Annons:
Etiketttillsalu
Läst 3908 ggr
Lisa_sökerkatt
2018-01-22 12:18

Planerade kullar 2018?

Hej,
Jag och min familj funderar på att införskaffa två siameser eller orientaler.

Vi har tittat på uppfödares websidor men det finns lite information om det finns planerade kullar eller så funkar inte alla uppfödares websidor. 

Så jag tänkte höra här om det finns några planerade kullar som föds i Mars/April?
Eller för den delen om det är några planer överhuvudtaget under 2018. 
Skulle gärna vilja komma i kontakt med uppfödare som har planerade kullar i vår. 

Ps.
Jättebra med inlägget om "Att köpa katt-del1".

Annons:
NatasjaHemby
2018-01-22 13:42
#1

Hej!

Det är inte alltid så lätt att planera sina kullar - planer har man såklart men det är inte ofta det blir precis så som eller när man tänkt sig. Tror det är därför många inte skriver ut sina planer utan väntar tills ungarna är födda. Jag har själv haft många planer som inte alls gått vägen av en eller annan anledning.

Hur som helst så har vi just nu planer på att para vår "Elsa" på nästa löp. Elsa finns att se HÄR. Den tilltänkta pappan är chokladmaskad och jag kan skicka mer info till dig om det är av intresse. Förhoppningsvis föds ungarna i just mars-april, men det är inte alls säkert att det tar sig på första parningen.

Roligt att du gillade köpa katt-artikeln 🙂

SE*Simbelmynes

kalindas
2018-01-22 13:43
#2

Det finns två leveransklara Orientalkillar i Halmstad. En svart och en svartspotted
https://www.facebook.com/Zandrinos-katter-1043664772364439/

/Elisa

Lisa_sökerkatt
2018-01-22 14:49
#3

Tack för svar. 
Det är inte mycket man vet hur saker och ting fungerar. Så det var bra att veta att de flesta uppfödare lägger ut information när kullarna är födda. 
Just nu planerar vi att gå på kattutställning, läsa på så mycket som möjligt innan vi skaffar katt. Ska hålla utkik på din websida och håller tummarna för att det blir en kull i vår. 

Tack Kalindas- Du har jättefina katter, men just nu har vi inte tid att skaffa katt. Vi vill hinna ha så mycket tid som möjligt med katterna innan vi kan lämna dom själva några timmar.

NatasjaHemby
2018-01-23 11:28
#4

Tror även att Garmabia's har god chans att få bebisar i vår. Ej uppdaterad hemsida, men kontaktuppgifter finns HÄR.

SE*Simbelmynes

Asynjas
2018-01-23 11:36
#5

Jag planerar på chokladhona så fort hon löper, det blir en stor fin bruntabby siameshane eller en brunmaskad. Är i valet och kvalet, de bor på samma ställe så jag vill studera dem ordentligt live först :-) Norpan ser du här http://www.asynjas.se/vara-katter/honor/sasynjas-jo-anna/ Även jag behöver göra lite uppdateringar.

=) /Helle

www.asynjas.se

kalindas
2018-01-23 14:15
#6

#3
Varsågod. Men inte mina katter. 😉
Mitt katteri är pausat just nu.

/Elisa

Annons:
Lisa_sökerkatt
2018-01-24 07:05
#7

Tack, skall spara länkarna till uppfödare. 
Asynjas- Jättefina katter.
Helst skulle jag vilja ha  brunmaskad siames eller choklad oriental. Men det beror så klart på lynnet också.

Siames247
2018-02-03 19:11
#8

Jag har parat en hona, men dräktigheten är inte bekräftad ännu. Men är honan dräktig, väntar vi renrasiga siames kattungar, i slutet av Mars, möjligen början av April. För mer information, hör gärna av dig. sannlyckes@gmail.com

Lejonhjarta
2018-04-06 06:14
#9

Har fått en kull nu. Om du är intresserad kan du kontakta oss på lejonhjarta@svedjorna.se

NatasjaHemby
2018-04-06 10:26
#10

Kan nu även verifiera att vi väntar smått i månadsskiftet mars-april. Mer info finns under Planer på hemsidan: https://simbelmynescattery.wordpress.com/

SE*Simbelmynes

skimmer
2018-09-10 12:59
#11

Jag söker också efter en siames till våren. Den ska vara rödmaskad helst för jag älskar röda katter.🥳

Upp till toppen
Annons: