Nu ska jag avslöja!
Idag födde min hona en liten kattunge! En svart bicolour med en liten söt strimma över nosryggen, vit mage och vita tassar…världens gulligaste!!! Det ser inte ut som om hon ska ha fler..hon har alltid fått 4-5 st så jag är lite förvånad men å andra sidan är pappan en förstagångare dvs detta är hanss förstfödde och trilgen en liten pojke.
Pappan heter S*Twiggy's Ganymedes och är en OSH a 03
Grattis! Väntar med spänning på bilder på det lilla grynet. Ser du om det är en hona eller hane?

Här kommer en liten bild=) För tillfället ser det ut som en liten pojke.

GRATTIS och lycka till

Tack!
Vilken sötnos, nog den gulligaste och finaste svartbicolor teckningen jag har sett.
Lycka till med den lille

Tack! Det var snällt sagt! Är själv helt förälskad i hans lilla strimma=))
Grattis :D
Grattis till bebisen.
/Elisa

Gratulere så mye,han er kjempe nydelig.

Grattis till bebisen!

Grattis till bebisen gus vilken goding
Ett stort grattis och lycka till med bebben
Rithwa

:-)) han blir nog hur söt som helst med sin lilla strimma.
S*Twiggy´s är ett nytt uppf.prefix för mig, finns det någon hemsida till dom tro?
Louise

Nej ingen hemsida vad jag känner till iaf men denna hane ägs av Jackpotts och finns att se på deras hemsida under oreintalhanar…

Grattis till en liten underbar bebis 
Kram / Suzan och Divine

Stort grattis! 

Grattis Angelica. han är jättefin. sitter här med pappa Trasan och ha har växt en hel meter sen jag berättade för honom:o))
Trasan (S*Twiggy's Ganymedes) är son till vår Zampano som vi så tragiskt förlorade i våras pg av förgiftning så det är så roligt att få se hans barn och barnbarn leva vidare.
Stort grattis igen och många pussar på magen
Grattis med en vakker småtting….
Gratulerer så masse. Han så kjempe spennende og nydelig ut
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus
JÄTTEGRATTIS! *vill ha!* Han är helt underbar!! Fler bilder *snälla*

Grattis till gullplutten.

Tack igen=))
Ska ta bilder på han nu i veckan och lovar då att lägga upp någon även här…

Jättesöt liten gosse

vilken söting =) grattis å lycka till =D

Där är han ju! Grattis i massor! Kul att det blev den fina kombinationen. Ska bli spännande att följa honom.

Man blir så sugen jag kan ju tyvärr inte ha flera annars skulle de kännas guld om nu Reggae blir bra att han fick en likadan kompis skogisarna tycker ju han är lite konstig 

Här har sockerbiten blivit en vecka!

Åh, vilken söt liten vitfläck! Har ju annan ras själv, men är sååå svag för vitfläckar av alla de slag.

Har funderat på en sak ett tag och tänkte att frågar jag inte så får jag inte veta. :)
Hur som helst, är han utställningsbar med så lite vitt?
Skulle tro att han är gränsfall. De får ha minst 25% vitt för att vara godkända bicolour.
Han är jättesöt. Är han inte väldigt lik Bedtime i teckningen?
/Elisa

#30 För mig som har skogisar så är han en solklar 09 med sin lilla bläs och endast tassarna vita och en strimma på magen.

Utställningsbar är han alltid men han är ligger nog strax under gränsen för 25% eller strax på den vilket egentligen är samma sak som en mönstrad kisse med ett sämre mönster.
Nej, Bedtime hade en annorlunda teckning..han hade mistacher och det har inte denna=) sen har nog denna kisse lite mindre vitt på tassarna men mer på magen om man nu ska jämföra dock har denna gosse alla tassarna vita.
Ja, en 09 hade det kanske varit men det "existerar" inte på orientalen vilket leder till att han blir en 03 i stället…

hur kommer det sig att det inte finns 09 om det är ok med mindre än 25%?
Känns bara lite lustigt. :)

#33 09 är inte godkänt på OSH så därför finns de säkerligen 09:or men man vill ju inte regga dom som de.. Då kan de ju inte änns prova ställas ut eftersom de går i färg.
Jag är som dig "skadad" från skogen och tycker många inte håller för 03 men vi har ju mer vitt på våra 03:or oftast vi pratar ju mest om 50% våra 25% skulle vi regga som 09.
Men eftersom de inte spelar någon roll på skogkatt och gör de på OSH så reggar de endel 09 som 03 med. Jag fick dock skäll förut när jag påpeka jag tyckte en kattunge var 09 så jag gör inte de mera de var visst väldigt känsligt och förnedrande att jag sa något sånt
Tycker igentligen att vi skulle ha 09 även på OSH. Kanske något man skulle införa. Det är ju bättre att sätta 09 är avelsförbud.
Själv har jag ännu inte fått någon med vitt under 25%, men dyker en katt unge upp med en sådan teckning hade jag önskat att 09 fanns.
Få kattungen en vit tå eller hakklapp och inget mer. Hade jag satt avelsförbud.
Men gränsfallskattungarna hade jag velat ha som 09.
Kanske något man kan ta upp med Fife/Idp?
/Elisa

Håller med..tycker absolut att 09 skulle finnas preis såsom dom andra färkodenrna. Mängden vitt kan man inte bestämma och det påverkar inte heller avelsmässigt dvs en låggradig kan ge höggradigt så jag ser egentligen ingen mening i att inte kunna införa 09 och ha även det som standard.

Juliette…fick du skäll för att du sa att någon kattunge var en 09?

#37 ja de fick jag de var väl förnedrande eller nått men ja inte vart hon glad inte.. då sa jag bara att på skogis skulle den katten vara en 09:a och fråga lite om de men hon vart sur för de var ju en 03:a de såg ju alla.. nu dog ju kattungen så jag fick aldrig se den sen som äldre heller tyvärr
Grattis och lycka till med den bebbisen
Rithwa