Siames iFokus

Siames

Etikettkattprat
Läst 2278 ggr
GunillaSverkersson
3

Broddans Sommarhälsning

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Först ut grunden i vår uppfödning, emelies vackra balines vildbackens wednesday

Vi har långhåriga kattungarKyss hos oss   www.broddans.se Glad

GunillaSverkersson
3

Dottern Broddans Bon-Bon Brun SYL

GunillaSverkersson
1

Sonen Broddans Snake Charmer blåtickad OSH tillsammans med lillkillen Sang

GunillaSverkersson
2

Yngsta tillskottet Sandvretens Sangiovese

[figgelina64]1
0

Glad sommar till alla Broddans katter från Qjou´z…jag vände lite bara på datorn så gick det bra att se hihi…fina sommarkatter och vad den "lille" har vuxit på sig 😍

GunillaSverkersson
1

Matakoni of Nohas Ark numera kastrat cremefärgad Balines

GunillaSverkersson
1

Här kommer söta Vildbackens Wednesday rättvänd

Lejdet
3

Detsamma till er Gunilla! Jag och kissarna flyttar på lördag till nya huset, sen kommer Malin "Mezzoluces" två veckor senare och flyttar in i min källare med sina kissar! Tänk er, två galna kattuppfödare i samma fastighet!

Cesar börjar att bli fertil så efter sommaren får ni komma och låna honom och hälsa på!

[figgelina64]1
0

#6 😃 och vackra Matakoni❤️

GunillaSverkersson
1

Det blev visst fel lite här och där Broddans sommarhälsning ska det vara. Inga glasögon och skrev på mobilen.

# 8 Tack

#7 Två galna kattladys blir ju bra om ni stöter på några galna grannar. Ni kommer nog att få roligt tillsammans. 

Jag har inte sett några  tecken på Snake att börjar bli fertil än men vi hoppas att det blir snart och att de båda fungerar.

[figgelina64]1
0

det kommer Gunilla, Q är superfertil och har parat Humlan så vi väntar smått i början av augusti så det är skönt att det fungerar som det skall😉

Nu vet jag inte om det stämmer och säkert säger alla veterinärer olika, men min rekommenderade att Q efter att ha blivit fertil skulle avvakta med att para på då dem små simmarna var tvungna att "återutvecklas" igen och om inte kunde det bli defekter på kattungarna…jag vet inte vilket som stämmer skall jag ärligt säga…och det finns säkert dem som parat på och det har fungerat bra ändå med friska sunda kattungar…

Jag kan oxå få till det när jag skriver…kan stå allt möjligt konstigt när jag läser det efteråt och absolut inte det jag skrivit 😃

Ha det gott i sommar både du och katterna så kanske vi ses i Järva om ni dyker upp?

Missannas
3

#9 Fixade rubriken 🙂

Trevligt med en sommarhälsning 🌺 Jag och Cookie hälsar tillbaka! 😃

Anna - Moderator & medarbetare Siames iFokus

Mezzoluces
1

Härliga sommarhälsningar till dig med!!! Vi får planera ihop en utställning vi kan mötas upp på i höst :-) nu ska jag och katterna ha ett långt sommarlov efter flytt å grejer. Kram

Uppfödare av Balines och siames www.mezzoluces.n.nu

Siameshona
1

Katt i 'rabatt'

GunillaSverkersson
1

Här kommer hälning från min dotters tre katter som är med oss i stugan. Först ut Cross-Bow Crest Fancy Fantasy hon är en lila spottad oriental. Denna dam har den suraste looken och bossar över katterna, men är super gosig och gullig och vill alltid vara med.Hon fick sin andra och sista kull i höstas med våran Matakoni. Nu är hon kastrerad.

GunillaSverkersson
1

Här kommer Fancys dotter Broddans Hermine Termeden en siames variant med lila paddmönstet. Hon är en liten sötnos och bästa kompis med plastpappan. Plastpappan här på bild allas våran gullgris Hoffens Kelso. han är min och Dotterns första ortentaliska katt. Han är en vitfläckig siames, brun SYS .