Annons:
Etikettutställning
Läst 1327 ggr
Pia-69
2018-09-12 21:03

Utställning Göteborg.

Hej på er! Är det ngn som har koll på utställningen i Gbg till helgen? Det jag undrar är om det är nån av dagarna som det är mycket Siameser anmälda? Läste i tidningen att det är Bengal special på lördagen, vad innebär det? 😻


Cats are like Potato Chips, You can't just have one!

Annons:
Asynjas
2018-09-13 09:09
#1

Special är att man tar ut t ex bästa ögon färg, bästa päls, bästa mönster osv Bra tillfälle att lära sig om rasen. I Vårgårda är det siam/oriental special i oktober

=) /Helle

www.asynjas.se

NatasjaHemby
2018-09-13 10:13
#2

Jag snokade rätt på domarfördelningen. Den brukar ge ett hum om hur många katter som kommer ur varje ras, även om det inte går att räkna exakt. Det står nämligen inte hur många katter det är i varje färg, men oftast är det bara en-två katter av varje färg utom de vanligaste. Det är i alla fall relativt många SIA & OSH anmälda till båda dagarna, eventuellt något fler på lördagen.

Lördag: OSH n, a, b, c, h, n 24, a 24, a 25, b 22, b 25, + SIA a, c, d, f, h, b 21, e 21.
Söndag: OSH n, a, b, c, h, n 24, a 24, a 25, b 22 + SIA a, c, d, f, h.

Håller med Helle om att komma och titta på specialen i Vårgårda i oktober, vi är många som kommer dit! 🙂

SE*Simbelmynes

Pia-69
2018-09-13 11:00
#3

#1 & #2 Tack för era svar! Det låter bra med lördagen eftersom jag planerar att besöka utställningen den dagen. Jag är ju intresserad av både Bengaler och Siameser då jag har en av varje! 😃Tack för tipset om Vårgårda också, det blir nog ett besök där också då! 🙂


Cats are like Potato Chips, You can't just have one!

Upp till toppen
Annons: