Annons:
Etikettfotogalleri
Läst 3727 ggr
NatasjaHemby
2/16/18, 5:07 PM

Kattungebilder från SE*Flower of Lifes

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag var jag på besök hos Therese, SE*Flower of Lifes, för att titta på hennes kattungar och prata katt. Mycket trevligt! Eftersom kattungar är något av det bästa som finns så bara måste jag dela med mig av dessa godbitar ❤️

I kullen finns fem siameser: en vit hane, två vita honor, en chokladmaskad bicolour-hane och en brunmaskad bicolour-hona.

SE*Simbelmynes

Annons:
NatasjaHemby
2/16/18, 5:08 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

SE*Flower of Lifes Darwin SIA w 67.

SE*Simbelmynes

NatasjaHemby
2/16/18, 5:09 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

SE*Flower of Lifes Vienna SIA n 03 (hona) och SE*Flower of Lifes Darwin SIA w 67 (hane).

SE*Simbelmynes

NatasjaHemby
2/16/18, 5:11 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

SE*Flower of Lifes Sydney SIA b 03 (hane).

SE*Simbelmynes

NatasjaHemby
2/16/18, 5:12 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

SE*Flower of Lifes Sydney SIA b 03.

SE*Simbelmynes

NatasjaHemby
2/16/18, 5:12 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

SE*Flower of Lifes Vienna SIA n 03 (hona).

SE*Simbelmynes

NatasjaHemby
2/16/18, 5:13 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Tripp trapp trull 😃

SE*Simbelmynes

Annons:
NatasjaHemby
2/16/18, 5:13 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

SE*Flower of Lifes Sydney SIA b 03.

SE*Simbelmynes

Novachan
2/16/18, 5:37 PM
#8

#1 Åh så vacker! <3

Asynjas
2/17/18, 7:55 AM
#9

Så fina bilder, gillar verkligen ”tripp trapp trull” Vad använder du för kamera? Obs vet att bra bilder beror på fotografen.

=) /Helle

www.asynjas.se

kalindas
2/17/18, 8:18 AM
#10

😍

/Elisa

NatasjaHemby
2/17/18, 10:16 AM
#11

#9 Skulle säga att objektivet är viktigare än kameran. Speciellt för inomhusbilder är det viktigt med ett ljuskänsligt objektiv.

Kameran är en gammal trogen Canon Eos 50D som jag är mycket nöjd med och inte lär byta ut i första taget. Objektivet är ett fast 50 mm med en maximal bländare på 1.8. Ett fast objektiv är inte optimalt för att fota kattungar egentligen, men vill man ha både stor bländare och zoom så blir det betydligt dyrare. Detta objektivet använder jag till ALLT (trots att jag har fler objektiv varav det ena kostade en hel förmögenhet) 😃🤪

SE*Simbelmynes

Asynjas
2/18/18, 8:12 AM
#12

Tack Natasja, Kollar på den kameran, sedan är ju objektiv en djungel. Vet att jag behöver ett typ tele som ditt fasta verkar vara, men ändå inte. Sedan ett Marco då jag älskar fota blommor och insekter. Objektivet är tänkt både till katt, höns och människor.

=) /Helle

www.asynjas.se

kalindas
2/18/18, 8:46 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 5
Förhandsgranskning av bild 2 av 5
Förhandsgranskning av bild 3 av 5
Förhandsgranskning av bild 4 av 5
Förhandsgranskning av bild 5 av 5
#13

En kompis till mig har en EOS tror det är 50D eller nyare med flera objektiv som hon funderar på att sälja.  Vet inte vad hon vill ha för den.

Själv har jag en liten Canon 400D (Rebel xti) som jag överväger att sälja, med original objektiv.

Ska jag sälja den vill jag ha 1500 kr, annars låter jag den ligga här hemma och använder den vid behov. Har nästan tagit alla kattungebilder med den.

/Elisa

Annons:
NatasjaHemby
2/18/18, 9:19 AM
#14

#12 50 mm är en mycket värd investering! Kostar en spottstyver (nåja, för ett objektiv i alla fall) och den stora bländaren är guld värd. Vill du använda det mycket inomhus till annat än närbilder är nog däremot ett fast 30 mm till större nytta. Till hönsen och katterna passar 50 mm utmärkt.

SE*Simbelmynes

NatasjaHemby
2/18/18, 9:20 AM
#15

#13 400D var min första systemkamera. Var mycket nöjd med den och bytte upp mig till semi-pro endast för att få alla reglage mer tillgängliga (framförallt en egen ratt för att justera bländaren).

SE*Simbelmynes

NatasjaHemby
2/18/18, 9:21 AM
#16

Som fortsättning på detta OT så kommer det kaaaanske en artikelserie om kattfotografering så småningom 😉

SE*Simbelmynes

Upp till toppen
Annons: