Annons:
Etikettkattprat
Läst 839 ggr
L30
7/27/20, 11:19 AM

Siames

Hej, hittade denna sidan och tror det är en av de bättre vägarna till katt eftersom jag inte använder Facebook.
Min Farmor hade alltid siameser och jag saknar dem nu. Kan eventuellt även tänka mig omplacering men har ni tips på bra uppfödare, gärna söderut så skriv en rad!

Leo

Annons:
NatasjaHemby
7/27/20, 10:28 PM
#1

Garmabia's finns i Skåne och har kattungar just nu. Hemsidan är inte så uppdaterad men där finns kontaktuppgifter: https://garmabias.blogg.se/

Jag vet på rak arm minst tre uppfödare till i Skåne och några till i södra Sverige som har eller väntar ungar, men har tyvärr inga andra kontaktuppgifter än just Facebook. Hoppas på att de skriver här så att ni kan få kontakt 🙂

SE*Simbelmynes

L30
7/27/20, 11:08 PM
#2

Hej, och superstort tack för ditt svar! Jag ska börja höra mig för.
Inser att det är de här vägarna jag behöver för att hitta, för vanlig googling gav inte någonting egentligen. Skåne passar perfekt, bor själv i Malmö.

Asynjas
7/28/20, 6:43 AM
#3

Många facebooksidor kan man se utan att vara Facebookanvändare.

=) /Helle

www.asynjas.se

Garmabias
7/28/20, 6:48 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Hej! Jag har två kullar just nu, Örtkullen och Tomatkullen men det finns tyvärr ingen otingad kvar. Hoppas på att få ännu en kull innan året är slut. Jag kommer att uppdatera min hemsida inom kort😊🐾

Garmabias
7/28/20, 6:49 AM
#5
L30
7/28/20, 10:30 AM
#6

Hej, tack så mycket för era svar. Man kan se vissa Facebooksidor, det stämmer. Behöver nog bara veta var jag ska leta, detta blir en bra grund i alla fall. Kommit långt här på endast en dag.

Annons:
NatasjaHemby
7/28/20, 11:00 PM
#7

Kanske kan du hitta några kontaktuppgifter här: http://www.sogrupp.se/uppfodare/ eller här: https://siameslinjen.se/katter/uppfodare/

SE*Simbelmynes

L30
7/30/20, 12:09 AM
#8

Tack, hittade många av dem via en annan tråd och har skrivit en del. Verkar dock tight att tinga innan Facebook fyller upp hela kullen :)

NatasjaHemby
7/30/20, 10:33 AM
#9

Det är otroligt många som letar kattunge just nu. Jag har haft sju kullar sedan 2015 och aldrig så hårt tryck som på de två kullarna jag hade i år. Redan långt innan kullarna föddes (födda i slutet av januari respektive början av februari) så hade jag så många intressenter att jag hade svårt att hinna svara alla. 

Rekommenderar att försöka etablera en god kontakt med en uppfödare som känns rätt för dig, även om denne inte har ungar precis just nu. Rätt katt dyker snart upp ska du se 🙂

SE*Simbelmynes

SEQJOUZ
7/30/20, 8:47 PM
#10

Hej Jag bor inte i Skåne utan Skövde och väntar Siames och Balinessmåttingar september månad. Katteriet heter SE* Qjou'z Cattery och har FB sida med samma namn. Finns även FB Grupoerna Siames och oriental i Sverig och Orientaliskt långhår &Balunes i Sverige. Rebecca Nordahl Utopia Nova finns i Helsingborg, hon har OSH kattungar just nu, hon hsr FB grupp SE* Utopia Nova och personlig FB som du kan söka henne på. Lycka till ❤

SEQJOUZ
7/30/20, 8:47 PM
#11
L30
7/30/20, 10:25 PM
#12

Hej!

@NatasjaHemby:

Så mycket att läsa in sig på som helt ny märker jag. Dyker upp "OSH" och "Balines" när jag egentligen bara haft kontakt med "Siames" tidigare :) 

Tar gärna en snabbkurs av experterna här.  Är raserna väldigt…lika i temperamentet? Börjar så smått tappa tråden av vad jag letade efter från början känner jag :D

@SEQJOUZ:
Tack for tipsen, både din och den andra sidan har fantastiska katter!
Jag ska kolla närmare på kontakt.

NatasjaHemby
8/6/20, 9:52 AM
#13

Du kan klicka på förkortningarna OSH SIA BAL OLH PEB så kommer du direkt till små beskrivningar av de olika raserna. 

De är syskonraser och får stamtavla även om de korsas. Syskonraser innebär att de egentligen är samma ras men har något drag som särskiljer dem.

SE*Simbelmynes

Annons:
L30
8/6/20, 8:35 PM
#14

Stort tack, de ser alla härliga ut!

Lilla Alviks katteri
8/9/20, 2:47 PM
#15

Vill bara att du ska veta att det förekommer uppfödare, som verkar seriösa, som har smittor i sitt katteri. Så om jag skulle vara som dig och alla andra som är på väg att köpa en ny livskamrat så skulle jag kolla runt och höra mig för, innan jag bestämmer mig. Kan bli en både dyrköpt och tråkig affär annars. Lycka till, det är underbara raser!!

SE* Lilla Alviks

SEQJOUZ
8/9/20, 3:20 PM
#16

Klokt och bra #15

L30
8/9/20, 3:20 PM
#17

@ Lilla Alviks katteri:

Tack, det förstår jag. Svårt att veta hur man avgör en seriös uppfödare, kanske härigenom? :)

Lilla Alviks katteri
8/10/20, 9:31 AM
#18

Det är svårt att lämna ut någon här. Begär tester, nyligen tagna på föräldradjuren. En seriös uppfödare testar kontinuerligt de katter som används i avel. Det är så lätt att få in en massa "skit" men desto svårare att få ut…

SE* Lilla Alviks

L30
10/4/20, 11:06 PM
#19

Bara vill meddela att jag äntligen fått tag på två små siameser! Helt otroligt fina faktiskt.
Dryga veckan hemma nu och den ena spinner och är nyfiken, den andra mer skygg och vill ogärna bli klappad. Tar gärna tips på hur andra gjort med detta.

Upp till toppen
Annons: