S*MockfjÀrdingens Indian Imbra
Hej alla! đ
I augusti 2009 blev jag stolt Ă€gare till lilla Imbra som numera bor i Lund med sina tvĂ„ La Perm kompisar & bröder Clint & Cloney. För tvĂ„ Ă„r sedan flyttade vi frĂ„n lĂ€genhet med innĂ€tad balkong till (kommunalĂ€gt) radhus. Det finnas en liten trĂ€dgĂ„rd pĂ„ ca 200 kvadratmeter. SĂ„ första hösten/vintern hĂ€r spenderades inne och katterna van trivdes verkligen med det, vana som de var att kunna ta lite friskluft pĂ„ balkongen dĂ„ och dĂ„âŠ..
VĂ„ren -12 byggde jag staket runt om och i maj var det fĂ€rdigt. SĂ„ nu har dom en hel trĂ€dgĂ„rd att hĂ€rja i, ett stort körbĂ€rstrĂ€d att klĂ€ttra i och en alldeles ny "utomhus klĂ€tterstĂ€llning" som min kille har byggt av material som skulle kastas. Det kĂ€nns sĂ„ fint att kunna ge dom denna möjlighet till att vara ute och leva kattliv,utan att riskera att dom försvinner eller blir pĂ„körda av nĂ„gon bilâŠ..
SÄhÀr sÄg det ut pÄ balkongen dÀr vi bodde innan.

Men Ä vad hon Àr fin!! Trots att de inte Àr slÀkt liknar hon min Nanna, MockfjÀrdingens Naughty Nirvana. De har ju samma stam-mamma förstÄs, sÄ det Àr nog nÄt med den dÀr Anna alltsÄ, nÄtt knep hon fÄr till! De ser ut att ha det underbart i trÀdgÄrden!
Lo- Moderator och Medarbetare Siames IFokus

Imbra smyger pĂ„ nĂ„got âŠâŠ Det smygs mest pĂ„ favoritfödan fjĂ€rilar just nu. PĂ„ kvĂ€llarna blir det malar som de glatt tuggar i sigđź
En stackars fĂ„gelunge har de lyckats fĂ„nga(och döda) och en dvĂ€rgmus(unge) som kom tillbaka efter att de ringat in den. Jag tror det var samma mus och nĂ€sta kvĂ€ll knep Imbra den och tog in den. JodĂ„, den klarade sig och jag gick lĂ„ngt bort med den denna gĂ„ngenâŠ.

# 4 Tack! Visst Àr hon fin!Minst och yngst i huset men bestÀmmer hÀr gör hon! Imbra Àr chokladspotted padda sÄ de har ju choklad i sig bÄda, och sen blir det nog sÄ tror jag (kan ha fel) att med tiden sÄ brukar uppfödarnas katter fÄ en speciell " look".

# 4 Glömde sÀga att jag ser gÀrna en bild pÄ henne⊠;-))

Sicket hĂ€rligt liv för pĂ€lsklingarna! đ
HĂ€rligt de har det! đ
/Elisa

Men lilla snuttan!!!! DÀr Àr hon ju! SÄ underbart liv hon har hos dig, jag Àr sÄ glad över att hon fÄr vara din Àgare ;) Och hennes kompisar ser ju lika lyckliga ut dom..
Jag hĂ€lsar tillbaka!! â€ïž

Ja, vad gör man inte för de smĂ„ liven! đ
Min kille sa vid nĂ„got tillfĂ€lle att han ville Ă„terfödas som katt hos migâŠ..
SkĂ€mt Ă„sidoâŠ.. vi Ă€r vĂ€l alla ganska nöjda nu med att ha det sĂ„ hĂ€r!
#11 Vilket kattliv! Fantastiskt att lyckas med stÀngsling utan att de smiter över, men de trivs vÀl sÄ bra dÀr de Àr kan man tro. Imbras fÀrg Àr verkligen vacker! Nanna och hon har ett liknande uttryck, hÀr en liten bild frÄn senaste dagarnas hetta, hon har fÄtt vÀrmeslag mitt pÄ grÀsmattan. Visst Àr de lika?
Ă h sĂ„ fina katter och vilken suverĂ€n utemiljö! Imbra Ă€r sĂ„ vacker, ÀÀÀÀÀlskar #5! Min darling Doyan var ocksĂ„ chokladsköldpaddspotted, det Ă€r en favvo fĂ€rg/mönster. Vad lustigt att Imbra & Nanna Ă€r sĂ„ lika, fantastiska bĂ„da tvĂ„ đđđ

