Siames iFokus

Siames

Etikettutställning
Läst 794 ggr
[lucii]
0

När ska man börja ställa ut sin siames?

När ska man börja ställa ut sin siames? Berätta gärna hur länge ni väntade.

Kan man vänta för länge? Tänker på katter kan väl få scenskräck precis som vi? 😉

lolaisdenied
1

http://hem.passagen.se/scrollan3/utstallning_for_dummisar.html

Klass 11 – Junior. Kattunge mellan sex och tio månader.
Klass 12 – Ungdjur. Kattunge mellan tre och sex månader.

[figgelina64]1
1

Ta det lite lungt ibörjan, när hon kommit och är ny så hon hinner bo in sg och acklimatisera sig till era "baciller" och liv 😉

[lucii]
0

#1 Tack

#2 Absolut :)

[figgelina64]1
2

Du finner information om utställning, klasser på SVERAKS hemsida

Ett tips är att du börjar gå in där och titta runt lite för det finns massor av information och kunskap att inhämta och då speciellt för dig som blivande uppfödare 😉

amandahurtigh
2

Om man vill hålla på med utställning tycker jag att man borde träna någon/några gånger som bebis. När får man känna själv, man känner sin katt bäst. Jag tycker att runt 4 månader är en ganska lagom ålder att börja ställa, men det är ju helt klart beroende på individen.

Själv tycker jag att det är bra att klass 12 ska ändras från 3-6 till 4-7 from 1 jan 2014 :)

Sen beror det ju på när och var det är några utställningar.

Amanda Hurtigh
SE*Aconcagua's Orientaliskt Lång- & Korthår.
aconcaguas.se
amanda@aconcaguas.se

[figgelina64]1
2

Bra att passa på när din egna klubb har sitt KM och eller när det är kattens dag 1 december 😉

Lejonhjarta
0

http://www.wcfnordic.se/ Här kan du åxå läsa om utställningar. Mina ställer jag ut som kull om det finns någon som passar in just då. Annars får dom hänga med som ungdjur när det finns någon passande i närheten.🙂

[Mustangcab]
1

Min ena britt var utställd som kattunge innan jag köpte honom tillsammans med de andra i kullen och mamman.

[lucii]
0

Tack för all bra info om detta. Jag ska fundera lite vad som känns bäst :)