Annons:
Etikettuppfödare
Läst 2296 ggr
Mirjame
2018-08-08 13:51

Gentest

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej alla😊 är det någon som kan berätta för mig hur man går till väga när man testar en katt för PRA? Har kollat på Langford Vet Services sida men fattar inte… som jag tolkar det beställer man hem svabbar från dem? Mvh Mirjam och Bishop

Annons:
NatasjaHemby
2018-08-08 13:58
#1

Hej!
Jag inte exakt hur det fungerar att skicka till Langford men det borde gå bra med egna tops. Låter rätt tidsödande att först vänta på att de ska skicka svabbar sedan skicka tillbaka svabbarna till dem och vänta på svar.

Själv har jag endast använt VGL (UC Davies) själv och det är väldigt smidigt. Man beställer testet och betalar direkt. Så får man testblanketten skickad till sin mail. Skriver ut blanketten, svabbar katten i munnen enligt instruktionerna, tejpar fast svabbarna/topsen på anvisad plats på blanketten och postar den till dem. Brukar ta ca två veckor att få svar.

SE*Simbelmynes

Mirjame
2018-08-08 14:37
#2

Tack snälla för svar! Jag valde Langford eftersom man som sverakmedlem får 20% rabatt där. Trodde jag beställt hem svabbar, men har inte fått något bekräftelsemejl. Får avvakta och se vad som händer. Kanske jag gjorde fel🤣

Denna kommentar har tagits bort.
NatasjaHemby
2018-08-08 14:58
#4

#2 Kollat i skräpposten? Jag vet att många använder Langford för att testa så de bör vara pålitliga i alla fall 🙂

SE*Simbelmynes

Mirjame
2018-08-08 17:06
#5

Tack! Ska kolla där!

Mirjame
2018-08-08 18:04
#6

Nix inget i skräpposten..måste ha missat nånting. Får försöka igen!

Annons:
Lilla Alviks katteri
2018-08-09 09:50
#7

Vi använder Langford. Jättesmidigt och det brukar bara ta ett par dagar att få svar via mail. Vi har inte skickat efter några svabbar utan gjort som Natasja skriver 🙂

SE* Lilla Alviks

Upp till toppen
Annons: