Annons:
Etiketttillsalu
Läst 1119 ggr
PaulaK
2019-01-26 08:57

Söker siames

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vår älskade pojke som var vår bästa vän i 17 år gick bort i julas. Jag och min man skaffade honom när vi bodde i USA och där kallades han för Appleheaded siames, så var inte den ”vanliga” renrasiga typen. Hade också mycket ljusare blå ögon. Är det någon här som vet om det finns liknande katter i Sverige eller får vi i så fall leta efter någon blandning av siames och tex ragdoll? MVH Paula

Annons:
NatasjaHemby
2019-01-26 09:07
#1

Det finns en ras som heter Thai som påminner om denna typen. Det är dock en väldigt nygodkänd ras och mig veterligen så finns det bara en eller två uppfödare i Sverige. Däremot några fler i Danmark, så bor ni inte alltför långt bort så kan det kanske vara ett alternativ?

SE*Simbelmynes

annna78
2019-01-26 11:53
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Om man kan tänka sig en något knubbigare kattras, så finns ju Brittisk korthår i färgen colorpoint (choklad eller brun om du vill ha som liknar din f.d. kisse i färgen)…

PaulaK
2019-01-27 12:15
#3

Tack för informationen, jag får göra lite mer research och fundera på alternativen!

Lejonhjarta
2019-01-30 01:20
#4

Vet att d finns en del Thai-uppfödare i Tyskland åxå. Vi har träffat på rasen när vi varit nere i Oldenburg och tävlat m våra katter.

Upp till toppen
Annons: