AllmÀnt kattprat

ToatrÀning

2018-08-08 14:42 #0 av: Mirjame

Hej alla😊 tĂ€nkte höra om det Ă€r nĂ„gon som har erfarenhet av "toatrĂ€ning" med siames/oriental? Min orientalhane Ă€r 2 Ă„r gammal. Vore ju himla smidigt om han kunde gĂ„ pĂ„ vanliga toaletten.. Har ju Ă€ven som plan att skaffa en kompis till honom, dĂ„ kan det vara skönt att slippa Ă€nnu fler kattlĂ„dor😊

AnmÀl
2018-08-08 15:04 #1 av: Pyttelite

Jag tycker att du ska funder mer Ă€n en gĂ„ng pĂ„ om det Ă€r sĂ„ bra med katter som uppför sig som mĂ€nniskor. 

Vi har en fantastisk omplaceringskatt som troligen blivit toatrĂ€nad och hon gĂ„r pĂ„ vanlig toa lite dĂ„ och dĂ„. 

TyvÀrr har hon ocksÄ lÀrt sig att sitta och kissa frÄn andra höjder sÄ det Àr inget jag skulle rekommendera.

Vill du ha flera katter rÀkna dÄ ocksÄ med att du behöver fler lÄdor med rÀtt sand och rÀtt placering för just dina katter sÄ att alla trivs.

Risken Àr stor att det blir ett misslyckat försök och det Àr inte helt lÀtt att vÀnja av kissen om den tycker att andra mer för mÀnniskor olÀmpliga sÀtt fungerar bra för den.

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli Àldre.

AnmÀl
2018-08-08 15:06 #2 av: Herveaux

Jag Ă€r helt emot att toalett-trĂ€na katter, hĂ€r Ă€r en bra video som förklarar varför. 
HjÀrtaKattHjÀrta

// Harley
SajtvÀrd Star Stable iFokus
Medarbetare Hundar iFokus
"Your differences make you important and special"

AnmÀl
2018-08-08 15:28 #3 av: Maria

#2 VĂ€ldigt bra videoGlad

/Maria

AnmÀl
2018-08-08 15:28 #4 av: Mirjame

DĂ€r ser man! Intressant. Jag fĂ„r fundera rn vĂ€nda till dĂ„đŸ˜Š mvh Mirjam

AnmÀl

Bli medlem pÄ iFokus

För att kunna delta i diskussionen mÄste du bli medlem pÄ iFokus. Det gÄr snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgÄng till över 300 sajter.