Tack alla för fina kommentarer! â€ïž
#11 Hon och Imbra Àr vÀldigt lika mÄste jag sÀga! De har vÀldigt lika uttryck, ser ut som systrar!
Nog för att de har försökt ta sig över, men det Ă€r "kattsĂ€krat" överst med hönsnĂ€t. Cloney har lyckats smita ut tvĂ„ ggr. Första gĂ„ngen var innan vi hade inhĂ€gnat och dĂ„ smet han ut genom ett fönster pĂ„ nattenâŠ.. Jag var pĂ„ jobbet och sonen letade förgĂ€ves hela natten. Turligt nog lĂ„g han och tryckte i buskarna hĂ€r utanför nĂ€r jag kom hem pĂ„ morgonen. Imbra mobbade honom i en hel vecka efter det. Andra gĂ„ngen var nĂ€r nĂ„gon gick ut och lĂ€mnade dörren öppen nĂ„gra sekunder utan att hĂ„lla koll. DĂ„ smet han ut och hittades pĂ„ kvĂ€llen i buskarna bakom huset. Mobbad i tre dagar ca ;)

SĂ„ fin!! HĂ€rligt stor uteplats till katterna đ

Oj va hÀrligt dina kissar har det!!!
#19 SÄ smart med kycklingnÀtet, riktigt snyggt jobbat!!
Jag bor pĂ„ landet (KlostersĂ„gen nĂ€ra Lund!) och har Nanna under uppsikt nĂ€r hon Ă€r ute. Hon Ă€r klipsk och har fattat att det Ă€r runt huset man fĂ„r vara, men nĂ€r hon inte kan motstĂ„ frestelsen att Ă€ndĂ„ gĂ„ mot skogen (förstĂ„r att hon vill in i skuggan nu nĂ€r det Ă€r sĂ„ himla varmt) sĂ„ gastar hon i ett, för hon vet ju att hon egentligen inte fĂ„r..â€ïžHon Ă€r en riktig enmanskatt och vĂ€ldigt prĂ€glad pĂ„ mĂ€nniskor, sĂ„ jag tror inte risken Ă€r stor att hon fĂ„r för sig att sticka ivĂ€g. SĂ„ fort det kommer nĂ„gon som inte Ă€r matte sĂ„ pilar hon in som en liten iller. Först gick jag med henne i sele men det tog sĂ„n tid att komma över pannkake-tillstĂ„ndet, platt pĂ„ marken av obehag, att hon fick gĂ„ utan dĂ„ och dĂ„. Hon gillar nĂ€r man ledsagar henne dĂ„ hon Ă€r en liten fegis, sĂ„ det Ă€r tryggt nĂ€r matte gĂ„r nĂ„gra steg bakom och hon kan lĂ„tsats att hon Ă€r ett vilddjur pĂ„ vift. Att snoka runt i odlingarna Ă€r toppen, dĂ„ blir hon bra tuff sen resten av dagen!

# 19 Ha ha ha ha haâŠâŠ. vilket skratt jag fick mig nĂ€r jag lĂ€ste det!â€ïž Bra att hon förvarnar nĂ€r hon ska göra nĂ„got dumt!
Har hon inte blivit frestad hittills att springa efter nĂ„got villebrĂ„d in i skogen, lĂ€r hon nog inte sticka senare hellerâŠ
Imbra vill vÀldigt gÀrna ut pÄ framsidan av huset (alla vill det ;) och hon Àr ocksÄ lite feg, sÄ jag skulle nog kunna slÀppa henne lite, men har inte vÄgat. SÄ dÄ fÄr det bli sele dÀr, som hon Àr hyfsat duktig pÄ.
Imbra berÀttar nÀr hon fÄngat nÄgot. Zebror skulle man kunna tro att det Àr hon fÄngar att döma av lÀtet, eller nÄgot annat stort, men kompisarna blir ju givetvis intresserade och kommer direkt för att beundra bytet.