Annons:
Etikettsjukdomar
Läst 2348 ggr
MoaKarlsson
2016-10-13 19:40

Snorig siames

Hej, En av mina siameser har blivit jätte snorig i näsan på bara den senaste dagen, han har också väldigt svårt att andas utav det. Jag kan tänka mig att han blivit "förkyld" för det blir nämligen väldigt kallt i huset i luft och på golvet förutom i sovrummet. För han är vaccinerad, och han har inga problem med ögonen eller så, bara väldigt snorig. Undrar alltså om någon vet hur jag ska bära mig åt så han kan bli bättre och andas som vanligt igen? Mvh Moa

Annons:
kalindas
2016-10-13 20:41
#1

Du kan köpa näsdroppar för bebis och spruta in i näsan på katten. Sen kan du även använda koksaltlösning.
Så länge snoret är klart och katten inte verkar dålig, så räcker det att du håller den varm. Men blir den slö eller om snoret blir grumligt så åk in till veterinären och få antibiotika. Be om Ronaxan.

/Elisa

MoaKarlsson
2016-10-14 20:42
#2

#1 åh tack så mycket för hjälpen! Köpte koksalt näsdroppar men det spolar ju mest ut, men menar du att man kunde använda näs spray? Har du testat det själv? Och isåfall vad hette märket? Så jag inte ger han något som kan vara farligt:)

kalindas
2016-10-15 08:24
#3

#2
De ska vara de små pipetterna som är på bebisavdelningen på apoteket. Tror det är 0,1% eller nåt i . Ganska svårt att få in i deras näsa, men du kan prova. Försök att hålla nosen upp mot taket en liten stund.

/Elisa

Upp till toppen
Annons: