Annons:
Etikettuppfödare
Läst 1741 ggr
MonicaLagerquist
2/19/18, 8:44 AM

FB sida eller hemsida

Vad föredrar du?

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
kalindas
2/19/18, 9:34 AM
#1

Man kan ha både ock. Men alla har ju inte Facebook och då är det bra att ha en hemsida också. Den behöver ju inte vara så avancerad. Räcker med en gratissida.
Det som kostar är ju själva domännamnet om man vill behålla det.

/Elisa

MonicaLagerquist
2/19/18, 9:53 AM
#2

Jag föredrar hemsida.

Sen kan man ju använda sig av FB s rassidor för att visa upp sig utan att ha en FB sida för sin uppfödning.

Stolt ägare till fem La permer

NatasjaHemby
2/19/18, 10:44 AM
#3

Jag har båda delar och upplever att de båda är bra fast på väldigt olika sätt.

Facebook är bra för att ladda upp stora mängder bilder, nå ut till många människor snabbt och för att enkelt kunna chatta med intressenter. Däremot så är det helt värdelöst om man som besökare vill leta upp specifik information, säg exempelvis vilka hälsotester som gjorts på en viss katt i katteriet, eftersom allt "försvinner" i flödet. 

Hemsida är bra för att presentera katteriet och de katter man har i avel. Det är också ett bra sätt att arkivera utställningsresultat, hälsotester, tidigare kullar o.s.v. Bygger man upp hemsidan på ett bra sätt är det enkelt för intressenterna att leta fram information. VIKTIGT med en hemsida är att den är uppdaterad. Det är så tråkigt när man går in på en hemsida, möts av "Vi har kattungar just nu!" och sedan ser att den kullen flyttade ut typ 2013 🤔 Bättre ingen hemsida alls än en som är totalt inaktuell. Orkar man inte uppdatera sin hemsida är det bättre med en förenklad variant som bara innehåller statisk information så som en presentation av katteriet och kontaktinformation.

SE*Simbelmynes

MonicaLagerquist
2/20/18, 8:58 AM
#4

Ja dåligt uppdaterade hemsidor är trist. Fast när det inte händer så mycket inom katteriet är det lite svårt att uppdatera. Kråkan miste ju sin kull förra året och nu väntar vi på att hennes nya dejt ska bli fertil. Han är chippad augusti 2016 så det borde ju bli snart hoppas jag.EFtersom att jag inte vet när parning kommer att ske villl jag inte anmäla katterna till någon utställning eftersom att jag inte ställer ut om jag har dräktig hona eller kattungar.

Stolt ägare till fem La permer

NatasjaHemby
2/20/18, 10:28 AM
#5

#4 Nej, händer det inget så blir ju sidan lite stillastående. Men det gör inget tycker jag. Det som är irriterande är när man t.ex. skyltar om kattungar på förstasidan och så är de utflugna för länge sedan. Eller när presentationerna av ens katter är väldigt inaktuella.

Jag har inte heller haft någon större aktivitet i katteriet den senaste tiden så det händer inte så mycket på min hemsida heller. Men jag "tittar till den" då och då och kontrollerar att informationen som står där fortfarande är aktuell.

SE*Simbelmynes

Muminmalin
2/23/18, 6:17 PM
#6

Som kattungeköpare tycker jag att en uppdaterad hemsida e bra. Annars kan uppfödaren likaväl använda sig av fb. Viktigast e att det e uppdaterat.

Annons:
MonicaLagerquist
2/23/18, 7:04 PM
#7

#6 Fast på en FB sida är det svårt att uppdatera gamla kullar
testresultat osv då det snabbt försvinner i flödet.

Stolt ägare till fem La permer

mostermimma
3/2/18, 11:20 AM
#8

När jag kikade efter kattunge så ville jag gärna läsa på en hemsida om var just den uppfödaren avlade på. Färg, typ, temperament. Så att om jag gärna vill ha en chokladmaskad katt, eller vitfläck eller något annat, så vet jag lättare vem jag kan vända mig till. 

Men en hemsida behöver ju vara uppdaterad, som #3 skrev är det ju inte roligt att hitta kattungar som var aktuella för flera år sedan.

Maxima06
3/10/18, 7:38 PM
#9

Jag vill ha både och men röstade hemsida. Hemsidan är lättöverskådlig men FB känns som att fler hittar till och uppdateras nog oftare om de vill hänga med i utställning/vardag.

Upp till toppen
Annons: