Skriv ett nytt inlÀgg! Aktuellt just nu (7) Senaste inlÀggen AllmÀnt kattprat Avel & genetik Avelshane finnes/sökes BerÀttelser Bortsprungen/hemlös katt Foder & pÀlsvÄrd Fotogalleri FÀrggalleri Hobby & prylar Humor HÀlsa & beteende iFokus info Kattklubbar Kattungar till salu/sökes Kattungeprat Kusinraser Minneslund Omplacering

Sjukdomar & defekter Standard & fÀrger TÀvling Undersökning/omröstning Uppfödare Utanför Àmnet UtstÀllning
Uppfödare

Gentest

2018-08-08 13:51 #0 av: Mirjame

Hej alla😊 Ă€r det nĂ„gon som kan berĂ€tta för mig hur man gĂ„r till vĂ€ga nĂ€r man testar en katt för PRA? Har kollat pĂ„ Langford Vet Services sida men fattar inte... som jag tolkar det bestĂ€ller man hem svabbar frĂ„n dem? Mvh Mirjam och Bishop

AnmÀl
2018-08-08 13:58 #1 av: NatasjaHemby

Hej!
Jag inte exakt hur det fungerar att skicka till Langford men det borde gÄ bra med egna tops. LÄter rÀtt tidsödande att först vÀnta pÄ att de ska skicka svabbar sedan skicka tillbaka svabbarna till dem och vÀnta pÄ svar.

SjÀlv har jag endast anvÀnt VGL (UC Davies) sjÀlv och det Àr vÀldigt smidigt. Man bestÀller testet och betalar direkt. SÄ fÄr man testblanketten skickad till sin mail. Skriver ut blanketten, svabbar katten i munnen enligt instruktionerna, tejpar fast svabbarna/topsen pÄ anvisad plats pÄ blanketten och postar den till dem. Brukar ta ca tvÄ veckor att fÄ svar.

SE*Simbelmynes

AnmÀl
2018-08-08 14:37 #2 av: Mirjame

Tack snĂ€lla för svar! Jag valde Langford eftersom man som sverakmedlem fĂ„r 20% rabatt dĂ€r. Trodde jag bestĂ€llt hem svabbar, men har inte fĂ„tt nĂ„got bekrĂ€ftelsemejl. FĂ„r avvakta och se vad som hĂ€nder. Kanske jag gjorde felđŸ€Ł

AnmÀl
2018-08-08 14:58 #4 av: NatasjaHemby

#2 Kollat i skrĂ€pposten? Jag vet att mĂ„nga anvĂ€nder Langford för att testa sĂ„ de bör vara pĂ„litliga i alla fall Glad

SE*Simbelmynes

AnmÀl
2018-08-08 17:06 #5 av: Mirjame

Tack! Ska kolla dÀr!

AnmÀl
2018-08-08 18:04 #6 av: Mirjame

Nix inget i skrÀpposten..mÄste ha missat nÄnting. FÄr försöka igen!

AnmÀl

Det finns en till kommentar till den hÀr diskussionen. Den Àr bara synlig för medlemmar pÄ iFokus. För att lÀsa kommentaren, logga in eller registrera dig pÄ iFokus.