Siames iFokus

Siames

Etikettavelshane
Läst 954 ggr
Rovardotters
0

Söker orientalhane för avel

Nu söker jag en orientalhane för avel igen (inom två månader), denna gång till en egen svart orientalhona som bor hos fodervärd. Hon är väldigt snäll och gosig, van vid hundar. Förutom temperamentet på hanen (han ska vara trevlig, ej för hetsig) är ögonen viktigast, de ska vara medelstora eller ganska små och mandelformade, snedställda och förstås gröna. Inte silverhane och inte bicolourhane, i övrigt går det bra med vilka färger och mönster som helst. Jag är beredd att åka långt med henne för en bra och passande hane. Det finns bilder och stamtavla på henne på min hemsida, hon heter Natasha. http://www.rovardotters.com/

Marie Logrell

kalindas
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Får det finnas bicolour i stamtavlan?
Tänker på Heike igen. Han bor i Säffle. Han är solid röd. Bättre typad än bilderna jag har visar. Men inget extremt.

Sen finns det en snygg blåspotted kille Ithaz Begum Blue. Inte extremtypad men med ett otroligt mönster. Har dock en silver pappa.

De är de jag kan komma på just nu. Men som sagt silver bakom den ene och bicolour bakom den andre.

Nyaste bilden jag har på Heike. Han har ett dunderpsyke den katten. Cool i sättet och väldigt social.

/Elisa

AFamosa
0

oooawwwwrrr! Kan du inte leta efter en svart hane Rövardotter? Jag hjälper gärna till :-))))))))))))

Louise

AFamosa
0

Faktum är att (!) redan på bilden där hon är blott 18 dgr gammal så säger hon klart och tydligt att hennes första äktenskap ska ingås med en hombre negro…en OrfeoNegro vill jag ha! Basta ( hon säger också att det också går bra med en svart OLH hane…faktiskt )

:o)) Louise

Juliette-
0

Å en släkting till min kille.. Ja min lilleman är ju för ung för mycket släkt och allt men jag måste säga de var en fin tjej du har. Lycka till med hennes blivande kull ska bli spännande och se vad du finner för hane

Rovardotters
0

#2 Han verkar gosig ut men hur ser ögonen ut?  

#3 Tycker du att jag ska göra en svart variantkull åt dig? Hade förstås tänkt mig korthår. Hennes färger är väldigt bra, riktigt svart och mkt bra ögonfärg.

#4 Nu blir jag nyfiken, hur är Natasha släkt med din gosse?  Kan du inte visa stamtavlan? Mår han bra nu?

Juliette-
0

Leonardo är ju min lillkilles pappa du kolla in hans stamtavla för inte allt för länge sen Flört

Attacks
0

Ikke enkelt med å finne hannkatt alltid. Går å tenker på planer neste sommer jeg,men syns det er så lite spennende. Nå er mine voksne rabbies vaksinerte,og lille jenta bli hun og,så kanskje jeg leter enda litt lenger av sted.

Håper du finner deg en kjekk orientaler hann til katten din.

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

Rovardotters
0

#6 Åh, men vem är hans mamma då? Jag kommer inte ihåg. Du har honom inte på din hemsidaHemlis ?

kalindas
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har jag inte sett Heike sen i april men då var ögonen ok. Pratade med ägaren idag och hon satt och tittade honom djupt i ögonen och säger att de är olivgröna.

Det är ju ca 50% chans att ögonen blir bra. Pappa Spidde och hela hans släkt har ju fantastisk ögonfärg. Mamma Nannas är inte bra. Men ungarna verkar till största delen fått bra färg. De som har sämst är väl de röda. Men alla skiftar i grönt.

Skickar har ett bebiskort på Heike här. Precis innan han flyttade, är väl ca 16-18 veckor. Lite kaninvarning på öronen just då. Men Annika som äger honom nu säger att han breddat huvudet regält.
Hennes kamera är trasig så det är svårt att få nya kort på honom.

Bilden är tagen med blixt.

Profil bild som bebis. Näsan har blivit längre.

Han var väldigt lik Spidde när jag såg honom sist.

Ännu en Heike bild där man ser hur ögonen var som kattunge. Efter denna lovar jag att inte lägag till fler bilder…:-)

/Elisa

Juliette-
0

Nej jag vet jag har varit dålig att uppdatera hemsidan så han har tyvärr inte hamnat där än mer än på nån bild.. Han är efter Leonardo och Jean Dark's Mulan OSH b

Rovardotters
0

#10 Ok, då kommer jag ihåg.

zignes
0

Hej!

Det finns en svart orientalhane utanför Härnösand, jag tror han är upplagd på SO-gruppens sida för avelshanar, så du kanske redan har tittat på honom.

Vänliga hälsningar
Maria

Toyza
0

Hej

Heikes ögonfärg idag..är i stor densamma som på den sista bilden du lade in här i din bildserie Kalinda. De går mer åt grönt än någon annan färg.

Max 3 kullar kommer han få ge…1 av dom hade jag tänkt till mej själv Generad

/Toyza