Siames iFokus

Siames

Etikettfoder
Läst 2184 ggr
ossilian
0

Köttkorvar

Det har skrivits om BARF-korvar till katter i nån tråd som jag inte hittar nu. Jag har hört talas om dessa förut. Men var beställer man dem?

Celia
0

Jipotimas korvar kanske? Ska se om jag hittar tråden och puttar upp den i så fall :)

Helenaf76
0

jipotimas tror jag ett företag heter. Tror att du kan se vilka återförsäljare de har på deras hemsida också. :-)

Helenaf76
0

:-) Två själar och en tanke…

Celia
0

Glad 

Har puttat på en tråd nu…

Juliette-
0

Färdig färskmat för hundar är många ggr vidrigt.. när kycllingklorna är enorma och näbbar är med.. de kan ju om man har otur skada hunden så jag antar kattmaten är lite "bra"???

Jag tror att ska man Barfa så man göra de själv läsa noga och se till så de får de rätta i sig så man vet de inte för massa onödigt skit i sig

AFamosa
0

Jag tror att ska man Barfa så man göra de själv läsa noga och se till så de får de rätta i sig så man vet de inte för massa onödigt skit i sig

:-))) Det är ju just därför man "barfar" Juliette, för att slippa ge sina katter " en massa onödigt skit" och onödiga ohälsosamma tillsatser, smakämnen etc etc. Det finns inget onödigt skit överhuvudtaget i konceptet.

Näbbar, fjädrar, klor innehåller också viktiga näringsämnen vilka normalt ingår i föda för vilda rovdjur - därför är det tillsatt i färsk hundmat och förhoppningsvis så finns det nedmalt i torrfodret också (med lite tur) Katterna tycker om kycking/kalkonfötter men jag har själv svårt att förlika mig med dom och vill helst inte ha dom spretande i min kyl/frys :-)) 

Louise

Juliette-
0

Klart jag vet de är viktigt de med men när de är större än kattklor anser jag inte de är speciellt nyttigt att trycka i en tex valp.. En sådann vass sak kan göra stor skada i magen så jag anser ju de kan ha i ben av annat slag än klor.

AFamosa
0

Har aldrig hört om några sådana incidenter bland hunduppfödare och det är många som ger kyckling/kalkonfötter just till valpar - såväl nyttiga som roliga leksaker. Ben får de också gnaga på förståss men dessa ligger i ett annat fack i kostcirkeln :-) Fjädrar, näbbar, klor (och även kammar) har sitt fack.

Louise

AFamosa
0

Ossilian! Här är länken till Jipo´s

http://www.jipotimas.se/

Det finns liknande tillververkare runt om i Sverige idag- då BARF blivit så otroligt populärt sista åren.

Louise

ossilian
0

Tack för era svar! Jag har kollat in jipotimas nu och lobbar för att en djurbutik här i södern ska ta in lite kattkorvar:)

AFamosa
0

Ossilian! När du har tid o lust så kan du gå in på NaturalCat forumet, där vet jag att några leverantörer brukar skrika till då det är dags för leveranser runt om i Sverige…..Där kan du också få tips om andra "korv"-tillverkare som ( i motsats till Jipo´s) kör från Skåne och uppåt - säkert precis lika bra!

Lycka till! / Louise

hoffens
0

Hej

Har hört att Minkmat är bra mat för katter. Är det någon som provat?

Lena

tuska
0

Förvånad så skulle mina katter se ut om dom skulle bli serverad minkmat……..Jag minns en minkfarm, hualigen vilken doft av den maten

AFamosa
0

Det brukar vara tillsatt mkt fisk, eller hur? Man vill ha blanka pälsar på minkarna…

Class (Klass?) fick ju beröm från hela världen för sitt recept på rå hundmat - man gjorde studier vid universitet och Klass fick de bästa utmärkelser läste jag.  Jag tror att tillverkarna själva var "minkfarmare" och tillsatte fisk (strömming?) och genast så fick dom kunder bland kattuppfödare också. Kankse står dom fortfarande i en Class för sig? vet ej :-))

tuska
0

Nu har jag hemskt bortskämda katter vad gäller mat,dom gillar inte fisk….jo nykokt rensad gädda kan väl gå (ibland)  Jag tror att minkmaten är gammal strömmings rens,minkar får nog inte den bästa maten.  Fiskoljan ger säkert vacker päls / Inger

AFamosa
0

Här står inte heller fisk på favoritlistan :-)) Tonfisk på burk tycker dom om….ibland.

Att dom inte tycker om fisk handlar nog mer om individuell smak och mindre om bortskämdhet Glad….sällan man ser en vild katt med fiskespö i handen så jag antar att vår art klarar sig utan fisk ;)

AFamosa
0

Strömmingsrens är nog bra bat för mink - såväl mård som mink äter ju fisk och lämnar man fiskrens vid strandkanten så är det dessa små som är först framme har jag sett (förutom fåglar förståss)  Själva filéerna ser ju finare ut men innehåller nog den minsta näringen på såväl fisk som fågel (gris/nöt mm)

Det är ju rens, avfall och kött/fiskmjöl som torrfoder o burkmat är tillverkat av och det sägs ju vara fin-fin kattmat :-)

Louise

tuska
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hoppas jag fick rätta bilden nu

Så här ska det se ut om man är katt på Tuskulums Skrattande rena fina älgstekar   mums

tuska
0

Det är ingen Oriental på bilden om ni trodde det Generad

AFamosa
0

Vilt e mums´de :-)))))))))  är det "hem-jagad" älg?

Louise

tuska
0

Det är "hemjagat"….   Jag är inte jägaren    Det kommer mera av den varan  i oktober gott för både djur å människa.  Gör små påsar med djurmat åxå, ingen av mina orientaler tycker om det. men hundarna äter   KONSTIGA KATTER JAG HAR      Det där med BARF ratar dom.   Kanske jag ska testa minkmaten ändå  Skrattande

zignes
0

www.klassfoder.se är adressen till klass-hemsida. Jag har använt klass till mina hundar i säkert 15 år, dock inte gett enbart Klass, utan som tillägg till torrfoder Det finns en variant som heter "Köttkross" tror jag, innehåller ingen fisk, men heller inget ben/kalk, så då måste man tillsätta det separat (Kalcipos tabletter använder jag). Mina katter var dock inte så förtjusta i denna mat, men kan också vara en fråga om tillvänjning. Några kattkorvar har jag inte provat.

Hälsningar
Maria

ossilian
0

#12 Minkmat?! Alltså, det som blir över när tanterna på Östermalm fått sina pälsar? Eller menar du kanske något helt annat? Jag skulle i alla fall aldrig i mitt liv vilja bidra till den vidriga industrin som jag tycker att minkindustrin är.

tuska
0

Ja jag menade nå helt annat    Om jag köper minkmaten så blir det inge över till minkfarmarna  å Östermamstanterna får gå naken / Inger

hoffens
0

*12   Jag hade missuppfattat det där med minkmat. Fabriken som ligger i Skena gör minkmat och kattmat . Den förbackas i korvar och levereras hem frusen. Det är alltså kattmaten och inte minkmaten som jag undrar om någon provat

*23  Äter du lamm och rådjur  ha ha

ossilian
0

#25 Jag äter bara på McDonalds Skrattande

Aha, det är mat som både minkar och katter äter! Jag fick för mig att det var malda minkar, haha

AFamosa
0

#26…Ossilian! Mald mink…stekte solen väldigt hett idag där du bor ? :-))))))))))

ossilian
0

#27 Här regnade precis hela dagen så jag vet inte vad jag ska skylla på…..jo, kanske att Electra löper så högt och intensivt att alla mina sinnen och hjärnfunktioner slås ut totalt:))))