Annons:
Etikettavelshane
Läst 2636 ggr
NatasjaHemby
6/13/18, 3:43 PM

Avelshane sökes

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Thetis söker dejt!

Vi önskar para Thetis kring augusti-september eller något senare. Hon är en tuff tjej med skinn på näsan, mycket social och trevlig men bestämd. Thetis har rätt bra ögonfärg som utvecklats sent, riktigt bra längder och fin profil. Hennes stamtavla finns att se HÄR och fler bilder finns att se HÄR. Hon har tidigare fått en kull bestående av två friska, sunda ungar.

Krav är att hanen är PRA-fri, testad mot tarmparasiter inklusive TF och giardia, att han har trevligt temperament och att han parat tidigare. Önskemål är en riktigt bra ögonfärg och kort päls. Stort plus om han är kanelbärare och/eller vitfläck men det är absolut inget avgörande. Hanen bör finnas i Skåne eller angränsande län (inklusive Själland). 

Tips mottages tacksamt antingen här i tråden eller via PM.

SE*Simbelmynes

Annons:
saniel
6/24/18, 11:19 AM
#1

Hej, vi har en hane på foder i Rinkaby som vi ska använda själv när Kajsa löper.

Simba är son till vår SIA och är chokladspottad oriental. Hans pappa, Balder, är en röd mkt trevlig hane som bodde här i 3 v utan problem med våra 3 katter, varav Leo var fertil då. De glodde mögigt på varandra ibland men uppförde sej. 

Mvh Annelie

NatasjaHemby
6/24/18, 11:55 PM
#2

#1 Balder är Thetis kullbror, så det hade blivit lite tokigt 😃 Är Leo kastrat nu?

SE*Simbelmynes

saniel
6/25/18, 10:35 PM
#3

🤐Nej, vi hoppas på en kull till efter honom och isåfall spara en liten, men det dröjer med fertiliteten verkar det som efter chipet.

Lejdet
9/16/18, 7:06 AM
#4

Vi har Best Cats Zimpty Zuperstar OSH o 03 tillgänglig framåt vintern/våren. Han är på tillväxt som avelshane. Import från Tyskland.

Lejdet
9/16/18, 7:06 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5
Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
NatasjaHemby
9/16/18, 11:58 AM
#9

#4 Han är fantastisk och exakt vad jag önskar mig. Har följt Bestcats i flera år och drömmer om en hane därifrån men har inte riktigt haft möjligheten att skaffa egen hane än. 

Nu vill jag para på nästa löp (gissningsvis om ca sex veckor) och har en tilltänkt hane redan. Dessutom har jag en maxgräns för hur långt jag kan åka pga jobb och annat, tyvärr.

Tusen tack för erbjudandet ändå! 🙂

SE*Simbelmynes

saniel
12/31/18, 1:28 PM
#10

Hej, Leo är fertil nu om det inte löst sej,Gottnyttår✨

NatasjaHemby
12/31/18, 1:51 PM
#11

Hej! Thetis är parad och högdräktig just nu. Däremot så har jag lite smått börjat fundera över hanar till mina småtjejer, men de är inte vuxna nog för parning än på ett par månader. Men jag mailar dig!

Gott nytt år 🥳

SE*Simbelmynes

saniel
12/31/18, 3:02 PM
#12

Tack detsamma, Lycka till med bebisarna🥳

Upp till toppen
Annons: