Väntar på nya liv...
Sitter och väntar på nya liv och det är alltid samma visa. Ligga i bolådan och mysa (och jag tror att allt är ok), för att sedan springa runt i hela huset och bete sig som om ingenting är på G.
Men nu kommer det lite ljusrosa vätska, så det bör väl hända något om inte allt för lång tid… Håll tummarna, det gör jag :)

Håller alla tummar! 

Jag håller oxå tummarna! Du måste meddela oss hur det går och vad det blev. 

Hon krystar nu :) Är online hela tiden men är inte här liksom, sitter 2 meter från datorn och hejar på :)

En flicka - eller pojke utan kulor ;) Kl.21.20

Säkert en tjej ;)
Grattis!

Gratulerer Cecilia! En tjei!! hurra!

Ååh alldeles ny!
Det finns inget bättre än kattungar!
Får hon bara lite mat i sig så rättar det sig nog ska du se.

Passar på att hälsa puseriet välkommen nu när Bönan har paus - varmt välkommen puseriet 
Men jag skrattade gott när jag såg din avatar… här är en annan som har en likadan i annan färg. Vår bäste kompis 

Åh! Små bebisar!!! Grattis!
Kan tyvärr inte följa förlossningen här, jag måste ju gå och lägga mig, men jag lovar att titta in här i morgonbitti för att se hur det har gått!
Lycka till och pussa på mamma katt! *kram*

Tack ska ni också ha. Lullan1 nu kommer nog tvåan… du får se imorgon. Nattinatti :)
Grattis till de som kommit!! Väntar också på min hona dag 64 idag. Magen har ramlat ner och bäddat har hon gjort i flera dagar.
Å vad roligt!!
Grattis!!
(Jag kanske ska säga till Pixi att ta en titt på Bönans lilla kattungen för att få lite inspiration eller nåt till att själv vilja börja föda; en sådan där liten parvel ligger i hennes mage och tycks inte ha några planer på att komma ut!!)

Äsch det var falsklarm, bara en kraftig värk. Nu ränner hon runt och är just nu och dricker…

De små liven vet precis hur de ska göra för att hålla våra nerver på sträckbänken *ler*

#14 - nämen har den inte kommit ut än :( Usch, det är jobbigt att vänta och vänta… Håller tummarna för er!

Nu är hon pigg & envis och äter sin första måltid :)

Jag är alltid lite nervös innan de kommit igång och ätit….
Det är först när de börjat att äta som jag kan dra en suck av lycka.

Ja det är det värsta. Liten är den lilla skiten också, bara 84 gram innan hon började dia. Men där är tjockt med mjölk så om där inte kommer fler så får jag väl börja mjölka och öppna mjölkbar 

Gratulere så mye med piken,dette er jo kjempe spennende.Lykke til med de neste.
Sitter her å venter å venter,jenta mi er nå på den 66 dagen så nervene er på topp.

#21 - tack :)
Än har här inte kommit fler, men mamman kommer inte riktigt till ro så jag har försökt känna igenom henne. Tycker att det känns som fler därinne så jag håller tummarna att de kommer ut inom ett dygn.
Håller tummarna för dig och din katt också. Glöm inte att komma in och visa bilder här sen :)

Nu måste jag säga godnatt till er vakande mammor. :)
Det ska bli spännande att logga in imorgon och se vad som hänt.

Ja det har alltså inte kommit fler. Jag kan inte sitta uppe hela natten och titta på en mamma som sover. Det tog ett tag innan hon kom till ro. Nu snackar hon med den lille och ligger kvar när det är dags för di. Jag tror att hon är lite öm om tuttarna, där är massor av mjölk så hon har fått massage av mig nu 
Lägger vid en bild på mjölkbaren. Nattinatti!

Godmorgon!
Vilken lite sötnos :-)
Har det kommit fler? *nyfiken så jag håller på att spricka*
Vad mysigt det verkar med små bebisar. *lite avundsjuk* Jag håller tummarna att allt gått bra under natten och morgonen och frammåt.
Vilken riktig goding hon ser ut att vara! Har det blivit några flera i natt? Hur har det gått?

Å så søt. Venter i spenning på nestemann.

#24 Så kjempe søt hun er,kjempe herlig bilde,venter i spenning om hvordan resten av natten gikk og om der kom flere.

Grattis till tösen som kom i går kväll!!
En gång tog min Dixi paus i 23 timmar så det är bara att hänga i!

Tack ska ni ha 
Nej det blev en orolig natt och det kom inte fler. Jag somnade som en stock men blev väckt stup i kvarten. Bönan har så mycket mjölk att det är svårt att känna igenom henne. Sist hade hon bara en men då såg det inte ut som om där var fler, det gör det nu (men hon är en matfrisk dam som lätt lägger på sig).
Skulle där vara någon till, så kommer den ju ut förr eller senare. Som #29 skriver så kan det ju ta tid. Här har tidigare fötts två killar för några år sedan - den ena kom den 27:e och den andra den 29:e. Jag fick maila Cecilia på SVERAK och fråga vilken dag jag skulle sätta som födelsedag 
Jag är jättekänslig i vanliga fall, men när det är katter och förlossningar så är jag iskall. Det är inte bra att göra så stor affär av det, mamman kan bli oroad.

Skönt att du inte oroar dig och att Bönan mår bra 
Pussa på kissarna!

Jag brukar väga kattungar med 24 timmars mellanrum, men idag har jag fuskat 
Tyckte att 84g såg så litet ut igår, så jag vägde redan för ca en timme sedan för att kolla så att det inte gick neråt…
95g 16.30 (men jag ska väga när hon är 24 tim gammal också).
Mamma katt kan det där med att hålla oss alla på sträckbänken! Det är bara hon som vet om det kommer några flera!Spännande!

Grattis till den lilla bebisen 
I min kull som är 4 veckor nuså föddes tre bebisar i rask takt på onsdag morgon. Sen häde inget mer, men vi kunde känna att det fanns en bebis kvar i magen. Vi avvaktade med när inget hade hänt två dagar senare åkte vi in och snittade ut den sista. Den mådde bra och var stark men orsaken till att den inte kommit ut var att den istället för att åka ut mot slidmynningen på honan så hade den halkat halvägs in i det andra livmoderhonrnet och satt alltså fast mellan två horn. Den hade aldrig kunnat komma ut på normal väg. Att detta händer är dock ovanligt enligt veterinären.
Min variantkull föddes i går kväll. bebbar blev det, dock är en pytteliten, vägde bara 58 g när den föddes så vi får se hur det går med den.
Gratulerer så masse med den lille jenta Celia og gratulerer til MalinL også. 58 g er jo pittelite,jeg håper det går bra.
Gleder meg til å se bilder etterhvert.
Mvh Line
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Tack, tack det går framåt här. Hon är så söt 
Grattis-hälsningar till MalinL och varianterna (låter ju nästan som en ras) - bilder hoppas säkert vi alla på, jag gör!
58g är inget att oroa dig för om den är pigg, så jag håller tummarna för att den är det och sänder massor av magpussar 

Her er der også fødsel,for 2 timer siden kom der 2 ganske raskt etter hverandre,kjenner at der er flere så nå sitter vi bare å venter i spenning,kattemamma var kjempe flink og gjore alt selv,den første veide 104 gr og den andre 102 gr så det var jo bra.Gratulere så mye til deg som fikk kull i går.

Åh grattis!!! 
P.S. Glöm inte foto här sen 
Tack så mycket alla och grattis till även din kull Nizeli!
Såg att jag missat att skriva att det totalt var fem bebisar i kullen. Foton kommer.

Kan knappt vänta 

GRATTIS till er alla som fått bebisar 

Grattis till lilltösen.. själv sitter jag på spänn och skall få veta om "min" blivande är född jag vet inte vad de vart än i kullen.. suckar djupt vill ju veta nu om de föddes nån tös

Åh vad spännande Juliette. Håller tummarna för en tös till dig 

God morgen.Det har vært en natt med lite søvn,der er ikke kommet flere og kattemor har stresset rundt med kattebabyene i munnen i hele natt,ser ut som hun ikke klarer å slappe av med å være på badet.Jeg lå på en madrass med henne i hele natt i håp om at hun skulle slappe av,men det gjore hun altså ikke.Trenger noen gode råd om jeg fortsatt skal la henne være på badet eller om jeg skal flytte henne ned i stuen til de andre. Er også usikker om der kommer flere,er der en måte å finne dette ut på?

#45 Kanske ska du låta henne gå ut och sträcka på benen om hon klättrar på väggarna. Jag har valt att låta mina honor ha egna rum med bolådor som de får välja att komma och gå till som de vill. Jag har låtit kattkompisen komma och hälsa på men inte bosätta sig i bolådan. Detta pga jag haft parallella kullar och att min Leija är en kattungetjuv :-). En del katter vill inte ha andra katter hos sig när de har ungar. Jag tror det kan variera efter vad man har för rangordning i katteriet och man får prova sig fram och se vad som fungerar för kattan själv. Vid första kullen kan honorna generellt vara lite mer oroliga. Jag märkte tydligt på mina att de var lugnare vid kull #2 och inte flyttade ungarna så mycket fram och tillbaka. Jag tror du får prova dig fram helt enkelt, att släppa in bästisen, kanske prova ett rum där hon har mer översikt över hela familjen osv. Låter hon ungarna dia?
Själv vill jag inte känna och klämma på magen för att se om det finns något kvar därinne av rädsla att jag kan skada någon liten. Det är bäst att ge sig till tåls.
Grattis till dig & alla andra "forumare" som har fått nytillskott!
Hälsningar Ninni.

#46 - jättebra tips Micare!
Bönan ville inte vara med sin i sovrummet, men den här gången var det jag som vann. Jag lät Kismet få komma in och vara lite sällskap. Hon ligger i vår säng och Bönan ligger med sin bebbe i bolådan - allt blev frid och fröjd och Bönan slutade att bära.
I andra fall har jag låtit mamman bära iväg med bebisarna bara för att kolla var hon verkar vilja ha dem. Har hon valt en plats som varit ok för övriga familjemedlemmar, så har jag flyttat hela bolådan dit och lugnet har återinfunnet sig :)
Håller även med dig om det där att klämma. Känna kan jag göra, men vill aldrig klämma. Så länge mamman mår bra så finns det ju heller ingen anledning till att rusa iväg till veterinären - är där fler så lär de komma, förr eller senare.
Mvh, Cecilia

Fikk bekreftet at der ikke var mer babyer, grunnen til at hun var så stor var at hun hadde lagt veldig godt på seg he he og det var visst veldig bra.Tok den beslutningen å flytte henne ned til de andre katten og da ble hun kjempe fornøyd og rolig med en gang,pappaen og tanten passer veldig godt på de små så der mangler ikke på god pleie.Sånn så det ser ut så er det 2 gutter.Synes de er aldeles nydelige.

- underbara!
Jag ska också ta lite bilder idag och sen startar vi upp en tråd som heter 'Vecka 12', där vi kan följa kullarna som föddes nu under veckan 

Ljuvlia! De ser ut som små sälar då de är så små tycker jag!
Hälsningar Ninni.

#47 Siameser är så bra på att få oss dit dom vill. Varje liten kompromiss är en seger ;-).
Hälsningar Ninni.
Nydelige. Gratulerer så masse med ditt første kull Nizeli.
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Nu har alla med kattungar födda v.12 fått en egen tråd 

#51 - så sant 

Tusen takk for alle gratulasjonene og de gode tips jeg har fått.