Min Siames pojke morrar..!
Hej alla Siames-Ă€gare! đ
Jag har en liten frÄga till alla er som har lyckan att ha en SIA.
Det Ă€r sĂ„ att jag brukar kolla pĂ„ Siames-klipp pĂ„ YOUTUBE, och varje gĂ„ng en annan Siames mjua:ar sĂ„ börjar min Siames pojk morraâŠ
Varför gör han det? Jag vet att det Àr naturligt för Siameser att morra och i vissa fall skÀlla. Jag lÀste nÄgonstans att Siamesen Àr lik hunden i mÄnga omrÄden, sÄ att dem morrar Àr inget farligt. (Och nÀr jag menar morra, dÄ menar jag morr, inte frÀsa!)
Men jag Ă€r bara nyfiken, jag vill kunna lĂ€sa av mina katter om det Ă€r nĂ„got. Men detta med att morra det Ă€r inget jag förstĂ„r helt 100%. Skulle bara vara kul att veta varför det kommer sig att min hane morrar och ett antal gĂ„nger i sömnen har halvt skĂ€llt đ€Ș
BerĂ€tta gĂ€rna om ni nĂ„gonsin hört eran Siames morra! đ
Tacksam för svar!
Med varma hÀlsningen, en stolt matte till en SIA!
Djur Àr vÀnner, inte mat!
InbÀddat innehÄll kan anvÀnda tredjepartscookies och spÄrningsskript.
jag har en siameshane som försöker morra samtidigt som han Àter vilket resulterar i vÀrldens lustigaste "nom-nom" ljud ^____^
samma hane morrar Ät saker som rör sig utanför fönstret eller Ät leksaker han bÀr i munnen, sÄ vissa katter gillar vÀl att morra i tid och otid =P
Medarbetare pÄ Datorspel I Fokus
Han vaktar och morrar dĂ„ han hör nĂ„t han vill varna för. đ
Mina gamla katter brukade springa till ytterdörren och morra nĂ€r det gick folk i trappuppgĂ„ngen. đ
/Elisa
Min Mesen morrade och frÀste Ät mig första gÄngen han sÄg mig⊠men det har aldrig hÀnt igen.
be inte om hjÀlp om du inte vill ha den
Det var sÀkert rÀdsla i hans fall. Sen nÀr han upptÀckte att du inte Ät Siameser, sÄ blev han lugnare.
/Elisa
Mina förÀldrars Emil möter alla besökare han inte kÀnner sÄ vÀl i dörren vrÄlande och morrande. I hans fall Àr det inte rÀdsla, snarare "Se mig det Àr MITT hus!"
Det Àr bara att lyfta upp och klappa honom, Àven om han fortsÀtter morra och frÀsa, samtidigt som han spinner.
VÀldigt knÀpp monsterkatt och 110% Siames!
/Elisa
Vilken rar kisse du har ;)! Min oriental Àr nÄgot av en fegis och kan ocksÄ morra vid okÀnda ljud. Jag tolkar det precis som övriga beskriver lite som en varningssignal, mer ett uttryck för rÀdsla Àn ilska. #1 Jag Àlskar det dÀr "nom nom-ljudet"! Ett sÀkert tecken pÄ att nÄgot Àr extra smaskigt eller ;)?!
Dexter morrade Ät alla som kom för nÀra sputnik nÀr han var nykasterad med tratt. Han tar verkligen sin mammaroll pÄ allvar!