Annons:
Etikettutställning
Läst 2723 ggr
Lejonhjarta
6/2/16, 12:56 AM

Sia/osh-special!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I höst blir det för första gången siames/oriental-specialutställning! Det gäller givetvis deras syskonraser åxå.  Det är alltid Open Doors, så alla är välkomna att ställa ut! Och vill man inte ställa ut så kommer det att bli en föreläsning om dom nakna raserna, skillnader etc. Så boka in 15-16 oktober i Varberg!! Välkomna allesamman. 

Annons:
kalindas
6/2/16, 8:56 AM
#1

Kul!
Kommer dit och tittar! 😃

/Elisa

LinnL
6/3/16, 4:19 PM
#2

Vad roligt! Kan jag med mina katter som är registrerade i SVERAK ställa ut dom på den här utställningen? Har dålig koll på vad som gäller mellan förbunden. Och hur blir det med cert och så vidare?…

NatasjaHemby
6/3/16, 9:47 PM
#3

Rasspecial låter jättekul! Undrar också hur det funkar med cert och titlar, för visst skiljer sig titelsystemen åt? Kan en katt då ha "dubbla titlar", typ en SVERAK-titel och en WCF-titel samtidigt?

SE*Simbelmynes

Lejonhjarta
6/3/16, 11:39 PM
#4

#2 och #3 Ja hos oss får alla ställa och man kan då bli dubbel champion etc…  Jag är dålig på hur Sverak har det då jag bara får ställa hos WCF. Jag kollar och återkommer, minns inte om ni får börja om eller fortsätta där ni är i Sveraks stege…

kalindas
6/4/16, 7:33 AM
#5

Om det inte ändrats så får ni inte ha WCF certen tillgodo som Sverakmedlemmar, utan ni får börja om från början och ta cert i båda föreningarna.
Så ta Dubbla titlar är inga problem. Vet många inom Sverak som gör så.
Dock har jag för mig att om man som medlem i Sverak ställer ut på en WCF utställning i utlandet, så gäller certen där.

Orsaken till att det är så här i Sverige ärsom jag förstått det, gammalt ont blod och ovänskap för ca 25-30 år sedan då WCF var IDP. För innan dess var alla välkomna på alla utställningar. 🙂
Men som Sverakmedlem, är ni alltid välkomna till WCF utställningar.
Här tävlar alla Orientaliska raser i Kategori 4, fortfarande.

Ska tilläggas att jag inte varit medlem eller ställt ut på ca 7-8 år, så saker kan ha ändrats. 🙂

/Elisa

NatasjaHemby
6/4/16, 11:29 AM
#6

Jag misstänkte (eller var rätt säker på) att man inte kunde använda WCF-certen för att ta titlar i SVERAK, men det där med dubbla titlar känns ju lite kul. Att testa att slippa konkurrera mot RUS, ABY o.s.v. hade kanske också varit lite intressant 😛

SE*Simbelmynes

Annons:
jillan
6/4/16, 10:36 PM
#7

Man får börja om när man ställer på WCF.  Tyvärr kommer jag inte på denna😭

Lejonhjarta
6/8/16, 11:14 PM
#8

Nu har jag kollat upp lite. Man får välja lite själv faktiskt… Vill man börja om och få dubbelt champion så får man detta men man kan åxå tillgodoräkna sig sin titel man har hos Sverak, men etta gäller bara första gången man ställer. Sen får man fortsätta där man va när man ställde första gången i WCF.

Blev ni något klokare på hur jag menar? Är man Champion i Sverak så kan man börja som champion hos oss men har man vid nästa gång blivit internationell champion så gäller inte det utan då är det champion + dom certen man fick vid WCFs förra utställning…

Truffles
6/9/16, 8:09 PM
#9

Vid vilken ålder får man tidigast ställa ut hos WCF? Kan man ställa kull?

//Anna

"Cats always know whether people like or dislike them. They do not always care enough to do anything about it." Winifred Carrire

Lejonhjarta
6/9/16, 8:16 PM
#10

#9 Ja man kan ställa kull. Babyklass och kullklass är 10 v -3månaders ålder. Mamman måste vara med på utställningen, behöver dock inte ställas.

kalindas
6/9/16, 10:19 PM
#11

#9-10
Vet inte om Sverakmedlemmar får ställa kull eller babyklass i WCF. Tror Sverak förbjuder det, även om det är ok på en WCF utställning. 
Värt att kolla upp, så man som Sverakmedlem inte trasslar till det för sig.

/Elisa

Lejonhjarta
6/9/16, 10:46 PM
#12

#11 Ja, tyvärr är det nog så att om man ställer kull el babyklass så får man problem hos Sverak sen…

Upp till toppen
Annons: