Annons:
Etikettavel
Läst 2232 ggr
LaSadie
2016-05-01 20:22

Angående tikskydd till hane.

Skriver här då det verkar mer drag här än på norskogkatt.ifokus. Skaffade tikskydd till vår hane då han flippade totalt i helgen på grund av löpande honor som han inte ska para. Nu är tikskyddet på men hur ska man göra om han behöver gå på toa? Tar ni bort skyddet lite då och då under dagen? Han kommer vara instängd och avskild de andra på natten men för att han ska kunna vara med de andra så får han ha skyddet på…

Annons:
Lejonhjarta
2016-05-04 22:56
#1

Jag har byxor på alt blöja på min hane och han byter jag på när han säger till och morgon/kväll. Ibland kan han baja så det kommer i lådan och ibland så får ja byta på honom. Med tikskydd får du nog byta väldigt mkt oftare.

annzoo
2016-05-06 21:17
#2

Jag har tikskydd på min hane (ej siames) när han är lössläppt där honorna ha varit. De gamla tikskydden kunde de bajsa i utan problem i, kisset kommer i inkontinensbindan som jag har tikskyddet..

Använd inte tikskydd på hane för att undvika olovliga parning. Har man en påhittig hane tar det sekunder att få av dem. Bättre att isf bara låta honom gå med honor det inte gör något om de blir dräktiga.

LaSadie
2016-05-07 09:49
#3

Vi har inte jättebra separeringsmöjligheter tyvärr. Men nu har de slutat löpa, ska bara förhindra strålande.

Upp till toppen
Annons: