Annons:
Etikettkattprat
Läst 1220 ggr
Mirjame
2018-08-08 14:42

Toaträning

Hej alla😊 tänkte höra om det är någon som har erfarenhet av "toaträning" med siames/oriental? Min orientalhane är 2 år gammal. Vore ju himla smidigt om han kunde gå på vanliga toaletten.. Har ju även som plan att skaffa en kompis till honom, då kan det vara skönt att slippa ännu fler kattlådor😊

Annons:
Pyttelite
2018-08-08 15:04
#1

Jag tycker att du ska funder mer än en gång på om det är så bra med katter som uppför sig som människor. 

Vi har en fantastisk omplaceringskatt som troligen blivit toatränad och hon går på vanlig toa lite då och då. 

Tyvärr har hon också lärt sig att sitta och kissa från andra höjder så det är inget jag skulle rekommendera.

Vill du ha flera katter räkna då också med att du behöver fler lådor med rätt sand och rätt placering för just dina katter så att alla trivs.

Risken är stor att det blir ett misslyckat försök och det är inte helt lätt att vänja av kissen om den tycker att andra mer för människor olämpliga sätt fungerar bra för den.


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Herveaux
2018-08-08 15:06
#2

Jag är helt emot att toalett-träna katter, här är en bra video som förklarar varför. 
❤️🐱❤️


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Maria
2018-08-08 15:28
#3

#2 Väldigt bra video🙂

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Mirjame
2018-08-08 15:28
#4

Där ser man! Intressant. Jag får fundera rn vända till då😊 mvh Mirjam

Upp till toppen
Annons: