Siames iFokus

Siames

Etikettavelshane
Läst 1627 ggr
Nonimonos
0

brunspottad orientalhane

Hej allihopa

Jag tänkte bara tipsa om "Åskar" som fortfarande finns fertil.

GIC S*Nonimonos Thunder Underground JW OSH n24 är en högrest lång  kille med väldigt fina spottar som bor hos S*Moramyrans. Han är flerfaldig Best in Show winnare och är efter min SW'06 EP & EC Marilljos Super Stripe Strix JW, DSM SIA n21.

Jag väntar att få para med honom så fort min hona löper men hoppas det är fler som passar på innan han blir kastrerad. Jag tycker att det är så synd om det mönstret skulle gå förlorat när vi har så dåligt mönster på våra orientaler idag.

Passa på ni som har en hona som behöver en fästman.

bilder på honom finns på min hemsida och på www.moramyran.com

Lina Wilund

S*Nonimonos

www.nonimonos.se

AFamosa
0

Att den hanen är fertil fortfarande grämer mig var dag!!
- lugn bara lugn allesammans, det är ett positivt "gräm" :-))
Tänk om man ändå hade en passande lh hona ……

Gillar Moramyrans beskrivning av honom; _Åskar är en stor prickig hane med längder.
_Inga överdrifter där inte! Mer prickar o bättre markeringar har jag då inte sett på någon oriental och stor har han blivit också. Härligt!!!!
Såg också på deras hemsa att S*Peptalks -A Beckman skall ha/haft en kull efter Åskar, är det varianter ell. rena korthår?
När föddes den kullen, vet du det Nonimonos?

Louise

Nonimonos
0

varianter blev det - efter en röd balines som kom från Sol i Norge. Kommer inte ihåg när dom föddes - det var ett tag sen. Har ingen aning om vart dom har tagit vägen då hon inte har någon hemsida och jag har inte haft någon kontakt med henne. Har bara träffat henne på några utställningar innan när hon har ställt sin fina svart orientalhane - han är go han.

Lina

AFamosa
0

aaa´ha, synd att Peptalks inte har någon hemsida men jag skall pröva att ringa Annika istället, blev väldigt nyfiken nu på vad hon fick för varianter i kullen efter Åskar.

Den svarta hane som du har sett med Annika på utställningar- är det den svarte som ligger på SOG/avelshanar? Athos Onnassis…eller Onassis Athos :-) Ser fin ut tycker jag. Är ögonfärgen bättre i verkligheten?

Louise

Nonimonos
0

Ja det är han jag sett - flera gånger faktiskt. Han är jättefin - super lång och härlig med underbar pälskvalitet. Ja hans ögon är bättre än bilden på avelssidan - synd att den missvisar så.

Jag har funderat på att använda honm själv men verkar inte hinna med…jag har ju planer gjorda och när jag är klar med dom så är han säkert redan kastrerad. Suck - det är med kattavel är ett gissel.

Lina

[hakkapelitta]
0

#4 Här har du en till som tycker det är ett gissel med kattavel, Athos Onassis hade varit så bra så bra för min flicka, och nära också till hands :(
Men men, när hon är 'mogen' är han förmodlgen…snöpt :P

Otroligt spännande parning mellan 'Åskar' och din blåmönstrade tjej, jag har ju träffat båda på utställningar och det kommer bli vackra bebisar..!