Siames iFokus

Siames

Etikettkattprat
Läst 1380 ggr
kalindas
0

I dag får Caramel somna in...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har bestämt mig. Med hög feber, misstänkta förkyldningssymptom och urdålig viktuppgång.
Detta gör att jag nu har bestämt att Caramel får somna in. Jag misstänker FIP och är det inte det så är det ändå det bästa för henne.
Är det inte FIP så är det något annat som smärtar. Vissa gånger när man tar i henne skriker hon som det värker i hennes lilla sneda kropp.
Vill inte att min lilla docka ska ha ont och gör därför detta valet.
Tårarna rinner men jag vet att jag gör det rätta.
Hon fick en chans efter förstoppningen, men blev aldrig riktigt bra. Om det är FIP hon har så började detta troligtvis redan då.
Med det känsliga immunförsvar hon hade och två katter som flyttat in och ut med höga titrat (Jackson och Nanna), så klarade inte kroppen av att stöta bort muteringen.
Ska skicka henne på obduktion för att vara säker på vad orsaken är.
Så tänk en tanke på lille "Mellan" 9,45 då hon får somna….Gråter

En bild på lilla dockan då hon fortfarande var rund och go och frisk.

/Elisa

Bokskogens
0

Är verkligen jätte lessen… men förstår ditt beslut.

Allt ljus å värme till er! @-)--

Juliette-
0

Lilla pluttan lider verkligen med dig men ni har ju kämpat länge nu och inget blir bättre. Troligen är de nått som inte går att fixa till. Även om de är jobbigt lilla skruttan så söt och go så tror jag du gör rätt för lillgumman. Hon har de inte bra här i jordelivet. Men usch de är aldrig roligt att släppa iväg sina älsklingar. Tänker på er idag.

Kramar

Helenaf76
0

Tänker på er! Kramar i massor!

Biames
0

Gud vad tråkigt men jag förstår dig och tycker att du gör helt rätt och stöttar ditt bestlug. Tänker på er.

Många kramar och tankar

Biames och kissarna

ossilian
0

Kramar dig i tanken.

Celia
0

Gråter Styrkekramar till dig och massor av pussar till Caramel.

PollyBoffin
0

Stackars dig! Du har haft en sådan otur nu så det är inte sant! Tänker på dig!

kalindas
0

Tack alla…
Caramel somnade snabbt och lugnt in. För första gången på flera veckor spann hon när hon satt i min famn.
Nu är det bara och vänta på obductionssvaren…

Hittade en litef film där Mellan var ca 8-9 veckor. Innan hon blev sjuk. Varför kunde hon inte fått förbli en frisk och pigg liten tjej? Räckte det inte med att hon hade scolios?…

FILMEN

/Elisa

kalindas
0

Tack!
Har du hört mer hur det går med din kille?

/Elisa

Juliette-
0

#9 Lillpluttan skönt de gick bra i alla fall..

Nej jag har inte hört nått om min kille Ledsen

Snusan
0

Tänker på dig och skickar styrkekramar till dig Gråter

Kram Suzan

SacredSouls
0

Å nei så trist da Kalindas.Gråter

Føler med deg. Hun var så herlig og spesiell og rørte alle her inne.

Trøste klem fra Line

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

[hakkapelitta]
0

skickar starka kramar med mycket tröst i… ett jobbigt beslut att ta men jag tror du gör rätt.

Rovardotters
0

Jättejobbigt, men du har gjort rätt. Nu får hon vila i frid utan smärtor. Efter regn kommer sol, hoppas att du får bättre tur framöver.

zeldtrix
0

Styrkekramar till dig och Caramel i katthimlen.

Attacks
0

Sender en klem jeg,og jeg håper obduksjonen vil vise hva som helst,bare du får vite dersom det var en årsak.

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

HeidiK
0

Tenker på dere. En sterk avgjørelse du tok og nå får hun hvile i fred.

Nizeli
0

Tenker masse på dere,tror nok du tok rette avgjørelsen.Hvil i fred lille  Caramel.Gråter

Rithwa
0

Tänker på dig lill missan har det bäst nu slipper ha ont hon har det bra bortom regnbågens bro

ossilian
0

Lilla fina Caramel! Du har helt säkert gjort ett klokt val, nu slipper hon krämpor. Styrka och energi till dig!

Liljekatten
0

Åhhh, lilla söta Caramel. Att det skulle gå så illa ändån….

Tänker på er.

Kram Lotta

paivi
0

Oj vad ledsen jag blev. Men det låter som du gör det rätta Kram!

MijmuPix
0

Lilla kämpen Caramel! Så ledsamt att höra Gråter

kalindas
0

Tycke jag hörde Mellan innan. Det där speciella knorrande ljudet hon hade. Hon jamade inte som normala katter.

Men hon finns inte här. Börjar nog bli tokig efter snart ett dygns sömnbrist…

/Elisa

Himmeltinden
0

Jeg vet hvordan du har det nå…Dette var utrolig trist…nesten som om jeg bare må gråte sammen med deg. Jeg opplevde akkurat det samme som deg i vinter med Min elskede og vakre lille (N) Himmeltindens Carmen La Rose. Hadde bestemt meg for at hun ikke skulle selges, for hun la så sakte på seg. Hun hanglet akkurat som det din lille og veldig vakre SYS frøken gjorde. Jeg valgte også å gi lille Rose hvile.

Jeg vet dette er tøft…det gjør enda vondt når jeg tenker på min søte lille Rose. Men alle sår gror, noen hurtig, mens andre sår tar det lengere tid med…

Tenker på deg;)

kalindas
0

Tack!
Vilken vacker katt din lilla Rose var.

/Elisa

Canoodles
0

Stackars dig och lilla MellanGråter 

Det är alltid så otroligt bedrövligt när det är småttingar som går över regnbågsbron……..

kalindas
0

Jo det är jobbigt. Speciellt inte som jag fortfarande inte är säker på om jag var "tvungen" att göra det.
Veterinären tyckte inte det var någon idé att ta tester eftersom hon var så "defekt".
Kruxet är att jag just nu hoppas att det var FIP för då förstår jag orsaken till att hon gick upp dåligt mm.
Är det någon kroppslig defekt får jag ju svaret också.
Men tänk om det bara var en enkel snuva som orsakade hennes feber och det hade hjälpt med antibiotika! Det ersätter knappast Agria och ska jag då bli tvungen att bråka med veterinären om detta!?

Väntar just nu på första obduktionsrapporten. Men än har de inte fått in den…
Så jag får väl vänta till på måndag.

Känns väldigt tomt här Jackson har flyttat och Mellan är borta. Tycker jag hör Mellan "knorrande" läte hela tiden…

/Elisa

Canoodles
0

Förstår att du funderar fram och tillbaka om det var rätt beslut eller inte. Jag tror att du tog rätt beslut. Mellan var ju en liten skrutt-unge och ni har ju kämpat tappert båda 2 och ibland måste man säga att nu får det vara nog.

Det är det absolut svåraste beslut som man måste ta som djurägare men det är också den sista "tjänsten" man kan göra sitt djur. Att vi har möjlighet att låta våra djur slippa lida är på ett sätt en välsignelse även om beslutet som sagt kan vara väldigt svårt att ta.

Juliette-
0

De obducera Reggae idag så jag ringde och de berätta prel om vad de trodde.. Caramel måste ju ha obduceras minst dagen innan?

Våra bebisar de är ofattbart.. Caramel fick ju kämpa hela sitt liv lilla skruttan.. man förstår inte varför så små ska födas för att dö de känns lite så.. samtidigt som man inte skulle vilja leva med att aldrig ha träffat dom..

Jag hoppas på ett sätt för din skull de var FIP jag var också så orolig även fast allt luta mot de för Reggae hade de kännts förjävligt om de var nått som man skulle kunna ha botat (fast för försäkringens skull kan jag ju säga de inte hade gjort nått)

Hoppas du får svar snart om din lilla gumma

kalindas
0

Jo visst känns det i grund och botten det "rätta" att göra. Hon fick inte upp i vikt ordentligt och har inte varit som en normal kattunge sen hon var 9veckor. Så något fel var det ju.
Men vad det var för fel är ju det som får mig att grubbla.
Var med henne hos vet. för några veckor sedan och ville ta blodprover för att kolla levervärde, njurar och socker mm.
Men eftersom jag inte hade så mycket pengar med mig så tycket vet. att det var slöseri att kolla det på en defekt katt och avrådde mig även från att vaccinera henne. Så jag fick åka hem med henne igen.
Skulle tjatat känns det som…

Hade jag varit lite vaken vid avlivingen hade jag bett att kliniken skulle göra så att SVA fick ringa till mig och meddela.
Caramel obducerades redan på onsdagen och fortfarande har det inte kommit någon information.
Vet inte om man kan ringa på helgen. Isåfall ska jag försöka ringa SVA i morgon.

/Elisa

Juliette-
0

#31 Jag ringde idag och då sa de när jag ringde första gången förtidigt att jag skulle ringa innan 16 annars fick jag vänta tills på måndag så jag tror tyvärr du måste vänta:(