Annons:
Etikettstandard
Läst 2828 ggr
NatasjaHemby
8/29/16, 7:32 PM

Färggalleriet

Vårt färggalleri har nu fått en egen flik. Ni finner det under flikarna till vänster på sidan, mellan 'Fotogalleri' och 'Hobby & prylar'. Där finner ni en mängd trådar med olika EMS-koder.

Lägg gärna in bilder på era katter i färggalleriet, men var noga med att lägga rätt bild i rätt tråd. SIA n är exempelvis enbart för solida SIA n, medan SIA n 21 har en egen tråd. OBS! Inga kommentarer i trådarna i färggalleriet, tack! Undrar ni något kring galleriet eller om färger så kontakta sajtvärd/medarbetare eller starta en egen tråd istället 🙂 Observera också att denna kategorin endast är till för färggalleri-trådarna. Vill du diskutera färger? Lägg ditt inlägg i kategorin 'Standard & färger'.

Fattas din katts färg? Lugn, det kommer! Just nu ska SIA och BAL finnas i alla färger samt OSH i alla färgkombinationer utom tigré och smoke/silver. OLH kommer att få egna gallerier mycket snart. Håll ut!

SE*Simbelmynes

Annons:
kalindas
8/30/16, 7:08 AM
#1

Ska kolla senare om jag har bilder liggande.  :-)
De tre jag har nu är svartsmoke och vita. Men de syns knappt då de är lika kolsvarta som vilken normal svartvit som helst. Så behövs inget galleri till dem.

/Elisa

Asynjas
8/30/16, 9:43 AM
#2

Kalindas du kan kanske ta en pedagogisk bild, där du delat pälsen. man kan även skriva hur många procent av hårstrået som skall vara smoke? Om man får ha sådana kommentarer. Personligen kan jag tycka att det var trevligt med närbilder på tassar och nosar. ☺️

=) /Helle

www.asynjas.se

NatasjaHemby
8/30/16, 10:30 AM
#3

Det är absolut tillåtet att ha en beskrivande text till sin egen bild. Det jag tror var meningen från början (färggalleriet startades för många år sedan, före min tid) var att undvika 'gallerier' med en bild och sedan tio kommentarer om hur fin katten är 🙂

Håller med om att nos- och tassbilder passar bra i färggalleriet! Jag ska också försöka rota fram lite av varje.

SE*Simbelmynes

kalindas
8/30/16, 12:23 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#4

Ska se om jag kan få en bild på deras päls. De flesta smoke ser man ju tydligt att de är det pga deras lite gråaktiga päls. Men mina är helsvarta om man inte lyfter i pälsen.  
Har faktiskt ingen koll om deras smoke är bra eller dålig. 
Men på långhår ska det vara en fördel om det ljusa bara lyser igenom, så då "borde" de ju räknas som bra och inte övertecknade?🤔
Här är en bild på Ellie och en på alla tre om ni gör en tråd om dem. Får fixa en "pälsbild" senare.

/Elisa

Upp till toppen
Annons: