Siames iFokus

Siames

Etikettofftopic
Läst 508 ggr
Juliette-
0

Upphittad kattunge

I förrgår ringde min kompis och sa hon ville ha "experthjälp" Jaha de känner jag ju mig kanske inte som men de hade i alla fall hittat en liten huskatt unge. Vi fick den till ca 5v och jätte söt. Löss/loppor konstatera jag ganska snabbt. Sen sa hon han varit helt svart i öronen och jag hade ju svårt att tänka mig de bara var smuts. Dock vägra jag ta i ungen av förstårliga själ så kompisen fick visa mig bara..

De var till veterinären igår och ungen hade mycket riktigt ohyra både rått och katt loppor öron skabb sen han hade visst en fästing med men de betyder ju inte han har påföljdssjukdomar (fästingar har ju mina hundar titt som tätt tex) sen hade han ev mask (vilken inte är så konstigt)

Jag vet inte om de är jag som är dum men hade de varit så svårt att göra han frisk? Löss på hundar och Loppor med har jag slagis med flera ggr och visst kan de vara jobbigt och svårt men tillslut vinner man. Öronskabb vet jag inte hur man behandlar och mask är ju bara lite banminth

Kompisen valde att avliva den lilla och för mig förstår jag inte varför kanske var de för de helt plötsligt lät dyrt för de klaga hon på igår och när jag sa att han hade loppor/löss nått så slet hon fram nått loppschampo som gick ut 2004 och jag sa nej ni måste till doktorn..

Men som sagt jag vill bara veta om hans fel egentligen hade varit så svårt att bli av med??

kalindas
0

Löss, loppor, skabb och fästingar.
Mådde bara kattunge fysiskt bra borde det inte vara några större problem.
Lite medicin mot problemen. Frontline i öron och ett regält bad. Sen borde kattungen vara som ny.

/Elisa

Juliette-
0

Ja jag tyckte med de.. han var i jätte fint hull och mådde till synes jätte bra sprang på golvet och mådde prima.. jag tror pengarna fick avgöra :(

SillyZones
0

Jag blir litet ledsen när jag läser detta

Jessica, Sajtvärd på Norsk Skogkatt ifokus
S*SillyZone´s Norsk Skogkatt

PollyBoffin
0

Nej, usch vad arg jag blev! Jag ska inte läsa sådant här, jag blir bara upprörd… När jag köpte min lilla husis Gizmo så var han mager som en skrika (mask) och senare så visade det sig att han hade öronskabb också. Det blev många turer till vet för att få bukt med skabben, en liten avmaskning fick han också och ta-daa! En fullt frisk kattunge som började lägga på hullet! Senare fick han ngn form av infektion, hade 41 i feber och då trodde jag att han skulle dö, in till vet igen, ge honom antibiotkia och så blev han bra… Jag gav aldrig upp med honom oavsett vad det kostade! Han fick både fästingar och loppor senare (jag släppte ut honom för jag trodde han skulle bli mindre aggressiv mot mig) och det var inte heller ngt problem att bli av med! Så det måste varit pengarna som styrde där… Pengar ska aldrig styra när det gäller djur…

Grr….

Juliette-
0

Å vad förbannad jag blir.. prata med henne nyss.. hon påstår hon ringde mig vid 14tiden och kolla om jag ville ha han sen gick hon in och avliva han.. jag rasta hundarna så jag hade ingen chans att hinna svara änns.. suck.. jag hade haft svårt att ta han men hade inte kunnat låta han dö..

De var pengarna som spela in de säger hon själv och de låter inte som hon är speciellt berörd heller :( Lilla plutten.. sen påstår hon hade hade magrat de dygn de hade honom men när man ger honom kattmjölk och billig burkmat kan de ju inte bli annat..

Så arg

Hyacint1
0

Hon skulle ha låtit Ivomec spruta katten hos vet. det bör ha räckt med två sprutor med 10 dagars mellanrum efter en spruta är katten kemisktren och med den andra sprutan tar men ev. rester från gnetter. Synd på en fin kattunge men har man inga pengar så har man inte………

Juliette-
0

Ja men vad fick han för chans? han fick ett samtal sen tog hon bor han :(

Helenaf76
0

Jag blir riktigt arg! Hur tänker folk egentligen?! Ledsen