KattlÄdor!
Hej alla! đ
Jag Ă€r nyfiken pĂ„ era erfarenheter av kattlĂ„dor! TĂ€nker dĂ„ pĂ„ "vanliga" med/utan lock och pĂ„ PeeWee. I PeeWee anvĂ€nder man ju trĂ€pellets, vilket man iförsig kan i de vanliga ocksĂ„ men dĂ€r faller inte smulorna igenom som i PeeWees vilket gör det svĂ„rt att rengöra tycker jagâŠ
jag har sjĂ€lv en vanlig lĂ„da med lock och kattsand, som fungerar okej, men det dammar lite om sanden vilket inte kĂ€nns sĂ„ bra kanskeâŠ
SĂ„, vad tycker ni? đ€
cat4ever
nĂ€r jag köpte min första balines hade uppfödaren PeeWee lĂ„dor vilket jag anammade och tycker Ă€r superbra, lite plock blir det med dem, men det Ă€r det vĂ€rtđ
Jag köper stallströ som kostar 59:- för 14 kilo och utan tillsatserâŠ
Det upplösta lÀgger jag i papperspÄsarna och i bruna soptunnan dÄ det Àr organiskt och brÀnnbart.
I början till kattungarna blir det havregryn och lite kattsand samt nĂ€r jag Ă„ker pĂ„ utstĂ€llning, men det Ă€r lite dammigt, men praktisktđ
Det Ă€r nog lite smaksak det hĂ€r med lĂ„dor och sand đ
Lisa// QjouÂŽz

AnvÀnder mest IKEAs stora SAMLA-lÄdor. Höga och bra sÄ dom kan skvÀtta runt utan att det far ut. Och Àven mina smÄ 6 och 7-veckors kattungar hoppar gladeligen i dom istÀllet för deras smÄlÄdor. AnvÀnder bÄge klumpande kattsand men Àven 6mm vÀrmepellets.
Jag har en stor plastback, liknande Ikeas Samla.. Mina bonnkatter skvÀtter en del nÀr dom e pÄ toa.. o jag anvÀnder Ever Clean Unsented till mina katter, de e den mina honor gillar bÀst!
//Odjuren
www.odjuren.com
min Simon anvĂ€nder wc-stolen och kommer vi till ett nytt stĂ€lle har han inga proplem med att anvĂ€nda den som finns dĂ€r. vi trĂ€nade med Litter Kwitter.. det tog nĂ„gra veckor och var ju sĂ„klart lite stökigt under den tiden - men helt klart vĂ€rt! under den tiden fick vi prövat lite olika kattsandsvarianter och som jag förstĂ„r det sĂ„ Ă€r mĂ„nga blandningar rent giftiga, kan orsaka allergi hos bĂ„de mĂ€nniska och katt, fĂ„r inte ens slĂ€ngas i vanliga sopor och Ă€n mindre i toaletten.. Ăko Plus var det jag till sist fick tag pĂ„ och var vĂ€ldigt nöjd med! det Ă€r ju cellulosa och kan slĂ€ngas i wc eller kompost precis som papper.. det anvĂ€nder jag med glĂ€dje om det inte finns en toa i nĂ€rheten. (bonus Ă€r att man hĂ„ller wc-stolen vĂ€ldigt ren till allas glĂ€dje :)