Siames iFokus

Siames

Etikettavel
Läst 2585 ggr
SacredSouls
0

Sternum krok?

Jeg lurer på om han ene lille gutten her kan ha sternumkrok. Når jeg løfter han opp og strekker han litt så kommer det et ben "stikkende" ut sånn midt på hele katten omtrent.

Jeg har aldri kjent eller sett sternumkrok så det er litt vanskelig å forklare. Midt mellom magen og brystkassen. Ganske langt ned. Plutselig forsvinner den og blir borte..men om jeg vrir litt på han så stikker den plutselig langt ut igjen.

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

kalindas
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Låter som sternumkrok. Visar en bild på Tulas sternumkrok, som var väldigt stor.

/Elisa

SacredSouls
0

Takk. jeg prøvde å ta bilde av han her men det nyttet ikke.

Ja det ligner veldig så da må det nok være det. Siden den forsvinner innimellom betyr det jo at den rører seg.Men den er der for alltid da? Det betyr vel at han må selges som kosekatt med avlsforbud?

Gudskjelov er det ikke han som allerede er solgt til avl..og ikke han pene heller… puh.. 

Er det noe jeg må passe på i forhold til helsen hans? Gir det ubehag? Det virker jo ganske voldsomt å ha et ben stikkende sånn ut.

kalindas
0

Tulas krok dök upp när hon var 10 veckor. Hade tänkt spara henne som avelshona. Valde att sälja henne istället.
Tulas krok är fortfarande kvar.

Skatan hade krok som liten mager kattunge (de var väldigt sjuka av förgiftad modersmjölk). Den är helt borta och numera går den inte ens att lura fram. Den var borta vis 12-16 veckor då jag köpte henne. Hade den inte varit det så hade jag inte köpt henne.
Hennes syster har däremot fortfarande kvar kroken.
Caramel hade också krok vid 8-9 veckor. Men den är borta nu.

Så det verkar som en del kan stanna inne när de väl stabilicerat sig.

Det är lite av en samvetsfråga om man ska para en katt med sternumkrok. Jag skulle nog rekomedera dej att i första hand sälja honom till sällskap.

Det har skrivits ett inlägg är hå Siames i Fokus om sternum för ett tag sedan. Men hittar inte länken just nu…

/Elisa

kalindas
0

Hittade den andra länken. Den finns HÄR

/Elisa

SacredSouls
0

Tusen takk.

Ja det var jo litt rart egentlig med det du forteller. For to av gutta har vært syke noen dager og spesielt lille Ultimate Sin (som det er snakk om) har gått ned ganske mye i vekt. To dager spiste de ikke i det heletatt men i går begynte de såvidt å spise igjen og er på bedringens vei.(de har hatt litt magesyke med oppkast og går på antibiotika)

Og denne kroken var jo ikke der før. Har iallefall aldri kjent den. kanksje den rett og slett kan forsvinne når han legger seg ut som vanlig igjen da?

Nå skal jeg lese linken din. TakkGlad

Ja da har jeg lest.. interessant dette med vektnedgang og at plutselig sternum kroken titter frem. Uansett så er vel det beste å selge han som kosekatt tror jeg.