Sjukdomar & defekter

Siames

2020-07-19 11:07 #0 av: Katvon

Hej
Vår 12-åriga Sia har detta på halsen. Har besökt vet. Fått Cortison mot ev parasit. Verkar inte hjälpa. Ngn som har erfarenhet av ev ringorm?Ska ringa vet imorgon igen.

Anmäl
2020-07-19 11:16 #1 av: MonicaLagerquist

Klipp bort pälsen med god marginal runt såret. Tvätta med sterilt vatten. Torka torrt.

S*Blå Katten Cornish Rex och La Permuppfödning.

Anmäl
2020-07-19 13:13 #2 av: Hera

Kortison mot parasit??

Sugen på att köpa eller sälja något? Klicka här!      
Relationer * HundarBodyart * Kvinna * Fiske * Viktminskning 
Har du frågor som rör iFokus och dess funktioner? -> Support!

Anmäl
2020-07-19 14:19 #3 av: MonicaLagerquist

Kan inte en medarbetare i gruppen satta samman kommentarerna i en tråd.

Anmäl
2020-07-19 14:21 #4 av: MonicaLagerquist

Det kan ju vara vad som hlelst men så länge som man inte klipper bort pälsen så att såret får chans att läka så läker det inte.

En liten sårskada,matallergi,rivsår av annan katt,ett fästingbett eller vad som helst kan ha orakat det.

En av mina honor fick ett sår i nacken i samband med parning.Det läkte ut snabbt när ja klippte bort pälsen kring såret.

Anmäl
2020-07-20 12:37 #5 av: NatasjaHemby

#3 Det går inte att flytta kommentarer från ett inlägg till ett annat.

#0 Om du vill svara på de kommentarer du fått så fortsätt skriva i denna tråden, dvs i rutan längst ner under kommentarerna. Om du startar en helt ny tråd (nytt inlägg) så blir det väldigt svårt att följa Glad

//Admin

SE*Simbelmynes

Anmäl
2020-07-20 17:47 #6 av: Katvon

Admin, Du får gärna plocka bort mitt inlägg med foto på såret med tillhörande kommentarer. Jag försökte och det funkade inte.
Tack på förhand

Katvon

Anmäl
2020-07-20 18:04 #7 av: MonicaLagerquist

#6 Varför vill du ta bort dem?

Anmäl
2020-07-20 18:37 #8 av: NatasjaHemby

#6 Hur har det gått? Vill veterinären ta ett prov och se ifall det är ringorm?  Vistas katten utomhus eller endast innekatt?

SE*Simbelmynes

Anmäl
2020-07-21 12:39 #9 av: Katvon

Tackar som frågar. Har nu fått Isaderm -salva utskriven och den gjorde susen. Ser redan en förbättring:)
Veterinären tror inte på Ringorm. Hon har kikat på hudavskrap i mikroskop och såg inget. Tog även blodprov på sköldkörtel, lever, njure - Utan anmärkning.
Kanske ngn insekt bitit och det blivit kvar mundelar- och han har kliat sig

Katten får vara ute när han vill.
Jag tror det går åt rätt håll nu

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.