Siames iFokus

Siames

Etikett: hobby
LĂ€st 2175 ggr
elijoh
0

KattlÄdor!

Hej alla! 😃

Jag Ă€r nyfiken pĂ„ era erfarenheter av kattlĂ„dor! TĂ€nker dĂ„ pĂ„ "vanliga" med/utan lock och pĂ„ PeeWee. I PeeWee anvĂ€nder man ju trĂ€pellets, vilket man iförsig kan i de vanliga ocksĂ„ men dĂ€r faller inte smulorna igenom som i PeeWees vilket gör det svĂ„rt att rengöra tycker jag

jag har sjÀlv en vanlig lÄda med lock och kattsand, som fungerar okej, men det dammar lite om sanden vilket inte kÀnns sÄ bra kanske

SĂ„, vad tycker ni? đŸ€”

cat4ever

[figgelina64]1
1

nĂ€r jag köpte min första balines hade uppfödaren PeeWee lĂ„dor vilket jag anammade och tycker Ă€r superbra, lite plock blir det med dem, men det Ă€r det vĂ€rt😉

Jag köper stallströ som kostar 59:- för 14 kilo och utan tillsatser

Det upplösta lÀgger jag i papperspÄsarna och i bruna soptunnan dÄ det Àr organiskt och brÀnnbart.

I början till kattungarna blir det havregryn och lite kattsand samt nĂ€r jag Ă„ker pĂ„ utstĂ€llning, men det Ă€r lite dammigt, men praktiskt😉

Det Ă€r nog lite smaksak det hĂ€r med lĂ„dor och sand 😉

Lisa// QjouÂŽz

Lejonhjarta
3

AnvÀnder mest IKEAs stora SAMLA-lÄdor. Höga och bra sÄ dom kan skvÀtta runt utan att det far ut. Och Àven mina smÄ 6 och 7-veckors kattungar hoppar gladeligen i dom istÀllet för deras smÄlÄdor. AnvÀnder bÄge klumpande kattsand men Àven 6mm vÀrmepellets.

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/90102971/

odjuren
1

Jag har en stor plastback, liknande Ikeas Samla.. Mina bonnkatter skvÀtter en del nÀr dom e pÄ toa.. o jag anvÀnder Ever Clean Unsented till mina katter, de e den mina honor gillar bÀst!

//Odjuren

www.odjuren.com

Jossefina
2

min Simon anvĂ€nder wc-stolen och kommer vi till ett nytt stĂ€lle har han inga proplem med att anvĂ€nda den som finns dĂ€r. vi trĂ€nade med Litter Kwitter.. det tog nĂ„gra veckor och var ju sĂ„klart lite stökigt under den tiden - men helt klart vĂ€rt! under den tiden fick vi prövat lite olika kattsandsvarianter och som jag förstĂ„r det sĂ„ Ă€r mĂ„nga blandningar rent giftiga, kan orsaka allergi hos bĂ„de mĂ€nniska och katt, fĂ„r inte ens slĂ€ngas i vanliga sopor och Ă€n mindre i toaletten.. Öko Plus var det jag till sist fick tag pĂ„ och var vĂ€ldigt nöjd med! det Ă€r ju cellulosa och kan slĂ€ngas i wc eller kompost precis som papper.. det anvĂ€nder jag med glĂ€dje om det inte finns en toa i nĂ€rheten. (bonus Ă€r att man hĂ„ller wc-stolen vĂ€ldigt ren till allas glĂ€dje :)