Agrias olika premiegrupper- var hittar jag dem?
Hejsan alla!
Jag blir lite smått tokig på agria- jag har letet och letat i alla deras dokument för att få klarhet i den nya gruppindelningen. Är det någon som vet var jag kan hitta vilka premier som gäller för de olika grupperna? Det måste väl för 17 vara en offentlig uppgift! 😓Argh!😡
Lo- Moderator och Medarbetare Siames IFokus
Jag är inte säker på vad du menar? Menar du gruppindelningen för olika raser? Alltså vilka raser som är dyrare att försäkra med hänvisning till högre risk?
Anna - Moderator & medarbetare Siames iFokus
Ja precis! Jag har korresponderat med dem nu men de vill inte svara på vilka raser som tillhör vilken grupp, konstigt nog. Blir hänvisad till att fylla i deras formulär på hemsidan för att få fram "mitt pris", men jag skulle vilja veta mer generellt vad som gäller. Att kat IV tillhör grupp 4 (räknas som mest skadebenägen) vet jag, men kan inte begripa varför det inte är en offentlig uppgift hur de olika raserna delas in i övrigt. Hittade bra tråd här på forumet (som vanligt!) som jag tror hette "talade med agria" och fick lite mer kött på benen. 😃
Lo- Moderator och Medarbetare Siames IFokus
Ja, jag förstår inte varför uppgifterna ska vara så svåråtkomliga för allmänheten. 🤔
Anna - Moderator & medarbetare Siames iFokus