi som bor hos fodervÀrd i TÀby att fÄ korthÄriga ungar. FörvÀntade fÀrger Àr choklad, kan bli solida orientaler, choklad/vita bicolour och siameser/seychellois. Mamma Àr lÄnghÄrig oriental, pappa min Obelix, korthÄrig lila seychellois.

Lejdet
4
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

HÀr Àr en av Idas underbara tre musketörer ;-) Fantastisk ögonfÀrg

Denna kommentar har tagits bort.
Sploutt
0

Tack alla för svar! Jag ska gÄ igenom allt grundligt ;)