Siames iFokus

Siames

Etikettofftopic
Läst 664 ggr
hoffens
0

Katt på tv

Lördagen den 4 augusti kanal 1 klockan 13.40-14.40

kommer det om hur svårt det är att flytta på vuxna katter.

Kan vara något för oss kattfolk att se.

ossilian
0

Konstig sändningstid, kanske en repris? Ska lägga på minnet i alla fall!

Bokskogens
0

Med det guld-fisk minnet som jag har så får ni gärna göra en påminning lite närmare programmet. *ler*

hoffens
0

#1  Vet ej om det är repris. Det var en vän som ringde hon hade läst det i tidningen Land.Kanske är det något man kan lära sig när det gäller omplcering av katt

Liljekatten
0

Jag såg i TV-bilagan idag att programmet sänds första gången nu på söndag (29/7) kl.20.00 i 2:an. Lite bättre sändningstid. Repris 2/8 och 4/8

hoffens
0

#4      Bra att du skrev tiderna. jag fick bara ett telefonsamtal att jag måste titta den 4/8 på ett program om katter. Tydligen så står det om programet i tidningen Land

SacredSouls
0

Det skal jeg huske å se på.

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

[hakkapelitta]
0

alltså. inte för att göra er besvikna men:

"Det är svårt att flytta vuxna katter"
Svensk dokumentär från 2005. Albert är 79 år och bor fortfarande kvar i sitt barndomshem, som saknar el och vatten. Hans enda sällskap är radion och katterna. Greta är en vital 90-åring som bor ensam i sitt hus. Hon börjar inse att det är en tidsfråga innan hon måste flytta till ett äldreboende. Filmaren Johan Lundborg har följt två gamla människors kanske sista svåra val. Bredbild. Text-tv 299. Även 2/8 och 4/8. [5455]

kalindas
0

Tyckte väl att det vore konstigt om de enbart hade gjort ett program om omplacering av katter…Ledsen

/Elisa

[hakkapelitta]
0

#8 Ja, faktiskt :D

Men man kan se Djurgalen på SVT 1 kl.20.00 istället, där brukar det vara katter med ibland :)

hoffens
0

#7  ha ha där blev jag totalt lurad

Juliette-
0

Hahaha där lura ni nästan alla.. tyckte de lät som ett udda program men man vet ju aldrig.. de de egentligen handla om lät ju inte så lockande hehe

paivi
0

Det var en väldigt gripande dokumentär - men inte ett dugg om katter :(