Siames iFokus

Siames

Etiketttillsalu
Läst 4916 ggr
Liljekatten
3

Svart oriental sökes!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Eller två faktiskt.

En tjej som köpt Liljekattens Tyra, OSH n 03 24, av mig söker efter en svart orientalhona som sällskap åt Tyra samt en svart hane att para Tyra med. Även blå eller choklad är intressant då det gäller avelshanen.

Honan hon vill köpa ska vara av god typ då hon ska ställas ut och ev avlas på, men givetvis är temperamentet nummer ett! Tyras ägare kan även tänka sig att importera en hona.

Samma sak gäller givetvis för hanen som sökes för parning. Han ska dessutom inte vara nära besläktad med Tyra, se stamtavlan här.

Det är inte aktuellt i nuläget med parning så även om ni själva har hane eller har sålt hankattunge eller känner till någon som ännu inte är redo så är han intressant.

Det är svårt att hitta hankatter till avel och därför är det guld värt om vi uppfödare tipsar om sålda kattungar som egentligen inte är tänkta till avel, men som kanske kan lånas nån gång innan den kastreras.

Om ni inte själva har någon katt som passar så får ni mer än gärna tipsa om andra!

Här är en bild på Tyra som söker dejt och sällskapsdam. Glad

kalindas
0

Vackra Tyra! Kyss

/Elisa

Zandrinos
0

Så fin hon ärKyss

Lejonhjarta
0

Kyss

Liljekatten
0

*putt*

Är det verkligen så dåligt med svarta katter? Inga kattungar på gång heller?

Har fått några tips på mailen som ska kollas upp dock.

cillaroten
2

Nu vet jag ju inte ens om damen är dräktig,men om hon är det så finns en möjlighet att det kommer svarta kissarFlört

Parning har hursomhelst ägt rum mellan GIC*Sandvretens Flamenco OSH n24 och SE*Svarta änkan´s Blackfoot OSH n som numera är chippad.

Bilder och info om katterna finns på www.svartaankanskatter.se

Mvh/Cilla

NoOrilux
0

Her er noen sorte vakre OSH kattunger. om de er rett type må nok andre enn meg bedømme

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=38214250

Liljekatten
0

#5 Vad synd att Blackfoot är chippad. Han hade kanske passat bra annars. Ska meddela att du väntar kull. Glad

#6 Har sett dem, tack för tipset! Glad

Liltith
0

Letar nytt hem till min Crazy OSH b 02 då hon inte går ihop med våra sphynxar. Kolla på www.kuzamkuras.dinstudio.se

mvh Lina

Liljekatten
0

#8 Tyvärr, hon letar som sagt efter en svart oriental.

cillaroten
1
Liljekatten
1

#10 Mycket intressant! Tack för tipset! Glad

Meduza80
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En svart oriental hona finns, okastrerad, finsk stamtavla skicka PM om detta ännu är intressant

[figgelina64]1
0

Fanns det inte en ung chokladhane för omplacering för ett litet tag sedan? 😉

[lucii]
0

Skickade ett Pm till dig på fb 😉jag vet en uppfödare som haft svarta kattungar nyligen!

kalindas
0

Detta är en gammal tråd. Tror hon som sökte en svart OSH hittat en annan katt. Fast det kan ju hända att en hona är av intresse fortfarande. 🙂

/Elisa

[lucii]
2

Mina tips verkade gå hem ändå 🙂