Annons:
Etikettavel
Läst 1790 ggr
NatasjaHemby
9/14/16, 10:32 AM

Skendräktig hona

En av mina honor är skendräktig. Hon parades 17-18 augusti och min uppfattning då var att ingen av parningarna hann bli fullbordade men ändå tillräckligt för att ägglossning skulle ske (hanen hann precis penetrera henne, sedan vrålade honan så att hanen blev rädd och hoppade av - detta upprepades åtskilliga gånger). Mycket riktigt så visar hon vissa dräktighetssymptom och löper inte men har heller inte fått hallontuttar och känns allmänt odräktig.

Ni som haft honor som blivit skendräktiga, hur mycket symptom har de visat och hur länge har det varat? När har nästa löp kommit?

SE*Simbelmynes

Annons:
Asynjas
9/15/16, 11:45 AM
#1

Det är svårt att svara på. För ibland vet man inte om det är skendräktighet eller om kroppen absorberat fostren d v s abort. Jag tycker ibland att tuttarna varit lätt rosa och växt, att magen växt och sedan börjar de löpa ca 1-2 veckor innan beräknad förlossning. 😢 Tråkigt att det inte tog sig - hoppas hon börjar löpa snart. Håller 👍👍

=) /Helle

www.asynjas.se

MissMaven
9/15/16, 3:10 PM
#2

6-9 veckor tog det för mina innan de löpte igen när de varit skendräktiga (de var kollade med ul, det var riktiga skendräktigheter).

Jelena - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

[SEQJOUZ]
9/16/16, 6:28 AM
#3

Jag har aldrig haft skendräktig hona, än men hade som Jelena ultraljudat. Hoppas hon snart kommer i löp igen och det blir ett gäng busar 😊😉

NatasjaHemby
9/19/16, 11:08 AM
#4

Ultraljud finns det ju inget behov av i detta fallet, men hade jag misstänkt att hon var dräktig så hade jag kanske övervägt det.

6-9 veckor är nog ungefär vad jag räknar med, eller rättare sagt så räknar jag med att hon löper på dygn 60 eller något sådant 😛 Det har ju gått nästan fem veckor nu och hon visar ännu inga tecken på att vilja löpa om. Funkar det inte vid nästa löp så får jag börja fila på plan B. Vill väldigt gärna ha en kull efter denna hanen innan han kastreras!

SE*Simbelmynes

NatasjaHemby
10/5/16, 4:07 PM
#5

Nu har min tokfia börjat löpa igen! 7 veckor tog det. Håll tummarna för att det går bättre denna gången 🙂

SE*Simbelmynes

kalindas
10/5/16, 4:19 PM
#6

Lycka till! 🙂

/Elisa

Annons:
Lilla Alviks katteri
10/10/16, 4:02 PM
#7

Ja nu får vi verkligen hoppas att det biter!!

SE* Lilla Alviks

NatasjaHemby
10/10/16, 5:56 PM
#8

Det är fint att ni hejar på oss, men ha inte alltför höga förväntningar. Idag såg jag Thetis ligga och åla sig framför Vispen, sååå sexig och sugen. När hennes bakdel var placerad mitt framför nosen på honom började han leka med hennes svans, á la kattunge 😃

Nåväl, denna gången har de i alla fall lyckats bli vänner, hellre det att hon försöker ha ihjäl honom så fort han närmar sig.

SE*Simbelmynes

Carlitos
10/13/16, 11:36 PM
#9

Håller tummarna!!

Upp till toppen
Annons: