Annons:
Etikettomplacering
Läst 2528 ggr
chimaio
11/6/18, 4:41 PM

Omplacering/Fodervärdskap sökes

Hej!

Vi är ett par som söker en omplacerings- eller fodervärdskisse med ett mysigt och avslappnat temperament. Någon med förkärlek till att ligga och gosa långa stunder i famnen eller i knät, och gärna även till att göra sovsällskap i sängen. Siames, balines och orientaliskt lång- och korthår samt pälsad peterbald är alla av intresse.

I våras förlorade vi vår kära oriental i njursjukdom, och han är något obeskrivligt saknad både av oss och av vår snälla mjukis till huskatt på 5 år som nu känner sig ensam och längtar efter en kattkompis. Lokis favoritsyssla är att ligga i en katthög och spinna, så han passar på så vis bra ihop med dessa raser.

Båda av oss har stor vana av rasen. Jag, Lovisa, är uppvuxen med siames- och orientaluppfödning och har således ungefär 20 års erfarenhet.

Våra katter utgör en central del i våra liv; vi ägnar gladeligen mycket tid åt gos och lek och har för vana att gömma godis som de får leta efter. Vi bor i ett hus på landet utanför Linköping och är båda studerande vid universitet. Åtminstone någon av oss är alltid hemma. Vi har inga barn.

Varmt välkommen att höra av dig om du eller någon du känner till har en katt som kan tänkas passa oss!

Finns även på chimaio@protonmail.com

Mvh

Lovisa & Robin

Annons:
kalindas
11/7/18, 10:46 PM
#1

Lejonhjärtas katteri tror jag har planer på att sätta några katter på foder. 
Sök efter dem på google, de har en facebooksida.

/Elisa

chimaio
11/8/18, 4:39 PM
#2

Tack kalindras! :)

NatasjaHemby
11/13/18, 8:32 PM
#3

Några uppfödare som finns geografiskt nära dig är Lilla Alviks och Persgårdens Katt. Du kanske kan kontakta dem och se ifall intresse finns för att sätta ut någon katt på foder framöver? De finns här SO-gruppens uppfödarlista: http://www.sogrupp.se/uppfodare/uppfodare-uppdelade-efter-lan/

SE*Simbelmynes

Lilla Alviks katteri
11/14/18, 5:15 PM
#4

Vi har tyvärr ingen katt att sätta på foder. Vi borde men kan inte 😕 Det är baksidan av att bedriva avel att man blir så förtjust i alla individer…❤️

SE* Lilla Alviks

kalindas
11/15/18, 12:37 AM
#5

#4
Det är därför jag har kastratuppfödning numera

/Elisa

NatasjaHemby
11/15/18, 10:21 AM
#6

#4 Jag tänkte mer om ni kanske kan tänka er att sätta ut någon på foder ur kommande kullar. Att flytta på vuxna katter klarar inte jag heller, jag fäster mig alldeles för mycket ❤️

SE*Simbelmynes

Annons:
Lilla Alviks katteri
11/15/18, 7:50 PM
#7

Vi har gjort det men känner inte att det passar oss. Vi är så himla "larviga" med alla katter. Vi lämnade ut vår Meeko på foder men han kom tillbaka, för fodervärden tyckte att det var för jobbigt med en fertil hane/ hon var orolig över vad grannans tyckte. Och vi kommer aldrig ångra att han kom tillbaks…😉

SE* Lilla Alviks

NatasjaHemby
11/15/18, 8:14 PM
#8

#7 Jag förstår er fullständigt. Det är så otroligt mycket mer jobb med foderkullar än att ha kullarna hemma dessutom.

Samtidigt är det många av oss som är beroende av fodervärdar för att kunna fortsätta avla, så jag är väldigt tacksamma för alla som vill och orkar vara fodervärdar 🙂

SE*Simbelmynes

SEQJOUZ
11/17/18, 9:40 PM
#9

Jag är oxå "shjåpig" måste ha full kontroll på honor, födslar och kattungar, och potentiella smittvägar och hanar är svårt att lämna på foder blir massa xtra arbete och stress så min bor hemma 😊 Klarar man av att lämna ut på foder är det ett allternativ 😊 Har haft hane på foder men han blev en gapig pissenisse och jag förstod familjen fulltsändigt så han blev kastrat och alla var nöjda 💜

chimaio
11/24/18, 12:48 PM
#10

Tack Natasja! Ska höra mig för. :)

saniel
6/27/19, 1:43 PM
#11

Hej, vi vill också behålla våra gamla katter men vad ska vi göra nu när vår gamla kastrerade hona (har fått astma dessutom) plötsligt har blivit hackkyckling, hon blir attackerad av främst vår nykastrerade hane och hon far riktigt illa av detta så vi får ha henne för sej själv men hon gillar ju inte det😕Har någon varit i vår situation så hör gärna av er.

SEQJOUZ
6/29/19, 7:43 AM
#12

Iblnd måste en katt omplaceras för sitt och de andra katternas bästa. Som uppfödare kan mam inte behålla alla katter då blir d till slut ohållbsrt för många. Såkkarr du ska placera din nykadtrerade hane i ett nytt hem så din hona får lugn och ro igen. Det jag inte är så pigg på är att ha mina avelskatter på foder utan hemma. Lycka till med att finna lämpligt hem till din kille.

Upp till toppen
Annons: