Annons:
Etiketthälsa
Läst 931 ggr
line84
2018-06-08 10:35

Giardia?

I början av året behandlade jag mot giardia. 3-4 veckor efter behandlingen skickade jag in avföringsprover och i början på mars fick jag svar från SVA att alla mina katter var fria. Jag testade igen nästan två månader senare och i slutet på april fick jag samma svar, alla katter fria. Nu, i början på juli är en katt lite kladdig i avföringen.. Hur stor är risken att jag ska ha fått återsmitta? Jag vet att jag är övernojjig och orolig men kan inte låta bli att tänka på giardia. Förmodligen lika bra att skicka iväg ett prov till men ville bara kolla med er om någon vet ifall man kan drabbas av återsmitta så många månader senare. Tacksam på förhand!

Annons:
MonicaLagerquist
2018-06-08 11:02
#1

Är du.orolig så ta ett nytt test

Stolt ägare till fem La permer

NatasjaHemby
2018-06-08 11:13
#2

Har du testat negativt två gånger redan så borde risken vara liten. Katterna kan bli mer känsliga i magen efter att ha haft giardia. Håller ändå med #1 om att skicka in ett prov för att vara säker (och för att lugna nerverna).

SE*Simbelmynes

line84
2018-06-08 11:13
#3

#1 Ja, ska göra det.. Ska såklart stå i början på juni, inte juli :-)

line84
2018-06-08 12:55
#4

#2 Tack för ditt något lugnande svar :-) Detta har varit en fruktansvärd tid och jag vet att det kommer ta lång tid för mig att släppa det. Men jag ska ta nya prover och skicka in. Tack.

NatasjaHemby
2018-06-08 13:09
#5

#4 Vet hur det känns och tror att man alltid kommer att bära med sig det i bakhuvudet. Det var flera år sedan våra katter hade giardia men jag testar fortfarande överdrivet noggrant. T.ex. så testades både honan och hanen innan senaste parningen men jag funderar ändå på att testa ungarna innan leverans, trots att honan inte haft kontakt med någon ny katt eller så.

SE*Simbelmynes

Upp till toppen
Annons: