Annons:
Etikettavel
Läst 1356 ggr
NatasjaHemby
2018-02-10 09:23

Elsa PRA-fri

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag är jag glad efter att ha fått beskedet att min tilltänkta avelshona Elsa (SE*Simbelmynes Blinded By Rainbows) är PRA-fri. Hennes mamma Thetis är PRA-bärare så jag är glad över att "nästa generation" är fri.

Som lite extra grädde på moset fick jag även veta att Elsa och hennes mamma, d.v.s. båda mina avelshonor, är kanelbärare. Jätteroligt att denna kanellinjen från S*Zeldtrix får möjligheten att leva vidare 🙂

SE*Simbelmynes

Annons:
NatasjaHemby
2018-02-10 09:24
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Har tyvärr mest kattungebilder på Elsa eftersom hon bor hos fodervärd, men på dessa är hon iaf runt halvåret.

SE*Simbelmynes

MonicaLagerquist
2018-02-10 09:41
#2

Grattis.

Stolt ägare till fem La permer

kalindas
2018-02-10 13:23
#3

Grattis!

/Elisa

NatasjaHemby
2018-02-10 20:34
#4

Tack #2 och #3 🙂

SE*Simbelmynes

NatasjaHemby
2018-02-10 20:38
#5

För den nyfikne så finns Elsas stamtavla att se HÄR. Närmsta kanelfärgade katt i stamtavlan är Elsas mormorsmor S*Zeldtrix Bad Romance.

SE*Simbelmynes

Asynjas
2018-02-11 07:51
#6

Kul att se hennes stamtavla och att det finns Zeltrix bakom. Min Norpan är också PRA-fri så jag vet känslan, tyvärr hade hon inte fått kanelgenen från sin mamma. Antar att du kollat om det finns kanel på Vispens sida?

=) /Helle

www.asynjas.se

Annons:
NatasjaHemby
2018-02-11 09:21
#7

Ja, Vispen är testad och inte kanelbärare. Det är därför jag vet att Thetis också är kanelbärare, eftersom Elsas kanelgen endast kan komma från mamma. Sen var det iofs 50/50-chans att Thetis var kanelbärare, men ändå roligt att veta säkert 🙂

SE*Simbelmynes

MonicaLagerquist
2018-02-11 09:40
#8

Det är spännande med kanel.-Jag har ju en annan ras men båda mina fertila honor är kanelbärare.Den ena är testad den andra har en mamma som är kanel.

Min plan är att para  med en kanelbärare så snart hankatten blivit fertil.Ser fram emo fler kaneler här hemma.Än så länge har jag fått tre stycken.Alla i samma kull.

Stolt ägare till fem La permer

NatasjaHemby
2018-02-13 10:57
#9

#8 Jag kan egentligen inte påstå att kanel är min favoritfärg (ska vara i kombination med tickat i så fall ❤️) men det är ändå intressant eftersom det fortfarande är en relativt ovanlig färg. Det är ju bra om man kan ta vara på de kanellinjer som finns så att man kan få fram färgen även genom parningar med låg inavelsgrad. Sen får vi helt enkelt se vad det blir för utfall i de kommande kullarna 🙂

SE*Simbelmynes

Upp till toppen
Annons: