Foder för dräktiga och digivande honor
Jag har en fråga till er angående foder vilka erfarenhetern ni har. Royal Canins Quieen 34 foder för dräkiga eller digivande katter. Jag har hört en del negativa saker om fodret alla ni som har prövat det vad har ni för erfarenheter av fodret?
Royal Canins Babycat 34 vilka erfarenheter har ni av det?
Jag skulle var jätteglad om ni kan hjälpa mig med era erfarenheter med dessa två foder. Eller har ni andra förslag?
Rithwa

Jag köpte först Queen men efter allt jag hörde våga jag faktiskt inte ge de.. risken kändes alldeles för stor så min hona fick RC perser kitten (har en skogis och hade hört extremt bra om de fodret) jag har dock mycket bra erfarenhet av 34 med så jag skulle helt klart välja att ge min hona de häldre än Queen men de är tack vare allt jag hörde

Jeg har aldri gitt Queen. Mine pleier få RC Babycat når de er drektige/dier og det har fungert veldig fint. (Pluss at de andre kattene også etterpå bærer preg av, som Alva pleier si "å ha et godt kjök".)
Den eneste gangen jeg har hatt problemer med RC Babycat er ved mitt første kull. Da fikk kattungene kuler i hodet, dette kalte de "proteinkuller" og det kom av for mye protein i foret etter hva jeg forsto. Problemet forsvant i allefall da jeg byttet for. Jeg har ikke opplevd dette siden.

Jag har gett RC babycat 34 också som tillskott vid dräktighet och digivning utan några negativa erfarenheter, lagom rund mamma som klarade förlossning och digivning till 5st småttingar utan problem.
Sen fick jag tipset från många att ge rå äggula ibland och lite tillskott av B-vitaminer under dräktigheten, det blev inget tokigt av det iallafall, är det fler som gör det?
Till vardags så använder jag RC Siames och Oral som stå framme mat och Nutro indoor som lite frukost. Mina katter vill helst ha stora bitar har jag kommit på, är det likaså för er?
Blev lite nyfiken när ni skrev om RC Queen också, har aldrig hört talas om det förut, är det nytt? Vad har det skrivits för negativt om det?
Vad är skillnaden på RC perser kitten och den andra?
Ursäkta Rithwa att jag tog några egna frågor under samma inlägg.
MVH Helena
Min hona har fått RC Kitten under dräktighet och digivning med gott resultat. Lite RC mjölkersättning/välling veckan innan förlossning och vispgrädde & äggula efter förlossning…samt lite annan lyx som Gourmet Gold Mousse.
Mina ungar äter RC Kitten med god aptit + Mjau blötfoder med en skvätt solrosolja.
Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Hej!
Jag ger RC Kitten eller Babycat under dräktigheten med tillägg av äggula och AC fil, Queen har jag aldrig provat.
Lycka till med småsmulorna!
Mine hunnkatter har spist RC Kitten under drektighet og etter fødsel. Ellers så gir jeg kylling,kjøttdeig,Sheba våtfor pakker,eggeplomme innimellom. Jeg ga også Josefine en del Hills Ad nå etter fødsel for hun ble så veldig tynn.
Vi hadde tenkt til å prøve den Queen 34 nå sist.. men de hadde den ikke inne så da endte jeg på Kitten istedet.
Jeg er veldig fornøyd med det foret.
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Jag har använt RC foder sedan 1999 och jag kan inte säja att det är ett dåligt foder. Till kattungarna och den dräktiga/digivande mamman har jag kört Kitten 33 fram tills Babycat kom….. När Queenfodret dök upp har jag använt det till min senaste kull. Inga problem. men jag tror likväl man kan använda Babycat…det är åxå lite billigare än Queenfodret.
vad är det ni har hört om RC-fodret..som jag verkar ha missat?!
/Toyza