Annons:
Etiketthobby
Läst 2826 ggr
NatasjaHemby
2017-08-11 10:40

Nytt klösträd till katterna

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag råkade visst fylla år för ett par veckor sedan och crazy cat lady som jag är så önskade jag mig bara ett nytt klösträd till katterna. Önskan gick i uppfyllelse och lyckan var stor! Framförallt så var kartongen väldigt spännande 😛

SE*Simbelmynes

Annons:
NatasjaHemby
2017-08-11 10:41
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

De mycket generösa presentgivarna t.o.m. monterade ihop trädet åt oss!

SE*Simbelmynes

NatasjaHemby
2017-08-11 10:42
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Det inte helt oväntade resultatet: Vesta använder trädet som mysplats, Thetis använder det som språngbräda för att komma upp på bokhyllan 😃

SE*Simbelmynes

kalindas
2017-08-11 16:46
#3

Snyggt klösträd! :-)

/Elisa

Asynjas
2017-08-12 06:08
#4

Snyggt!!!

=) /Helle

www.asynjas.se

Ellismakaroner
2017-08-12 10:51
#5

Snyggt! 👍 Grattis i efterskott! Synd att inte vi människor också får plats däruppe på träden…


burmamys
2017-08-12 11:50
#6

Perfekt födelsedagspresent, och grattis i efterskott!😃 Katterna ser mycket nöjda ut!😉 

Till våren letar jag ett nytt klösträd till balkongen, och jag ser att detta inte är klätt i plysch. Skulle du kunna fråga presentgivarna vad det heter och var det är köpt?🙂

Annons:
NatasjaHemby
2017-08-12 21:40
#7

Det är detta klösträdet: http://www.supercat.se/klostrad/dolomit-gra-vagghangt-klostrad.html

Kvaliteten känns bra, men inte lika bra som mitt Kattens no 1. Dynorna har redan fått någon liten reva av klor, men de är å andra sidan utbytbara vilket jag gillar. Hängmattan är inte av toppkvalitet och håller nog inte för hur många kilon som helst. Katterna använder båda hyllplanen, tunnan och hängmattan ungefär lika mycket, så ingen del känns överflödig i alla fall. Dessutom gillar de att klösa på de översta stammarna trots att de är så himla korta 😃

SE*Simbelmynes

burmamys
2017-08-13 12:45
#8

#7 Okej är det vägghängt? Ja då blir det tyvärr svårt att ha fristående på balkongen.😉 Poängen med klösträdet på balkongen är att det är en utsiktsplats (och, såklart, en lekplats och klösplats) för katterna så de kan spana på allt som händer i området. Tack ändå, vad jag hört ska dolomit vägghängda hålla bra så du får säkert god användning av det till dina katter!😃

NatasjaHemby
2017-08-13 21:45
#9

#8 Ja, det är vägghängt! Ville ha det för att underlätta vid städning och för att vi redan har rätt mycket möbler på lite yta här i kolonistugan. Ska du ha ett golvstående så rekommenderar jag absolut Kattens no 1! Eller bara en vanlig lagerhylla för den delen, det har jag på balkongen och det är mycket uppskattat 🙂

SE*Simbelmynes

burmamys
2017-08-14 11:23
#10

#9 Håller med dig om att Kattens No 1 är bäst!👍 Enda nackdelen är att de är plyschbeklädda, och det gör dem känsligare för fukt och duggregn, eller om jag inte är hemma när det kommer en skur så jag missar att lägga över presenning. Så jag söker klösträd som är rejäla, med stora liggytor, men i trä och med avtagbara dynor. 😊

Maxima06
2017-08-15 19:43
#11

#10 Kikat på petfun eller katten deko? Tror att iaf katzendeko ska ha träd som tåler att stå ute.

burmamys
2017-08-16 09:58
#12

#11 Tack så mycket för tipset! Ska absolut kika på dem. 😊

NatasjaHemby
2017-08-26 11:14
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Här kan man se placeringen av klösträdet. Altandörren, som nästan aldrig används p.g.a. katterna, ger prima utsikt över trädgården. Luftvärmepumpen blåser varmluft över klösträdet under kalla dagar och korgstolen är sedan tidigare reserverad endast för katterna. En hel katthörna helt enkelt 😃

SE*Simbelmynes

Annons:
Mangochanti
2017-09-10 10:17
#14

Så himla fint det blev :-)
Och som du beskriver, dom har ju en önskehörna 😉

se*paramjotPaws

Be healthy, keep up, and be you. Katt And love the cats BlommaMC/ Efva

burmamys
2017-09-10 11:05
#15

En riktig mys- och bushörna! 😊👍

Upp till toppen
Annons: