Siames iFokus

Siames

Etikettomplacering
Läst 1262 ggr
Maria Gräddnos
1

Söker en orientalkompis

Pga sjukdom är nu ImseMums ensam herroriental i huset och som den enormt sällskapliga och påhittiga misse han är blir det inte riktigt bra. Vi har bott ihop med flera orientaler och siameser som behövt nytt hem och upplevt att det har fungerat bra. Därför kastar vi ut denna förfrågan innan vi funderar på en kattungekompis. Vi erbjuder: Orientalvan familj med tonåringar på landet. Stort hus och möjlighet att gå ut via egen lucka. Kärlek, bus och kel och tillgängligt nattläger hos alla tvåbeningar i huset om inte soffa, fåtölj eller gästsäng föredras. P.g.a. skiftarbete finns nästan alltid någon tvåbening hemma.

Vi önskar: Orientaldam eller herre, kastrerad, som vill kura skymning bland människor, filtar och kuddar och kunna sno en laxbit då och då. Galopp genom huset med kattkompis eller tonåring ingår…. Vi bor några mil norr om Göteborg, vi skulle önska att ev. intresserad inte finns alltför långt bort om det av någon anledning inte alls skulle fungera. Inte alls för långt bort för oss är tjugotalet mil enkel väg, Helsingborg - Jönköping - Skövde - Strömstad.

Svara här eller till mejl:

maria.graddnos@hotmail.com

om intresse skulle finnas.

Gokväll!

Familjen Hederström

Maria med grädde på nosen
www.mariaskakor.se

kalindas
0

Vet att det varit några Orientaler som sökt omplacering och precis som eran är vana att gå ute.
Kolla under omplaceringar här. Tror bl.a. en blå Orientalhona.

/Elisa

[yellowriver]
0

Meduza80 söker nytt hem till svart orientalhona 😉

Maria Gräddnos
0

Tack för förslag. "Dammsuger" allt av intresse…………..

Maria H

www.mariaskakor.se

kalindas
0

Kanske de två Oriental-damerna som söker hem? Om de hade fungerat i din familj?

/Elisa

Maria Gräddnos
0

Kollat på de sötnosarna också, men känner mig lite grym då jag tycker att  den "äldre" damen är för gammal…. Har kanske haft sämre erfarenheter än de flesta men efter att ha levt med SIA och ori i snart tjugofem år har bara en ( 1) blivit äldre än åtta år. Sjukdomar har "tagit" alla och då gör tanken på en ny familjemedlem som snart ska "försvinna" igen så ont…

Hoppas jag inte låter hård för det är veklingen i mig som tänker så…

Men jag fortsätter tacka för tips och förslag. Något annat seriöst forum man kan kolla upp? Förutom So-gruppen, varit där.

Maria H

www.mariaskakor.se

Maria Gräddnos
0

Putt

www.mariaskakor.se

Missannas
2

Hoppas du får napp snart Maria, katter till omplacering dyker ju upp då och då. Imse är ju så social och rolig, verkligen ingen ensamkatt, han blir väl överlycklig om han får en till långnäsa att busa med. 😃

Anna - Moderator & medarbetare Siames iFokus

Maria Gräddnos
4

Hej Anna och tack!

Ja, har fått napp, en tvåårig dam från Blekinge. Hämtas förhoppningsvis om tre veckor. Alldeles för länge om man frågar rastlösa herrn… Äter dåligt och verkar tycka att livet är lite trist. Igår var han fullkomligt solokvist härhemma under sex timmar och höll på att tjata skallen av den första i familjen som kom hem…. tur att nån är hemma för det mesta… Idag var det t.o.m. kul att hämta in blöta mattor från altanen och hänga på tork runt om i huset…

Nej, verkligen inga ensamkatter. Vi längtar också efter vår nya kompis. Det SKA vara trångt i sängen….

www.mariaskakor.se

kalindas
0

Håller tummarna att de finner varandra fort! var beredd på fräskalas de första veckorna. 🙂

/Elisa

Maria Gräddnos
3

#9 Jotack, oerhört skönt att i stort sett kunna vara hemma hela tiden till långt efter nyår…. DOttern, 13 år, ska VAK:a första dagen hemma ( Vår Av Katt) då jag givetvis måste iväg några timmar……. Fast hon gråter inte för det…..

www.mariaskakor.se